Newsletter

Grupa Żabka wspiera polską gospodarkę, zmieniając na lepsze nawyki żywieniowe Polaków

20.09.2024, 16:54aktualizacja: 20.09.2024, 16:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/Zabka Group
PR Newswire/Zabka Group

POZNAŃ, Polska, 20 września 2024 r. /PRNewswire/ --

Już szósty rok z rzędu Grupa Żabka opublikowała raport na temat bieżącej realizacji jej Strategii Odpowiedzialności. W sprawozdaniu za 2023 r. właściciel i operator największej w Polsce sieci sklepów convenience omawia silny, pozytywny wpływ jej działalności na rozwój polskiej gospodarki. Z opracowania można również dowiedzieć się, że Żabka chce pomóc Polakom zmienić nawyki żywieniowe na lepsze w ramach nowego programu „Porcja DobreGO!”.

Grupa Żabka stworzyła kompleksowy ekosystem convenience, na który składają się fizyczne i cyfrowe kanały sprzedaży, w tym 10,5 tys. sklepów Żabka, rosnąca sieć sklepów bezobsługowych Żabka Nano, a także rozwiązania q-commerce i e-commerce oraz catering dietetyczny. Z produktów i usług firmy każdego dnia korzysta ponad 3 mln klientów ceniących sobie czas i wygodę. W 2023 r. Żabka rozpoczęła ekspansję międzynarodową, uruchamiając i rozwijając w Rumunii sieć sklepów działających pod marką Froo.

Silne wsparcie dla polskiej gospodarki

Strategia Odpowiedzialności Grupy Żabka opiera się na czterech filarach: zrównoważony styl życia, pozytywny wpływ na otoczenie, odpowiedzialna organizacja oraz zielona planeta. W corocznym Raporcie Odpowiedzialności - opracowywanym zgodnie z najnowszymi standardami raportowania niefinansowego i poddawanym zewnętrznej weryfikacji - znajduje się podsumowanie postępów działań w każdym z tych obszarów.

W 2023 r. Żabka utrzymała wysokie tempo ekspansji, otwierając ponad 1 tys. sklepów. Obecnie jej sieć sklepów liczy przeszło 10,5 tys. sklepów prowadzonych przez ok. 9 tys. franczyzobiorców. Tak dynamiczny wzrost wywiera silny, pozytywny wpływ na gospodarkę i rynek pracy Polski - wspólnie z franczyzobiorcami Grupa Żabka utrzymuje ponad 63 tys. miejsc pracy. Łączna wartość dodana wytworzona przez Grupę Żabka i jej franczyzobiorców w 2023 r. wyniosła 9,1 mld PLN i była o 30% wyższa niż w 2022 r.

Zdrowe odżywianie i zrównoważony rozwój wśród priorytetów

Jednym z głównych obszarów działań Żabki jest tworzenie produktów marek własnych, które wspierają zrównoważony styl życia, m.in. poprzez ograniczenie składników uważanych za szkodliwe, w tym soli, cukru i oleju palmowego, oraz stosowanie systemu etykietowania Nutri-Score, który ułatwia podejmowanie bardziej świadomych wyborów żywieniowych. Kolejnym ważnym krokiem podjętym przez Żabkę w 2023 r. było uruchomienie programu „Porcja DobreGO!” mającego na celu wsparcie klientów w podejmowaniu lepszych decyzji zakupowych.

Jak wyjaśnia Rafał Rudzki, dyrektor ds. zrównoważonego rozwoju w Grupie Żabka:

„Nasza analiza trendów i oczekiwań konsumentów w obszarze żywienia pokazała, że nawet 70% żywności kupowanej w Polsce to gotowe dania. W odpowiedzi na tak duży popyt sklepy sieci Żabka oferują zbilansowane posiłki skomponowane przez dietetyka i zatwierdzone przez specjalistów od jakości. W rezultacie programu zaobserwowaliśmy wzrost sprzedaży produktów marek własnych z etykietami Nutri-Score A i B o 85%”.

Ponadto Grupa Żabka podejmuje działania na rzecz poprawy dobrostanu zwierząt i dokłada starań, by produkty jej marek własnych pochodziły w możliwie w jak największym stopniu ze zrównoważonych źródeł. W ramach Polityki Zrównoważonego Pozyskiwania Surowców Warzywnych, Ryb i Owoców Morza wymaga ona od dostawców produktów marek własnych posiadania odpowiednich certyfikatów dla towarów wrażliwych.

Raport Odpowiedzialności Grupy Żabka za rok 2023 dostępny jest pod adresem: https://zabkagroup.com/esg/#raport-ESG

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/2509739/Zakba_Report_2023.jpg

Źródło: Zabka Group

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 20.09.2024, 16:54
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ