Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Po trzech latach kampanii #LongLifeChallenge niezmiennie wiele osób podejmuje codzienne wyzwanie spożywania co najmniej pięciu porcji warzyw i owoców pochodzących z Europy. Okres świąt Bożego Narodzenia jest idealnym momentem na to, aby dołączyć do akcji. Kierując się hasłem „very Xmas” i „very Healthy”, dwustu znanym influencerom i influencerkom organizatorzy przekazali świąteczne i zdrowe kosze prezentowe – pełne pomarańczy, mandarynek, truskawek, jabłek, borówek, zielonych szparagów i brokułów. Influencerzy zachęcili tysiące swoich obserwujących do wzięcia udziału w #LongLifeChallenge.
- Zdjęcie jest dostępne na stronie internetowej AP –
Ciesz się zdrowymi świętami. Dołącz do wyzwania #LongLifeChallenge i wyrób nawyk codziennego jedzenia pięciu porcji warzyw i owoców z Europy. Rozpocznij nowy rok w pełni zdrowia i energii.
Aby zwiększyć świadomość na temat właściwości odżywczych europejskich warzyw i owoców oraz ich korzystnego wpływu na zdrowie, organizatorzy kampanii przygotowali 200 koszy prezentowych wypełnionych pomarańczami, mandarynkami, truskawkami, jabłkami, borówkami, zielonymi szparagami i brokułami. Pełne witamin kosze trafiły do dwustu znanych europejskich influencerek i influencerów, aby ci mogli zachęcić tysiące swoich obserwujących do wzięcia udziału w wyzwaniu #LongLifeChallenge.
Kliknij tutaj, aby obejrzeć lub pobrać wideo.
Miliony Europejczyków zdążyły już poznać najzdrowsze wyzwanie Europy i do niego dołączyć. #LongLifeChallenge zapoczątkowano trzy lata temu w ramach europejskiego programu współfinansowanego przez Unię Europejską „CuTE Healthy - Cultivating a Healthy Europe with Fruit and Vegetables from EUROPE". Celem programu jest szerzenie świadomości społecznej dotyczącej korzyści płynących z codziennego spożywania minimum pięciu porcji warzyw i owoców z Europy.
Mimo że międzynarodowa kampania #LongLifeChallenge właśnie dobiegła końca, wyzwanie dotyczące zdrowego odżywiania wciąż pozostaje aktualne. W obecnej porze roku włączenie do diety świeżych warzyw i owoców z Europy jest szczególnie ważne. Warto przygotowywać z nich lekkie i zdrowe potrawy, które będą równoważyć skutki świątecznego przejedzenia.
Dołącz do wyzwania #LongLifeChallenge i dobrze rozpocznij 2024 rok
Bilans trzyletniej kampanii (2021-2022-2023) przeprowadzonej we Francji, Niemczech, Belgii i Hiszpanii nie mógł być lepszy. Przy pomocy różnorodnych platform i mediów z przekazem kampanii dotarto łącznie do 774,9 miliona odbiorców. Najwięcej osób dowiedziało się o programie z prasy (łącznie 484,4 mln - 322,1 mln w pierwszym roku kampanii, 98,7 mln w drugim i kolejne 63,5 mln do października 2023 roku).
W celu podniesienia świadomości wśród tysięcy europejskich konsumentów nawiązano współpracę z kilkoma kluczowymi postaciami - pięcioma olimpijczykami z różnych krajów. Wraz z trzydziestoma międzynarodowymi influencerami i mikroinfluencerami sportowcy przedstawili internautom wiele możliwości wykorzystania owoców i warzyw w łatwy i przystępny sposób oraz podzielili się wskazówkami związanymi ze sportem i odpoczynkiem. Dzięki akcji 3,08 miliona europejskich internautów dowiedziało się o korzyściach płynących z codziennego spożycia warzyw i owoców.
Pięciu sportowców reprezentowało europejskie wartości kampanii i zachęcało do „treningu na całe życie" – to oni w końcu najlepiej wiedzą, jak ważna jest zdrowa i zbilansowana dieta. W ciągu trzech lat trwania kampanii do zdrowego stylu życia udało się nakłonić 59 174 użytkowników mediów społecznościowych.
Olimpijczycy, którzy zachęcali Europejczyków do przyłączenia się do #LongLifeChallenge, to:
1. Ona Carbonell: zdobywczyni srebrnego medalu w konkurencji pływania synchronicznego w duecie i brązowa medalistka w konkurencji drużynowej na Letnich Igrzyskach Olimpijskich 2012 w Londynie.
2. Lydia Valentín: złota medalistka w podnoszeniu ciężarów (75 kg) na Letnich Igrzyskach Olimpijskich w Londynie w 2012 roku.
3. Florent Manaudou: pływak, zdobywca złotego medalu w konkurencji 50 m stylem dowolnym podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich w Londynie w 2012 roku.
4. Sebastian Brendel: złoty medalista olimpijski w kajakarstwie w kategorii C-1 1000 m podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich w Londynie w 2012 roku.
5. Maja Włoszczowska: polska kolarka górska, zdobywczyni srebrnego medalu w zawodach cross-country podczas Letnich Igrzysk Olimpijskich w 2008 roku w Pekinie i w 2016 roku w Rio de Janeiro.
Przesłanie promujące zdrowie i dobre samopoczucie
Nadrzędnym celem programu było szerzenie świadomości na temat wpływu spożywania warzyw i owoców na poprawę ogólnego samopoczucia. Dodatkowo przedstawiono różne pomysły, jak w łatwy i przystępny sposób włączyć owoce i warzywa do codziennej diety - czy to jako część śniadania, zdrowa przekąska w ciągu dnia czy składnik tradycyjnych przepisów.
Kolejnym celem kampanii było dotarcie do osób, które na co dzień nie spożywają owoców ani warzyw. Osoby te starano się zachęcić, przedstawiając im nowe pomysły i przepisy na atrakcyjne dania zawierające dużą ilość tych świeżych produktów. Światowa Organizacja Zdrowia ostrzega, że tylko 14,3% europejskich konsumentów spożywa pięć lub więcej porcji warzyw i owoców dziennie.
Do powyższych komunikatów dołączono jeszcze jedno równie ważne przesłanie: zwiększenie aktywności fizycznej pozwoliłoby obywatelom Europy prowadzić znacznie zdrowszy tryb życia.
Treści znajdujące się na stronie internetowej wyzwania #LongLifeChallenge skupiają się na korzyściach wynikających z codziennego spożywania europejskich warzyw i owoców, które stanowią istotną część zdrowej i zrównoważonej diety. I tutaj odnotowano sukces - w ciągu trzech lat trwania kampanii stronę odwiedziło łącznie 351 574 użytkowników.
Kolejnym powodzeniem okazała się być kampania reklamowa przeprowadzona w telewizji cyfrowej, która trafiła do 34,1 mln widzów. Kampanii przeprowadzonej w radiu wysłuchało z kolei ok. 141,6 mln słuchaczy.
Znakomity wynik przyniosła również reklama zewnętrzna. Reklamy w autobusach, tramwajach i na ekranach cyfrowych w Paryżu, Berlinie i Brukseli zostały wyświetlone 49,8 miliona razy. Akcje wdrożone na siłowniach, pomogły dotrzeć do kolejnych 31 000 odbiorców.
Do projektu „CuTE Healthy - Cultivating a Healthy Europe with Fruit and Vegetables from EUROPE" włączono następujące owoce i warzywa:
1. Pomarańcze i mandarynki z Hiszpanii
2. Truskawki z Francji
3. Brokuły z Hiszpanii
4. Zielone szparagi z Hiszpanii
5. Jabłka z Polski
6. Borówki z Polski
Europejski program został opracowany przez stowarzyszenia handlu owocami i warzywami z Europy, takie jak MásBroccoli (Hiszpańskie Stowarzyszenie Promocji Konsumpcji Brokułów), La Interprofesional del Espárrago Verde de España (Hiszpańskie Międzybranżowe Stowarzyszenie Promujące Spożywanie Zielonych Szparagów), Association d'Organisations de Producteurs National ede Fraises de France - AOPn FdF (Francuskie Stowarzyszenie Producentów Truskawek), Citrus Management Committee CGC (Hiszpański Komitet Zarządzający Uprawą Cytrusów), Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw - KZGPOiW oraz FruitvegetablesEUROPE (Europejskie Stowarzyszenie Producentów Owoców i Warzyw).
Wideo podsumowujące kampanię można obejrzeć na stronie głównej witryny http://LongLifeChallenge.eu oraz w sekcji prasowej.
FruitVegetablesEurope
FruitVegetablesEUROPE to Europejskie Stowarzyszenie Producentów Owoców i Warzyw, które od 60 lat działa na rzecz ochrony oraz promocji europejskich warzyw i owoców. FruitVegetablesEUROPE z siedzibą w Brukseli pełni rolę łącznika między podmiotami z branży a decydentami politycznymi w instytucjach europejskich, dając głos europejskiemu sektorowi owoców i warzyw. Członkami FruitVegetablesEUROPE są krajowe i regionalne organizacje, stowarzyszenia producentów, a także przedsiębiorstwa z krajów wiodących w produkcji warzywno-owocowej w UE (Francja, Niemcy, Grecja, Włochy, Polska, Portugalia i Hiszpania).
KONTAKT:
Arantxa Noriega
e-mail: arantxa.noriega@thetacticsgroup.com
Źródło informacji: APA-OTS
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.12.2023, 10:25 |
Źródło informacji | APA-OTS |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |