Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Coroczne wydarzenie stanowi dla wszystkich uczestników okazję nie tylko do wymiany doświadczeń i zdobycia nowej wiedzy, ale i sformułowania wspólnych postulatów dotyczących poprawy sytuacji osób starszych — jako pacjentów, użytkowników infrastruktury publicznej, obywateli.
Tematem przewodnim III edycji Ogólnopolskiego Kongresu Pacjent w Centrum Uwagi była szeroko pojęta kondycja psychiczna polskich seniorów oraz rola aptek i farmaceutów w jej pielęgnacji. To kwestia kluczowa zwłaszcza po okresie pandemii, podczas której seniorzy, bardziej niż młodsi obywatele, narażeni byli na samotność i wykluczenie społeczne.
„Dlatego właśnie teraz, w czasie odbudowywania relacji międzyludzkich nadwyrężonych przez pandemię, warto osobom starszym zapewnić jak najwięcej możliwości spotkań, rozmowy i podejmowania wspólnych inicjatyw” – zauważyła Elżbieta Łacina, prezeska DOZ Fundacji.
Podczas kongresu poruszano również kwestie związane z oczywistymi trendami demograficznymi.
„W Polsce, podobnie jak w innych, europejskich krajach, seniorów będzie stale przybywać. Dlatego instytucje państwowe po prostu nie mogą sobie pozwolić na ignorowanie ich potrzeb oraz oczekiwań. W następnych latach interesy seniorów znajdą się w głównym nurcie debaty publicznej w Polsce, gdyż zwyczajnie będą dotyczyć one życia coraz większej liczby obywateli” – zauważył dr hab. Konrad Janowski, rektor i prof. Akademii Ekonomiczno- Humanistycznej w Warszawie.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji | 23.05.2023, 11:02 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |