Newsletter

Zdrowie i styl życia

Clarivate Analytics wprowadza na rynek nową serię produktów ograniczania ryzyka i oszczędności czasu naukowców pracujących nad nowymi lekami

16.03.2017, 11:19aktualizacja: 16.03.2017, 11:19

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Rozwiązanie Drug Research Advisor umożliwia szybszy dostęp i podejmowanie decyzji na podstawie większej bazy informacji w jednym narzędziu, wykorzystującym najlepsze w swojej klasie wizualizacje i analitykę danych.

FILADELFIA, 15 marca 2017 r. /PRNewswire/ - W zakresie produkcji nowych leków wybór potencjalnego kandydata do rozwoju przedklinicznego nie jest prosty, a często to właśnie odpowiedni lek na tym etapie jest najważniejszym elementem w całym procesie produkcji. Zła decyzja w procesie wyboru leku do dalszego opracowywania może okazać się bardzo kosztowna. Według badań opublikowanych przez instytucję Centre for Medicines Research (CMR) w roku 2015 prawdopodobieństwo trafienia nowego leku z fazy I badań na rynek wynosiło zaledwie poniżej 10% we wszystkich obszarach lecznictwa. To skuteczność leków jest najistotniejszą przyczyną niepowodzenia ponad połowy prób klinicznych w fazach II i III.

Aby ograniczyć ryzyko i związane z nim wydatki firma Clarivate Analytics opracowała nowe rozwiązanie Drug Research Advisor opierające się na zestawie narzędzi przedklinicznych. Rozwiązanie Drug Research Advisor łączy w sobie najważniejsze kroki w badaniach przedklinicznych w jeden przepływ pracy w chmurze obliczeniowej, co z kolei umożliwia szybszy dostęp do informacji i lepsze podejmowanie decyzji. Dzięki Drug Research Advisor użytkownicy mogą posiłkować się niezbędnymi typami zawartości w ręcznie prowadzonych archiwach produktów Clarivate Analytics IntegritySM i MetaCoreTM w jednym narzędziu, dodatkowo korzystając z wizualizacji i analityki danych.

Pierwsza aplikacja w rozwiązaniu Drug Research Advisor, Target Druggability, ułatwia identyfikację i wybór leków do prób klinicznych przez integrację danych na ich temat, a także danych biologicznych, eksperymentalnych i odnośnie konkurencji w jednym narzędziu interaktywnego wyszukiwania. Mistrzowie danych z firmy Clarivate opracowali specjalny algorytm oceniający wybór proponowanych leków na daną przypadłość i sortujący je pod względem potencjału na osiągnięcie pozycji pierwszego lub najlepszego w swojej klasie. System rankingu pozwala zmniejszyć czas potrzebny na dokonanie wyboru z 12 tygodni do zaledwie 30 minut.

Dzięki większej wydajności firmy mogą więc analizować większą liczbę potencjalnych leków i wybierać te, które najbardziej odpowiadają im portfelom produktów, ograniczając czas i pieniądze wydawane niepotrzebnie na leki niespełniające kryteriów. To z kolei prowadzi do oszczędności rzędu milionów dolarów, a ponadto pozwala firmom na wprowadzanie na rynki większej liczby leków ratujących życie i zdrowie.

"Biorąc pod uwagę jak wiele wskaźników należy rozważyć przy identyfikacji możliwości rozwoju leków w kolejnych fazach prób klinicznych przy opracowywaniu pierwszych lub najlepszych w klasie sposobów leczenia, naukowcy muszą często stawiać czoła szybkiemu tempu ewaluacji obranej ścieżki w zmieniającym się otoczeniu - skomentował Leo Lafferty-Whyte, kierownik opracowywania leków i nauk translacyjnych w firmie Clarivate Analytics. - Aplikacja Target Druggability upraszcza przepływy pracy naszych klientów przez wizualną, więc łatwiejszą w użyciu prezentację coraz bardziej skomplikowanych danych" - dodał.

Działanie aplikacji

Aplikacja Target Druggability pozwala użytkownikom na rozpoczęcie wyszukiwania według choroby, celu lub leku, a natychmiastowo wyświetlane wyniki wskazują na liczbę potencjalnych leków skojarzonych z daną jednostką chorobową. Wynikom towarzyszy wizualne przedstawienie danych pod względem typu molekuły i docelowej rodziny. Przydatne oznaczanie kolorami, grupowanie i rozróżnianie pod względem rozmiaru może także zostać wykorzystane do prezentacji metadanych na temat leków docelowych, na przykład najwyższa faza kiedykolwiek osiągnięta przez lek w danej grupie docelowej, aktywne a nieaktywne programy, typ docelowy molekuł, biomarkery, modele zwierzęce i dowody natury genetycznej.

Na podstawie tak przedstawionych danych użytkownicy mogą rozpocząć ocenę ryzyka nowych a potwierdzonych leków i ewaluować wyniki na podstawie własnościowego algorytmu oceniającego, który posiłkuje się danymi na temat leków docelowych.

Na poziomie pojedynczego leku docelowego użytkownicy mogą także zacząć zapoznawać się z dodatkowymi informacjami na temat leków, włączywszy towarzyszące im podsumowania ręcznie archiwizowanych informacji.

Opinie klientów

Biorąc pod uwagę fakt, że 58% leków docelowych w aktywnych badaniach opracowywanych jest przez co najmniej dwie firmy, wybór nowego leku docelowego do badań jest związany z bardzo dużym ryzykiem i jednoczesną koniecznością odróżnienia się od konkurencji i wypracowania niszy już na początku procesu.

Dlatego też firma Clarivate zaangażowała klientów w projektowanie nowego produktu. Zebrane komentarze były bardzo pozytywne.

"Z Target Druggability szybko mam do dyspozycji pogląd na cały krajobraz docelowy, włączywszy warunki i konkurencję" - skomentował Patrick Sieber, kierownik wyższego szczebla laboratorium badań układu sercowo-naczyniowego oraz zwłóknienia w firmie Actelion.

"Target Druggability może wesprzeć naukowców w procesie wyboru leku docelowego na potrzeby rozwoju nowych leków przez zapewnienie odpowiedniego kontekstu koniecznego do podjęcia decyzji" - skomentował Dave Deninger, naukowiec wyższego szczebla w firmie Vertex Pharmaceuticals, który także wziął udział w badaniu pilotażowym.

Rozwiązanie DRA Drug Research Advisor - Target Druggability niedawno znalazło się wśród pięciu finalistów nagród Fierce Innovation Awards.

Więcej informacji wraz z możliwością zaaranżowania pokazu demonstracyjnego narzędzia Target Druggability można znaleźć tutaj.

Clarivate Analytics

Firma Clarivate™ Analytics pozwala zwiększyć tempo innowacji przez zapewnianie sprawdzonych analiz i spostrzeżeń na potrzeby klientów na całym świecie. Klienci firmy mogą odkrywać, chronić i komercjalizować nowe pomysły jeszcze szybciej. Pomagamy klientom, dawniej jako oddział Thomson Reuters specjalizujący się we własności intelektualnej i nauce, poprzez sieć działalności na zasadzie abonamentowej w naszym posiadaniu i zarządzaniu, które skupiają się na badaniach naukowych i pracy badawczej, analityce patentowej, standardach regulacyjnych, danych farmaceutycznych i biotechnologicznych, ochronie znaków towarowych, ochronie marek oraz zarządzaniu własnością intelektualną. Obecnie Clarivate™ Analytics jest niezależną firmą zatrudniającą ponad 4 000 pracowników z oddziałami w ponad 100 krajach na całym świecie, w której posiadaniu znajduje się szereg znanych marek, włączywszy między innymi Web of Science™, Cortellis™, Thomson Innovation™, Derwent World Patents Index™, CompuMark™, MarkMonitor®, Thomson IP Manager™ i Techstreet™. Więcej informacji można znaleźć na stronie Clarivate.com.

Zdjęcie - https://mma.prnewswire.com/media/478775/Clarivate_Analytics_Target_Druggability_Results.jpg

Logo - https://mma.prnewswire.com/media/455613/clarivate_logo_for_press_release_Logo.jpg

Źródło: Clarivate Analytics

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.03.2017, 11:19
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii