Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Premierę książki Małgorzaty Rozenek-Majdan „In vitro. Rozmowy intymne” poprzedziła konferencja prasowa z udziałem autorki oraz specjalistów, którzy poświęcają czas i doświadczenie tym parom, a zwłaszcza kobietom, które zmagają się z niepłodnością. Szacuje się, że problem z płodnością dotyczy w Polsce nawet półtora miliona par. Książka Małgorzaty Rozenek-Majdan opowiada właśnie o nich – o ich marzeniach posiadania dziecka, o drodze, którą przechodzą, kiedy decydują się na skorzystanie z metody in vitro, i o wynikających z tego problemach natury medycznej, proceduralnej, psychologicznej, społecznej, zawodowej i finansowej. Małgorzata Rozenek-Majdan dzięki in vitro urodziła dwóch synów. Na konferencji prasowej wyznała, że stara się o trzecie dziecko: „Znam radość sukcesu i smutek porażki. Teraz doświadczam trudnych momentów, kiedy efekty nie są takie jak bym chciała… Jeszcze!”.
Trzynaście rozmów zawartych w książce ukazuje problem niepłodności i jej leczenia w pełnym spektrum: są rozmowy m.in. z lekarzami, embriologami, seksuologami, a także z kobietami i mężczyznami, którzy zdecydowali się skorzystać z metody in vitro, ale ich doświadczenia i historie były różne – od radosnych po bolesne. Książka zawiera też wywiad z duchownym o stosunku do in vitro Kościoła katolickiego, który ma wielki wpływ na ton debaty publicznej wokół tego tematu.
Na konferencji wiele miejsca poświęcono właśnie temu, jak wiele niezdrowych emocji i niepotrzebnych kontrowersji budzi w Polsce temat in vitro. Wpływa to na decyzje Polek i Polaków, których dotyka problem niepłodności.
„W Polsce około 10-15% par w wieku rozrodczym nie może począć dziecka” – podkreślił na konferencji ginekolog i położnik dr Piotr Lewandowski.
„Poziom lęku i depresja, z jaką może borykać się niepłodna para są porównywalne do tych, jakie przechodzi się w chorobie nowotworowej” – dodała psycholog Dorota Gawlikowska.
„Napisałam tę książkę, aby odczarować temat in vitro. Merytoryczne i empatyczne podejście do leczenia niepłodności jest niezwykle potrzebna” – podsumowała Małgorzata Rozenek-Majdan. Książka, wydana przez Wydawnictwo Prószyński i S-ka, ukazuje się 14 maja 2019 r.
KONTAKT:
Mira Olejarska
Specjalista ds. Promocji i PR
tel. kom. +48 695 026 612, 606 366 927
tel. (22) 27 81 715
e-mail: miraolejarska@proszynskimedia.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 14.05.2019, 15:59 |
Źródło informacji | Wydawnictwo Prószyński i S-ka |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Medycyna estetyczna nie tylko dla celebrytek. Raport Kliniki.pl: już 4 miliony dorosłych Polek i Polaków zdecydowało się na zabieg, a wiele osób zrobiło to pod wpływem social mediów
Nowy film „Brzydka siostra” od kilku dni wyświetlany w polskich kinach pokazuje gotycką opowieść o obsesji piękna, filtrach i ciele jako przestrzeni przemocy. To fikcja - w formie baśniowego horroru. Ale jak pokazuje najnowszy raport Kliniki.pl „Polska za filtrem 2025”, wiele z przedstawionych tam emocji i decyzji znajduje swoje odbicie w rzeczywistości. Choć bez nożyc, strzykawek z kwasem i dramatycznych zwrotów akcji - to równie poważne i intymne wybory.- 09.07.2025, 15:35
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Kliniki.pl
-
Image
72% festiwalowiczów dba o styl. Allegro prezentuje limitowaną kolekcję ubrań zaprojektowaną przez artystów
- Ponad 70% respondentów dba o wygląd podczas festiwali muzycznych; 37% przyznaje, że ich otoczenie również zwraca na to uwagę.
- Najczęściej styl festiwalowy opisujemy jako „wygodny” (32%), sportowy/streetwear (11%) i zgodny z trendami (10%).
- Co piąty festiwalowicz do 24 r.ż. planuje swoje stylizacje z kilkutygodniowym wyprzedzeniem. Młodzi chętnie wybierają kolorowy makijaż, styl Y2K i kupują festiwalowy merch oraz ubrania z limitowanych kolekcji.
- Z myślą o koneserach muzyki i mody Allegro stworzyło limitowaną kolekcję ubrań z braćmi Kacperczyk oraz Pauliną Przybysz. Merch trafi do sprzedaży w drugiej połowie lipca.- 09.07.2025, 14:13
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Allegro
-
Image
Kantar: Wiosna przyniosła wzrost ilości konsumentów jabłek
Sadownicy zatrzymali wieloletni trend spadku ilości konsumentów jabłek. Comiesięczny monitoring pokazuje, że coraz więcej Polaków ma na nie ochotę. Już zima 2024/2025 przyniosła wypłaszczenie wieloletniego trendu spadkowego. Porównując „styczeń do stycznia” po raz pierwszy ilość konsumentów nie spadła. Ale wiosna to już duże wzrosty ilości konsumentów jabłek. Historyczne wyniki komentują sadownicy.- 09.07.2025, 12:42
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Towarzystwo Rozwoju Sadów Karłowych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ