Newsletter

Zdrowie i styl życia

Grupa LEGO ujawnia, w jaki sposób dzieci mogą „kreować” niesamowite przygody podczas snu

02.09.2024, 09:36aktualizacja: 02.09.2024, 09:41

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PR Newswire/The LEGO Group
PR Newswire/The LEGO Group
Przed zaplanowaną na 30 sierpnia ogólnoświatową premierą drugiej części drugiego sezonu LEGO® DREAMZzz™ Grupa LEGO podjęła się misji rozwijania u dzieci umiejętności kreowania snów – „dream crafting” - tak, jak robią to bohaterowie serialu. Nowe ogólnoświatowe badanie [1] wykazało, że tylko co trzecie dziecko praktykuje „dream crafting” podczas snu.

BILLUND, Dania, 2 września 2024 r. /PRNewswire/ -- W okresie poprzedzającym emisję ostatnich 10 odcinków serialu LEGO® DREAMZzz™ - „Noc Nigdywiedźmy” przedstawiono wyniki badania, które dowiodło, że dzieci mogą nauczyć się kierować swoimi snami i zmieniać je, podobnie jak bohaterowie serialu. Grupa LEGO podjęła się misji edukowania rodziców i opiekunów na temat tego, w jaki sposób mogą pomóc swoim dzieciom w rozwijaniu i wzmacnianiu umiejętności potrzebnych do kierowania snami, określanych mianem „dream craftingu”.

„Dream crafting” to koncepcja z serialu LEGO DREAMZzz, w którym bohaterowie mają zdolność tworzenia i zmieniania różnych obiektów lub scenariuszy za pomocą własnej kreatywności. W pierwszej części drugiego sezonu przyjaciele z liceum, którzy stali się poszukiwaczami snów, uczyli się, jak wykorzystywać swoje moce kreowania snów podczas fazy REM, w której występują szybkie ruchy gałek ocznych. W ten sposób tworzyli różne przedmioty mające pomóc im w walce z przeciwnikami i tym samym przybliżyć ich do pokonania Nigdywiedźmy i obrony świata snów.

Podobnie jak bohaterowie serialu - Mateo, Izzie, Cooper, Logan i Zoey - którzy wykorzystują umiejętności kreowania snu, aby chronić świat snów, dzieci są również w stanie kreować i kontrolować swoje sny. Przeprowadzone w ostatnim czasie przez Grupę LEGO ogólnoświatowe badanie wykazało jednak, że tylko około połowa (57%) dzieci w wieku 6-12 lat jest świadoma tych zdolności.

Spośród tych, którzy wykorzystują swoje zdolności „dream craftingu”, 41% dzieci stwierdziło, że są w stanie świadomie zmienić swój sen, gdy przemienia się w coś, czego się boją, a 38% kieruje swoim snem, jeśli po prostu nie podoba im się to, o czym śnią.

Ponieważ badanie wykazało, że tylko co trzecie dziecko ćwiczy umiejętności „dream craftingu” podczas snu, Grupa LEGO podjęła się zadania edukowania dzieci i rodziców na temat tej idei i sposobów rozwijania umiejętności w tym obszarze.

Specjalista psychologii snów Ian Wallace, który przeanalizował ponad 400 tysięcy snów w ciągu 30 lat swoich badań, wyjaśnia, że dzieci mogą kierować snami, korzystając z wielu umiejętności rozwiniętych w prawdziwym świecie. Można to robić poprzez wykorzystanie własnej kreatywności i pewności siebie, w szczególności za pomocą trzech metod, które określa się następującymi terminami: Dream Play (zabawa w sny), Imaginal Play (zabawa wyobraźnią) i Active Play (zabawa aktywna).

  • Pierwsza metoda, Dream Play, polega na badaniu i analizowaniu obrazów ze snu, najlepiej od razu gdy dziecko się budzi. Odbywa się to poprzez ponowne wyobrażenie sobie snu w różnych scenariuszach. Kiedy dziecko to robi, zdaje sobie sprawę, że ma władzę nad obrazami, które tworzą się w jego umyśle, i może doświadczać ich na różne sposoby.
  • Druga metoda, Imaginal Play, skupia się na zabawie dziecka z wykorzystaniem zapamiętanego obrazu ze snu już po przebudzeniu. Rodzice mogą zachęcić dziecko do wyobrażenia sobie różnych aspektów sceny, która pojawiła się we śnie, takich jak otoczenie, mieszkańcy i inne możliwe elementy.
  • Trzecia metoda, Active Play, idzie o krok dalej, zachęcając dziecko do rekonstrukcji i odgrywania obrazów ze swoich snów, wykorzystując własną kreatywność do budowania porównań i podobieństw poprzez odgrywanie ról. To praktyczne podejście pogłębia więzi emocjonalne i wzmacnia wyobraźnię dziecka, pokazując, że kreatywność może pozwolić kierować snami w dowolny sposób.

Według Iana wymienione metody rozwijają kreatywność u dzieci i zwiększają ich pewność siebie, zachęcając do eksperymentowania, zabawy i odkrywania świata za pomocą wyobraźni. Te umiejętności mogą być później podświadomie wykorzystywane podczas snu, aby pomóc dziecku kreować lub zmieniać marzenia senne.

Dzięki swoim wieloletnim badaniom Ian odkrył, że umiejętność kreowania snów nie tylko sprawia, że sen nocny jest bardziej ekscytujący i przyjemny, ale także przynosi dzieciom wiele innych korzyści. Podczas snu wyobraźnia dziecka pozwala mu rozwijać umiejętności rozwiązywania problemów oraz lepiej zrozumieć swoje myśli i uczucia. To z kolei buduje silniejsze poczucie tożsamości i odporności emocjonalnej, a także poprawia kondycję mózgu poprzez rozwijanie złożonych umiejętności poznawczych [2].

Cerim Manovi, dyrektor kreatywny ds. serii LEGO DREAMZzz, powiedział: „Wypuszczając ostatnie odcinki drugiego sezonu LEGO DREAMZzz - >>Noc Nigdywiedźmy<<, pragniemy w dalszym ciągu inspirować dzieci i rodziny do wprowadzania kreatywności i wyobraźni, które cechują >>dream crafting<< w życie codzienne i zabawę. W LEGO celebrujemy sen jako niesamowity i namacalny >>plac zabaw<<, pozwalający dzieciom swobodnie odkrywać i obserwować swoje kreatywne zdolności. Tym samym zmieniamy nocny sen w przygodę pełną możliwości”.

Co dzieci „kreują” w swoich snach? W ramach badania przeprowadzonego przez Grupę LEGO na temat snów określono dziesięć najczęstszych motywów, o których śnią dzieci na całym świecie. Są to:

  • przyjaciele (67%),
  • rodzina (61%),
  • szkoła (61%),
  • rodzice/opiekunowie (58%),
  • dom (57%),
  • zwierzęta domowe (56%),
  • zabawki (56%),
  • zabawa (50%),
  • park lub plac zabaw (48%),
  • potwory (46%).

Seria LEGO DREAMZzz zadebiutowała w maju ubiegłego roku. Przedstawia ona przygody grupy przyjaciół z liceum, którzy odkrywają, że świat snów jest prawdziwym miejscem. Ekipa wspólnie uczy się, jak wykorzystywać swoje umiejętności kreowania snu, aby bronić świat snów przed chaosem, który sieje Król Koszmarów oraz nowy wróg - Nigdywiedźma.

W oczekiwaniu na najnowszy sezon na początku roku Grupa LEGO przedstawiła również dziewięć nowych zestawów LEGO DREAMZzz: Koci Motocykl Zoey, Mocarna Panda Logana, Dinorobot Coopera C-Rex, Plecak odrzutowy z dopalaczami Zoey, Mech-rycerz Mateo i Z-Bloba, Północny kruk Nigdywiedźmy, Zwierzęta marzeń Izzie, Stwory z koszmarów Nigdywiedźmy i Zamek Nocturnia. Inspirowany wykorzystaną w serialu ideą kreowania snu, każdy produkt ma dwie lub trzy opcje budowania i instrukcję opartą na fabule, aby zachęcić młodych marzycieli do zmiany budowli w miarę rozwoju historii, a tym samym do kreowania swoich własnych snów.

Zestawy są już dostępne w sprzedaży w sklepach LEGO, na stronie LEGO.com/DREAMZzz oraz u wybranych wiodących sprzedawców detalicznych na całym świecie.

Najnowsze odcinki drugiego sezonu (część druga) będą dostępne od 6 września za pośrednictwem kanału LEGO YouTube, na stronie LEGO.com i na platformach streamingowych. Pierwszy sezon i pierwsze 10 odcinków drugiego sezonu (część pierwsza) można oglądać już teraz na kanale LEGO YouTube.

Aby uczcić premierę nowych produktów i treści, LEGO zorganizuje 8 września imprezę pod nazwą „Night Bureau Adventure” w sklepie Pit Street Mall w Sydney. Tylko na jeden dzień największy sklep LEGO przemieni się w czarujący świat snów, a odwiedzający będą mieli okazję spotkać się ze swoim ulubionym ścigaczem marzeń - LEGO DREAMZzz, Mateo, na jego pierwszym czacie na żywo i podczas konferencji prasowej. Dzięki wsparciu Cerima Manovi dzieci będą mogły rozwinąć swoje umiejętności „kreowania snów”, wykorzystując kreatywne supermoce i uczestnicząc w superzabawnych wyzwaniach polegających na budowaniu z klocków LEGO.

ZRZECZENIE SIĘ ODPOWIEDZIALNOŚCI: Informacje dotyczące „dream crafting” mają wyłącznie charakter ogólnoinformacyjny i nie mogą zastąpić profesjonalnej porady medycznej.

[1] Niezależne badanie było realizowane przez Opinium w imieniu Grupy LEGO w dniach od 24 czerwca 2024 r. do 17 lipca 2024 r. wśród dzieci w wieku 6-12 lat i ich rodziców na dziesięciu światowych rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej (n=1000), Niemczech (n=1000), Rumunii (n=500), Polsce (n=1000), Australii i Nowej Zelandii (n=1000), Korei Południowej (n=1000), Chinach (n=1000), Stanach Zjednoczonych (n=1000) i Meksyku (n=1000).

[2] Analiza dostarczona przez Iana Wallace’a, specjalistę psychologii marzeń, który podzielił się swoją ekspercką perspektywą na temat znaczenia marzeń w stymulowaniu kreatywności dzieci oraz tego, w jaki sposób rodzice/dzieci mogą kreować swoje sny poprzez rzeczywiste działania.

Grupa LEGO

Misją Grupy LEGO jest inspirowanie i rozwijanie przyszłych konstruktorów poprzez zabawę. System LEGO in Play, którego podstawą są klocki LEGO, pozwala dzieciom i fanom budować i przebudowywać wszystko, co tylko mogą sobie wyobrazić.

Grupa LEGO została założona w Billund, w Danii, w 1932 roku przez Olego Kirka Kristiansena, a jej nazwa pochodzi od duńskiego wyrażenia „LEg GOdt”, które oznacza „baw się dobrze”.

Dziś LEGO jest nadal rodzinną firmą z siedzibą w Billund. Jej produkty są sprzedawane w ponad 120 krajach świata. Więcej informacji na stronie: www.LEGO.com.

Ian Wallace

Ian Wallace jest psychologiem specjalizującym się w snach i marzeniach sennych. W ramach swojej kariery zawodowej od momentu ukończenia studiów psychologicznych Ian przeanalizował już ponad 400 tysięcy snów swoich klientów.

Na podstawie doświadczenia zawodowego i nabytej wiedzy Ian wyraża przekonanie, że odkrywanie naszych snów jest najpotężniejszym i najłatwiej dostępnym sposobem na uświadomienie sobie, czego pragniemy w życiu i jak możemy to osiągnąć. Jak mówi Ian swoim klientom: „Sen jest tylko snem, dopóki nie wprowadzisz go w czyn”.

Logo: https://mma.prnewswire.com/media/654744/1266245/LEGO_Group_Logo.jpg

Źródło: The LEGO Group

Kontakt w celu uzyskania dalszych informacji:

e-mail: media@lego.com

Źródło informacji: PR Newswire

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 02.09.2024, 09:36
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ