Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W czerwcu 2016 roku TNS Polska przeprowadził cykliczny sondaż, w którym zapytał Polaków o opinie na temat wejścia naszego kraju do strefy euro. Pytania dotyczyły ogólnej oceny wprowadzenia euro, preferowanej daty przyjęcia wspólnej waluty europejskiej oraz przewidywanych konsekwencji zmiany waluty dla gospodarstw domowych, polskiej gospodarki, a także tożsamości narodowej.
Większość respondentów (66 proc.) uważa - wynika z badania - że wejście Polski do strefy euro wpłynie niekorzystnie na sytuację ich gospodarstw domowych. Przeciwnego zdania jest 12 proc. badanych, którzy spodziewają się pozytywnych zmian. Natomiast 9 proc. badanych uważa, że przyjęcie waluty euro nie będzie miało wpływu na sytuację ich gospodarstwa domowego.
Ponad połowa - 51 proc. - jest też przekonana, że przystąpienie do strefy euro będzie miało niekorzystny wpływ na polską gospodarkę. Co piąty ankietowany (21 proc.) deklaruje, że jego zdaniem wpływ ten będzie korzystny, a 8 proc. respondentów sądzi, że przyjęcie waluty euro nie będzie miało wpływu na polską gospodarkę.
48 proc. badanych jest też przekonanych, że przystąpienie do strefy euro będzie miało niekorzystny wpływ na ich tożsamość narodową. Co piąty respondent (22 proc.) jest zdania, że przyjęcie waluty euro nie będzie miało wpływu na poczucie tożsamości narodowej, a 13 proc. społeczeństwa deklaruje, że ich zdaniem wpływ ten będzie korzystny. (PAP)
pś/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 29.06.2016, 20:12 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |