Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak podkreśla odpowiedzialny m.in. za ochronę środowiska wiceprezydent Łodzi Adam Wieczorek, to jeden z elementów walki miasta z zanieczyszczeniem powietrza. Wskazał, że zapewnienie szerokiego dostępu do punktów ładowania pojazdów elektrycznych ma przyczynić się do rozwoju elektromobilności w mieście, co z kolei może ograniczyć smog.
"Chcemy zainicjować proces. Żeby każdy łodzianin wiedział, że jeżeli kupi samochód elektryczny, to będzie miał gdzie ten samochód naładować w naszym mieście. Dlatego do końca 2020 r. planujemy uruchomić w Łodzi 210 ogólnodostępnych punktów ładowania elektrycznych samochodów" – tłumaczył.
Liczba ogólnodostępnych punktów ładowania pojazdów w mieście w ciągu dwóch lat ma zwiększyć się z obecnych niespełna 10 do 210 dzięki partnerstwu publiczno-prywatnemu. Wiceprezydent poinformował, że miasto jest już po rozmowach z inwestorem i operatorem stacji.
Ich lokalizacje do piątku na internetowej platformie łódzkiego magistratu Vox Populi mogą wskazywać mieszkańcy Łodzi. "Ponieważ mają one służyć łodzianom, nikt lepiej niż oni sami nie wskaże, gdzie powinny powstać takie stacje" – zaznaczył Wieczorek.
W ocenie Marka Mazura z Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych Polska jest na początku drogi do elektromobilności. W Łodzi w ubiegłym roku zarejestrowano około 100 aut elektrycznych, a w całym kraju liczba ich rejestracji nie przekroczyła 1,5 tysiąca. "W Polsce jest dopiero nieco ponad 800 punktów ładowania. Gratulujemy Urzędowi Miasta Łodzi, że tak ambitny plan budowy ponad 200 punktów ładowania będzie wdrażany w mieście" – podkreślił. (PAP)
bap/ joz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.03.2019, 14:05 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |