Newsletter

Zdrowie i styl życia

Igrzyska Olimpijskie Paryż 2024 w serwisach PAP: 120 depesz i tysiące zdjęć każdego dnia

19.07.2024, 12:41aktualizacja: 19.07.2024, 12:46

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polska Agencja Prasowa przewiduje, że podczas Igrzysk Olimpijskich w Paryżu (rozpoczynających się już 26 lipca 2024 roku) w serwisach tej największej w Polsce agencji informacyjnej ukazywać się będzie każdego dnia 120-140 depesz tekstowych poświęconych wyłącznie tematom olimpijskim. Do dyspozycji klientów PAP będą też dziesiątki tysięcy zdjęć oraz bogate serwisy wideo i infograficzne.

O swoich planach redakcyjnych PAP poinformowała podczas pierwszego w historii spotkania online z odbiorcami serwisów agencyjnych – dziennikarzami i redakcjami.  

Najważniejsze zapewnienie jest takie, że Polska Agencja Prasowa będzie relacjonowała wszystkie 329 konkurencji medalowych.

Szef działu sportowego PAP Paweł Puchalski zaznaczył przy tym, że dla PAP priorytetem są występy i przygotowania polskich sportowców. Zapewnił, że każdy występ Polaka zostanie odnotowany w Codziennym Serwisie Informacyjnym: eliminacje, finały, a w wielobojach – każda pojedyncza konkurencja. 

Redaktor naczelny PAP Wojciech Tumidalski przypomniał w tym kontekście, że serwisy PAP będą wspierane relacjami światowych agencji, z francuską AFP na czele. Szerzej opisywane będą najważniejsze, najbardziej zaskakujące wydarzenia igrzysk. Nie zabraknie też ciekawostek olimpijskich, a każdy dzień zakończy się obszernym podsumowaniem.

„To wszystko zostanie wzbogacone relacjami naszych korespondentów zagranicznych, z opiniami na temat występów sportowców z różnych krajów. Z kolei nasi korespondenci w kraju będą reagować na wszystkie występy Polaków: będą się starać docierać do ich rodzin, trenerów, wychowawców, żeby tam, gdzie pojawią się sukcesy, pokazywać także ich źródło” – podkreślił Paweł Puchalski.

Również zadaniem fotoreporterów PAP będzie obszerne i dokładne relacjonowanie wszystkich dokonań reprezentantów Polski, a jeżeli nie będzie to kolidowało z występami Polaków – także innych istotnych wydarzeń. Dodatkowo Codzienny Serwis Fotograficzny PAP oraz PAP-owska baza zdjęć będą zasilane materiałami dostarczonymi przez fotografów z European Pressphoto Agency (EPA). 

EPA akredytowała łącznie 25 fotografów, w tym także na zawody żeglarskie w Marsylii czy na Tahiti, gdzie odbędą się konkurencje w surfingu. Inne obiekty obsadzone poza Paryżem to: Lille (koszykówka i piłka ręczna), Vaires-sur-Marne (wioślarstwo, kajakarstwo) i Chateauroux (strzelectwo). 

Szef redakcji fotograficznej PAP Michał Wielgus – opierając się na doświadczeniach z poprzednich dużych imprez sportowych – zapowiedział, że można się spodziewać około 25 tys. zdjęć z EPA oraz ponad 3 tys. zdjęć PAP.

Ponadto baza foto PAP ma być zasilana zdjęciami z innych agencji, które współpracują z PAP i będą obecne podczas igrzysk (np. PA, DPA, Newscom).

Tym razem, po raz pierwszy w historii agencji, istotną częścią relacji PAP z tegorocznych igrzysk olimpijskich będą materiały wideo. Przewidywane formaty to: zapowiedzi wideo na początek dnia (co kilka dni, gdy będą ważne dla Polski wydarzenia), wideo nagrywane w przestrzeni miasta i w wiosce olimpijskiej (z ekspertami i sportowcami), wideo nagrywane w Polsce z udziałem ekspertów, kibiców itd. oraz krótkie nagrania „setkowe” w przypadku wydarzeń niezwykle istotnych czy nieoczekiwanych.

Justyna Wojteczek, zastępczyni redaktora naczelnego PAP, podkreśliła, że Agencja w najbliższej przyszłości planuje silny rozwój działu wideo. „Podczas igrzysk będziemy udostępniać zarówno materiały surowe, jak i zmontowane. Zamierzamy przygotowywać wideo również z Polski, a będą to rozmowy z ekspertami, psychologami sportu” – mówiła Justyna Wojteczek. Zaznaczyła, że materiały wideo będą zapowiadane w serwisie depeszowym.

„W telewizji zobaczycie sportowców świętujących sukcesy, smucących się po porażkach. Ale igrzyska to coś więcej. To ci ludzie w przestrzeni miasta, ze swoimi pasjami, nieoczywistymi przemyśleniami na temat sportu. To ludzie z krwi i kości, i właśnie to będziemy się starali w naszych materiałach wideo przekazać” – mówił odpowiedzialny za wideo wysłannik PAP na igrzyska Tomasz Więcławski.

Zadeklarował, że serwis wideo podczas igrzysk olimpijskich będzie ciekawy, zróżnicowany i wzbogaci ofertę PAP. 

Podczas igrzysk zorganizowane zostanie Olimpijskie Studio PAP, do którego będą zapraszani specjalni goście. Będą to nadawane na żywo 10-minutowe rozmowy wideo z ekspertami. Zespół wideo planuje ponadto opracowywanie fotokastów – klipów wideo bazujących przede wszystkim na archiwalnych zdjęciach z dotychczasowych igrzysk. Serwis wideo będzie uzupełniony materiałami agencji AFP, głównie wypowiedziami kibiców zbieranymi wokół obiektów sportowych. 

Jak podkreślono podczas spotkania, ważną częścią oferty PAP będą też infografiki. W serwisie infograficznym PAP igrafika.pap.pl, w zakładce „Igrzyska Olimpijskie 2024”, znajdzie się pakiet atrakcyjnych wizualnie ilustracji poświęconych dyscyplinom olimpijskim i olimpijskim ciekawostkom, a także tabele medalowe. 

Kierownik zespołu infografiki Adam Ziemienowicz podkreślił, że w trakcie imprezy jego dział zaproponuje infografiki bieżące, jak i harmonogramy planowanych wydarzeń. 

„Reagujemy też na wydarzenia: dopingi, kontuzje, rekordy. Nowinką będzie interaktywna tabela medalowa, którą można pobrać i wkleić do własnego serwisu internetowego” – zapowiedział Adam Ziemienowicz.

Igrzyska Olimpijskie w Paryżu rozpoczną się 26 lipca i potrwają do 11 sierpnia. Ponad 10 tys. sportowców rywalizować będzie w 32 dyscyplinach o 329 kompletów medali.

Prezentacja jest dostępna tutaj.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.07.2024, 12:41
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ