Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw - NBKWiO postanowienia noworoczne 2020 (1)](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/attachments/202012/DOC.20201229.38074758.1.jpg?itok=43mi2r-X)
„Większość naszych postanowień noworocznych kończy się fiaskiem. Działamy chaotycznie, nie spisujemy tego co to zaplanowaliśmy, nie rozliczamy się i tak naprawdę z tyłu głowy mamy to, że te nasze mocne postanowienia poprawy będą trwały maksymalnie kilka tygodni. Jako dietetycy mamy istne oblężenie gabinetów w okresie noworocznym i ten napływ kończy się w połowie lutego. Cele powinny być realne, zaplanowane i spisane. Warto w tym celu skorzystać z pomocy profesjonalisty” - mówi dr Justyna Bylinowska, redaktor naczelna Dietetycy.org.pl.
„Większość z respondentów ma wiele powodów, by dokonać zmian, zawsze też potrzebowali triggera (bodźca), żeby zacząć. Sama zmiana diety to proces, w czasie którego uczą się poprzez samoobserwację i aktualizowanie wiedzy. Większość z nich koniec diety utożsamia z porażką, powrotem do dawnej rzeczywistości i niejednokrotnie efektem jojo” - mówi Agata Zadrożna, ekspert Kantar.
„Nową dietę traktują najczęściej jako zaktualizowany sposób żywienia, który powinien zostać z nimi na zawsze. Co jednak ciekawe, oczekują od siebie większej samodyscypliny na początku tego procesu i zakładają więcej przestrzeni na odstępstwa (np. cheat meal’e) wraz z osiągnięciem celów. Samo słowo >>dieta<< łączone jest z odchudzaniem, kojarzy się z odmawianiem sobie czegoś i z czynnością obowiązującą przez krótki czas” – zwraca uwagę Urszula Krassowska, dyrektor zarządzający Public Division, Kantar Polska.
Barierami postanowień noworocznych jest poczucie presji, niepotrzebny stres oraz percepcja z góry przegranej walki. Jest to główny powód niskiej frekwencji respondentów w tegorocznym ustanawianiu postanowień. Jako tzw. drivery - czynniki napędzające, determinujące sukces, respondenci opisują chęć samorozwoju, posiadanie postanowień jako pozytywną tradycję. Samą datę jedni postrzegają jako czas nieodpowiedni – święta, ucztowanie, karnawał, inni jako czas magiczny - nowy etap życia, nowe plany.
„Nowy Rok to nie jest zły moment, by zacząć. Zima i przednówek to czas przetworów, coraz bogatszej oferty kiszonek, soków NFC, dla bardziej świadomych konsumentów liofilizatów czy błonnika owocowego. Czas o tyle ciekawy, że mamy w perspektywie wiosnę i skokowy wzrost dostępności owoców i warzyw. Badania Kantar pokazują, że kluczowy jest świadomy proces i zaplanowanie tych tzw. małych kroków” - mówi dr n. farm. Magdalena Kryska z Korab Garden.
„Powinniśmy spożywać min. 400 gram owoców i warzyw dziennie. Szukając małych sukcesów warto wiedzieć, że osoby pijące jedną szklankę soków dziennie łatwiej osiągają zalecane dobowe spożycia owoców i warzyw” – dodaje dr Barbara Groele, sekretarz generalny Stowarzyszenia KUPS.
„Zdrowy sposób żywienia zakłada spożycie dużej ilości warzyw i owoców. Zimowym wsparciem mogą być pieczarki, których atutem jest brak sezonowości. Są niskokaloryczne, bogate w składniki odżywcze i błonnik wspomagający przemianę materii” - uzupełnia Łukasz Kiwała ze Stowarzyszenia Branży Grzybów Uprawnych.
Pełen Raport na stronie http://bit.ly/3mXp9dl
Więcej na temat konsumpcji w grudniu 2020 http://bit.ly/3nW5zPW
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez KANTAR dla Krajowego Związku Grup Producentów Owoców i Warzyw. Projekt realizowany jest we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Zadanie finansowane jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw. Projekt otrzymał patronat honorowy Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 29.12.2020, 13:05 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Nie każde oznakowanie produktu „eko” oznacza, że produkt jest naprawdę ekologiczny PAP
„Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2” - to drugi etap kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), której celem jest m.in. promocja ekologicznej żywności certyfikowanej, ponieważ na rynku dostępne są również produkty, które nie spełniają odpowiednich kryteriów, chociaż sprzedawane są jako ekologiczne. Wartość certyfikowanego rynku eko w Polsce PIŻE szacuje na 2 mld zł.- 02.07.2024, 11:59
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Beata Drzazga laureatką prestiżowej nagrody Eko Filary 2024 PAP
- 02.07.2024, 10:19
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom