Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Start-up ten prowadzi badania nad rozwojem innowacyjnych rozwiązań w przemysłowej hodowli owadów. Uber zainwestuje także w innych finalistów UberPITCH z Berlina - holenderskie OTLY, francuskie Brigad i brytyjskie Memrica Prompt.
HiProMine zajmuje się prowadzeniem badań nad rozwojem innowacyjnych rozwiązań w przemysłowej hodowli owadów. Firmę założyli w 2015 roku naukowcy – dr Jakub Urbański, dr hab. prof. nadzw. Damian Józefiak oraz dr hab. Jan Mazurkiewicz. W Polsce HiProMine uzyskał grant NCBiR w ramach POIR 1.1.1. oraz wsparcie funduszu inwestycyjnego Giza Polish Ventures i StartVenture@Poland na etapie pre-inkubacji.
"Wierzymy, że unikatowe technologie opracowane przez HiProMine S.A. w perspektywie kilku lat zmienią oblicze polskiego rolnictwa. (...) Polska ma szansę stać się liderem rynku produkcji owadów, a same owady jako bogate źródło łatwo przyswajalnego białka i tłuszczu czymś, co zrewolucjonizuje przemysł paszowy i spożywczy. Musimy pamiętać, że nasz kraj jest całkowicie uzależniony od importu białka na cele paszowe. Dzięki technologii HiProMine możemy to zmienić – przy okazji rozwiązując kolejny, niebagatelny problem gospodarki – problem zagospodarowania i utylizacji bioodpadów oraz produktów ubocznych przetwórstwa rolno-spożywczego. Produkcja owadów jest +czysta+ i przyjazna dla środowiska" - tłumaczył prezes HiProMine Damian Józefiak.
W konkursie UberPITCH wzięło udział 4 tys. przedsiębiorców w 37 europejskich miastach. W polskiej edycji UberPITCH, HiProMine pokonało aż 200 start-upów – najwięcej w całej Europie Środkowo-Wschodniej. (PAP)
lm/ jbr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 09.08.2016, 16:29 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |