Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Filadelfia, 28 lutego 2017 r. /PRNewswire/ - Firma Clarivate Analytics uczciła odejście jednego z założycieli, dr. Eugene'a Garfielda, tym samym składając podziękowania za jego wkład w informatologię w służbie badań naukowych i akademickich. Garfield, pionier na polu analizy cytowań poprzez rozwój systemu indeksowania, który zrewolucjonizował pracę naukowców z literaturą naukową, zmarł nagle w dniu 26 lutego.
Indeksowanie cytowań pierwotnie miało na celu usprawnienie wyszukiwania informacji, ale przyczyniło się także do udostępnienia danych na potrzeby ewaluacji wpływu danej pracy naukowej, szacowanego na podstawie częstości pojawiania się w przypisach lub cytowania przez innych naukowców. Rozwój analizy cytowania i infometryki przez Garfielda doprowadził do powstania szeregu baz danych cytowań, włączywszy Web of Science™ firmy Clarivate Analytics oraz raportu Journal Citation Reports, który zawiera czynniki oddziaływania oraz inne dane dotyczące cytowań na temat tysięcy publikacji naukowych.
W 1964 r. organizacja Institute for Scientific Information, założona przez Garfielda i następnie zastąpiona przez Clarivate Analytics, opublikowała pierwszy indeks cytowań naukowych. W źródle tym można było znaleźć informacje bibliograficzne i zawartość cytowania pozyskane z najbardziej wpływowych publikacji na świecie, co z kolei pozwalało użytkownikom na podążanie za cytowaniami aż do najbardziej wyspecjalizowanych badań związanych z ich własną pracą naukową.
Obecnie, w poszerzonym zakresie i pod postacią platformy Web of Science, pionierski wynalazek Garfielda nadal pełni rolę niezawodnego i wydajnego przewodnika po rosnącym świecie badań naukowych. Statystyki cytowań w Web of Science, które dokumentują najbardziej wpływowe prace naukowe na dowolnym polu na podstawie oceny samych naukowców, są podstawą oceny i analizy porównawczej wydajności badawczej poszczególnych naukowców, instytucji, krajów i regionów.
"Z wielkim smutkiem żegnamy dr. Eugene'a Garfielda - skomentował wydarzenie Jay Nadler, główny dyrektor wykonawczy w Clarivate Analytics. - Praca dr. Garfielda ukształtowała ocenę i dostęp do prac naukowych na całym świecie. Oddajemy mu cześć za wkład w badania naukowe oraz w naszą organizację jako wizjonerski przywódca, współpracownik i przyjaciel. W Clarivate Analytics nadal będziemy wprowadzać innowacje zgodnie z duchem dr. Garfielda obecnym w jego przełomowych osiągnięciach na polu informatologii" - dodał dyrektor.
Clarivate Analytics
Firma Clarivate™ Analytics pozwala zwiększyć tempo innowacji przez zapewnianie sprawdzonych analiz i spostrzeżeń na potrzeby klientów na całym świecie. Klienci firmy mogą odkrywać, chronić i komercjalizować nowe pomysły jeszcze szybciej. Pomagamy klientom, dawniej jako oddział Thomson Reuters specjalizujący się we własności intelektualnej i nauce, poprzez sieć działalności na zasadzie abonamentowej w naszym posiadaniu i zarządzaniu, które skupiają się na badaniach naukowych i pracy badawczej, analityce patentowej, standardach regulacyjnych, danych farmaceutycznych i biotechnologicznych, ochronie znaków towarowych, ochronie marek oraz zarządzaniu własnością intelektualną. Obecnie Clarivate™ Analytics jest niezależną firmą zatrudniającą ponad 4 000 pracowników z oddziałami w ponad 100 krajach na całym świecie, w której posiadaniu znajduje się szereg znanych marek, włączywszy między innymi Web of Science™, Cortellis™, Thomson Innovation™, Derwent World Patents Index™, CompuMark™, MarkMonitor®, Thomson IP Manager™ i Techstreet™. Więcej informacji można znaleźć na stronie Clarivate.com.
Zdjęcie - http://mma.prnewswire.com/media/472644/Clarivate_Analytics_Dr_Eugene_Garfield.jpg
Źródło: Clarivate Analytics
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.02.2017, 12:20 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |