Newsletter

Zdrowie i styl życia

Tradycyjnie albo w SPA. Wielkanoc coraz częściej poza domem

19.03.2024, 09:30aktualizacja: 19.03.2024, 09:37

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Pixabay
Pixabay
Wyprawa ze święconką do starego drewnianego kościółka, szwedzki stół z tradycyjnymi świątecznymi smakołykami od lokalnych dostawców, a nawet pogoń za zającem – Polacy coraz chętniej spędzają święta poza domem, a właściciele obiektów noclegowych starają się im ten czas uatrakcyjnić. Średnia cena za osobę za jeden nocleg w czasie Wielkanocy to 111 złotych, czyli tyle, co w sezonie zimowym, ale rozbudowane pakiety świąteczne mogą być znacznie droższe – wynika z analizy serwisu Nocowanie.pl.

„Od kilku lat widzimy rosnące zainteresowanie wiosennymi wielkanocnymi wyjazdami. Nie są one jeszcze tak popularne, jak te w okresie gwiazdkowo-noworocznym, ale wzrost jest widoczny. Najwyraźniej chcemy cieszyć się wolnym czasem z najbliższymi, bez gotowania, przygotowań i sprzątania” – mówi Agnieszka Rzeszutek, ekspert Nocowanie.pl. „Właściciele obiektów noclegowych szybko zareagowali na ten trend, rozbudowując oferty i świąteczne pakiety atrakcji dla całych rodzin” – podkreśla i dodaje, że w serwisie znaleźć można ponad 1200 obiektów w Polsce z ofertą na święta.

Część z nich, to po prostu zachęta do spędzenia Wielkanocy poza domem, ale znaczącą część stanowią oferty rozbudowanych pakietów. Wyjeżdzający na święta mogą liczyć na śniadanie złożone z tradycyjnych potraw na bazie produktów od lokalnych dostawców i domowe ciasta, ale też na rodzinne animacje dla dzieci, takie jak warsztaty tworzenia pisanek oraz kraszanek albo zabawy terenowe z zajączkiem w roli głównej.

Pixabay

Górskie pensjonaty zabiegają o turystów takimi atrakcjami, jak wyprawa konnym zaprzęgiem do zabytkowego drewnianego kościółka, gdzie można wziąć udział w święceniu pokarmów czy wieczory przy ognisku z żurkiem, grzańcem i muzyką na żywo. Gospodarzom nie brakuje też pomysłów na świąteczne dekoracje, a nawet koszyczki ze święconką w każdym pokoju.

„Jest też sporo ofert dla tych, którzy wolą spędzać czas mniej tradycyjnie. Na nich czekają propozycje stref spa i wellness, sportowych aktywności i nowoczesna kuchnia” – dodaje Agnieszka Rzeszutek.

Dokąd wyjeżdżamy w Wielkanoc najczęściej? Do Karpacza, Kościeliska, Zakopanego, Krynicy Zdrój i Krakowa. Są też chętni na wyjazdy nad morze – na ruch w tym okresie mogą liczyć Kołobrzeg i Gdańsk.

Średnia cena za osobę za noc utrzymuje się na poziomie z minionego sezonu zimowego i wynosi 111 złotych. Wybierający się do Zakopanego muszą liczyć się ze średnim kosztem 154 złotych za osobę za noc, podobnie jest w Wiśle i Krynicy Zdroju. Taniej jest w tej chwili w Karpaczu, gdzie średnio zostawiamy 114 złotych za osobę za noc. Wyjeżdżający nad morze w Gdańsku płacą za osobodobę średnio 165 złotych, a w Kołobrzegu – 132 złote.

Oczywiście ceny za specjalne pakiety mogą być znacznie wyższe. Pakiet w górskim pensjonacie obejmujący pełne świąteczne wyżywienie i wybrane dodatkowe atrakcje przez trzy dni to nawet koszt 800 złotych za osobę.

Pixabay

Niemniej, obecnie średnia wartość rezerwacji na Wielkanoc wynosi 1226 złotych. To o ponad 300 złotych więcej niż w zeszłym roku, co wynika z wydłużenia pobytów. W zeszłym roku średnia długość rezerwacji wynosiła 2 dni, w tym roku to 3 dni.

„Od miesięcy Polacy skracali pobyty. To był ich sposób na ekonomiczne wyjazdy w czasach zaciskania pasa. Pierwsze jaskółki odwrócenia trendu bardzo cieszą gospodarzy, bo to pozwala mieć nadzieję na lepsze wyniki w nadchodzącym sezonie” – podkreśla ekspertka.

KONTAKT:

Joanna Karpińska

tel. 501 738 565

Źródło informacji: Nocowanie.pl

 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.03.2024, 09:30
Źródło informacji Nocowanie.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ