Poglądy, zdrowie, smak czy moda? Co motywuje Polaków do weganizmu? - badanie Glovo
- Największą motywacją przy przejściu na dietę wegańską jest zdrowie - uważa tak 71% badanych. Smak (45%) zajął drugie miejsce, a spójność z poglądami trzecie (43%). Tylko 19% wskazało na modę na tę dietę.
- Weganom nie jest jednak tak łatwo utrzymywać swoja dietę. 52% często lub bardzo często decyduje się na cheat meal (31% w całej populacji), a 82% wegan poprawia sobie nastrój jedzeniem (58% w całej populacji).
- Na poprawę humoru najczęściej zamawiają pizzę (63% weganie i 54% reszta badanych) oraz słodycze (61% weganie, 43% pozostali).
- Weganie częściej zamawiają jedzenie do domu. Więcej niż 3 razy w miesiącu zamawia 65% wegan (37% w populacji).
- Weganie uwielbiają eksperymentować z dietami. Aż 55% z nich było na ponad 3 dietach w ciągu ostatnich 2 lat (vs 13% w całej populacji).
- Co dziesiąty Polak próbował diety wegańskiej w ciągu ostatnich 2 lat.
- Popularność zdrowych i bezmięsnych diet potwierdzają dane z zamówień Glovo - w ciągu ostatniego roku kategoria wege wzrosła o 106%, liczba zamówionych sałatek o 60%, a ogólna kategoria „healthy” o 30%.