Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W badaniu opinii zrealizowanym przed rozpoczęciem konkursu ponad 75% respondentów zadeklarowało przywiązanie do swojej lokalnej społeczności, a zdecydowana większość (92,2% badanych) przyznała, że chętniej korzysta z usług czy produktów tych przedsiębiorców, o których wie, że działają na rzecz ich społeczności. Natomiast ponad 88% respondentów uważa, że przedsiębiorcy prowadzący małe i średnie firmy wręcz powinni działać na rzecz swoich społeczności lokalnych. "Dla przedsiębiorców to ważna podpowiedź. Ankietowani wskazują wyraźnie, że na aktywności społecznej lokalnych firm mogą zyskać wszyscy zarówno przedsiębiorstwo, jak i jego klienci oraz mieszkańcy" - mówi Zbigniew Gajewski, z-ca dyrektora generalnego Konfederacji Lewiatan, która objęła konkurs swoim patronatem.
Jubileuszowy projekt firmy MAKRO ma formę ogólnopolskiego konkursu. Do rywalizacji o nagrodę główną i tytuł „Przedsiębiorcy Aktywnego Lokalnie” organizator zaprasza właścicieli mikro i małych przedsiębiorstw zatrudniających nie więcej niż 50 osób. Uczestnicy muszą wykazać się aktywnością, dzięki której przyczyniają się do zmiany na lepsze swojego najbliższego otoczenia, np. poprawiają estetykę miejsca i lokalnej infrastruktury, rozwijają projekty kulturalne, ekologiczne i edukacyjne dla lokalnej społeczności, zwiększają zatrudnienie, realizują pomoc potrzebującym czy kultywują lokalną tradycję.
"Już przy tworzeniu koncepcji konkursu zorientowaliśmy się, jak zróżnicowane są aktywności o charakterze CSR prowadzone przez mikro i małych przedsiębiorców. To właśnie dlatego w pierwszym etapie konkursu przedsiębiorcę aktywnego lokalnie wybierać będą internauci - jego klienci, bliscy, sąsiedzi, ci, którzy dzięki działalności uczestnika konkursu lepiej żyją oraz przede wszystkim osoby, którym po prostu spodoba się historia konkretnego przedsiębiorcy" - mówi Magdalena Figurna, koordynatorka konkursu i PR manager w MAKRO.
Laureaci wybierani będą w dwóch etapach konkursu. W pierwszym etapie - wojewódzkim - zwycięzca wyłoniony zostanie w wyniku głosowania przez internautów. O zwycięstwie zadecyduje liczba oddanych głosów. Zwycięzcę w kategorii ogólnopolskiej, spośród 16 laureatów szczebla wojewódzkiego, wyłoni komisja konkursowa powołana przez organizatora, w skład której wejdą przedstawiciele partnerów instytucjonalnych akcji. Nagrodą dla każdego zwycięzcy regionalnego jest bon o wartości 1 000 zł na zakupy w hurtowni MAKRO Cash & Carry. Laureat etapu ogólnopolskiego otrzyma nagrodę pieniężną w wysokości 25 000 zł na wsparcie jego aktywności lokalnej.
Na potrzeby konkursu utworzona została strona internetowa za pośrednictwem której przedsiębiorcy mogą aplikować do konkursu, wypełniając formularz zgłoszeniowy, w którym konieczne jest podanie danych adresowych firmy, informacji o rodzaju prowadzonej działalności oraz wpisanie swojej historii aktywności na rzecz lokalnej społeczności. Strona zlokalizowana jest pod adresem: http://www.przedsiebiorcaaktywny.pl. Do historii można dołączyć zdjęcie albo film nt. działalności. Na zgłoszone historie będą następnie głosować internauci, w tym także znajomi i klienci przedsiębiorców. Zagłosować można jednak tylko raz. Na stronie znajduje się także regulamin konkursu oraz plakat, który przedsiębiorca powinien pobrać, wydrukować i powiesić w widocznym miejscu w siedzibie przedsiębiorstwa. Konkurs trwa od 14 kwietnia do 30 września 2014 r., zaś głosowanie internetowe będzie trwać do 30 czerwca.
Organizator i partnerzy: Organizatorem konkursu "Przedsiębiorca Aktywny Lokalnie" jest MAKRO Cash and Carry Polska S.A.
Partnerami konkursu są: Krajowa Izba Gospodarcza, Konfederacja Lewiatan, Polska Przedsiębiorcza oraz Polska Organizacja Franczyzodawców.
Patronatem medialnym akcję objęły Grupa Wydawnicza Polskapresse i Radio PIN.
Konkurs wspiera również firma Freebee.
1. Ogólnopolskie badanie przeprowadził Instytut Badań Rynkowych i Społecznych Homo Homini na zlecenie firmy MAKRO Cash & Carry Polska SA. Badaniem, które zrealizowano pod koniec stycznia 2014 r., objęto grupę 1 020 pełnoletnich mieszkańców Polski.
Plik graficzny dostępny pod adresem:
Źródło informacji: MAKRO Cash and Carry Polska S.A.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.04.2014, 18:20 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |