Pobierz materiał i Publikuj za darmo
![KANTAR ulubione i nowe owoce 2021 (3)](/sites/default/files/styles/open_article_750/public/attachments/202112/DOC.20211227.41201645.3.jpg?itok=1aMu6ont)
„Naszą największą sezonową gwiazdą są truskawki. Jak jest sezon na truskawki, to jedzą je praktycznie wszyscy. Jeśli chodzi o truskawki, to zauważyliśmy, że rośnie konsumpcja poza sezonem. W grudniu, pod koniec roku kalendarzowego, mamy 2 miliony ludzi więcej niż rok temu, którzy jedli truskawki. W sezonie truskawki zyskały milion nowych klientów. W sezonie 2021 truskawki jadło 28,4 mln konsumentów.
Kolejny nasz sezonowy lider to borówka wysoka. Gdy jest lato, lipiec, sierpień, ponad połowa Polaków deklaruje, że je borówki. Jest to zdecydowanie więcej niż było rok temu. Tylko w szczycie sezonu 2021 borówka zyskała ponad 2,5 miliony klientów, w sumie było ich ponad 17,1 mln. Jest to cały czas rosnący trend” - mówi Agata Zadrożna, ekspert Kantar Public.
Są też gatunki, które dopiero wchodzą do naszej diety. Tutaj wyróżnić trzeba minikiwi i jagodę kamczacką.
Jagoda kamczacka to owoc wiecznej młodości, postrzegana jest jako owoc przyszłości i „nowa borówka”. Coraz popularniejsze jest minikiwi. Jemy je bez obierania, jako owoc wyjątkowo zdrowy i wzmacniający odporność jesienią.
Jeśli chodzi o jagodę kamczacką sezon zaczęliśmy od 10% w czerwcu, w lipcu deklaracje spożycia sięgnęły 12%. To przekłada się na grubo ponad 3 miliony ludzi, którzy jedli je w różnej formie.
Jeśli chodzi o minikiwi, to jest ich jeszcze więcej, ponad 12%. To blisko 4 miliony konsumentów. Oba gatunki widać, że rosną, są coraz modniejsze.
„Jako Kantar już od 2 lat prowadzimy badania konsumpcji warzyw i owoców. Monitorujemy jakość diety Polaków. Jest to dla nas niezwykła przygoda, możemy uczestniczyć w integracji całego sektora. Widzimy, że tutaj się naprawdę udało, że ludzie razem pracują, tak żeby owoców i warzyw jedzono więcej. Dieta Polaków może być lepsza i to jest dla nas naprawdę bardzo ważne, że możemy w tym uczestniczyć i pomagać” – mówi Agata Zadrożna z Kantara.
„Czujemy jakąś misję. Sami pamiętamy o talerzu, kiedy siadamy do posiłku, wiemy, że połowa tego co jemy to powinny być warzywa i owoce. Dzięki współpracy wiemy, że dieta Polaków może być lepsza, a dzięki badaniom, że Polacy chcą tej lepszej diety” – dodaje Agata Zadrożna.
Więcej o żywieniowych aspiracjach Polaków w 2021 roku w materiale Badania Kantar: chcemy żyć zdrowo.
„Narodowe badania konsumpcji warzyw i owoców” realizowane są przez KANTAR we współpracy z agencją INSPIRE smarter branding. Projekt jest realizowany pod honorowym patronatem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi. Finansowany jest ze środków Funduszu Promocji Owoców i Warzyw.
Źródło informacji: Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 27.12.2021, 12:48 |
Źródło informacji | Krajowy Związek Grup Producentów Owoców i Warzyw |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Nie każde oznakowanie produktu „eko” oznacza, że produkt jest naprawdę ekologiczny PAP
„Przestaw się na eko - szukaj Euroliścia 2” - to drugi etap kampanii edukacyjnej Polskiej Izby Żywności Ekologicznej (PIŻE), której celem jest m.in. promocja ekologicznej żywności certyfikowanej, ponieważ na rynku dostępne są również produkty, które nie spełniają odpowiednich kryteriów, chociaż sprzedawane są jako ekologiczne. Wartość certyfikowanego rynku eko w Polsce PIŻE szacuje na 2 mld zł.- 02.07.2024, 11:59
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Beata Drzazga laureatką prestiżowej nagrody Eko Filary 2024 PAP
Beata Drzazga, przedsiębiorca, założyciel m.in. BetaMed S.A., motywator, inspirator i doradca biznesowy, otrzymała nagrodę Eko Filary 2024 przyznawaną przez redakcję MANAGER Report za innowacyjne działania na rzecz zrównoważonego rozwoju. „W pomaganiu dajesz nie tylko pieniądze, ale i swój czas. To jest najcenniejsze” - podkreśla Beata Drzazga.- 02.07.2024, 10:19
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Pacjent z chorobą rzadką jest wyjątkowy i wymaga wyjątkowych rozwiązań - jakich zmian systemowych w zakresie chorób rzadkich oczekują eksperci?
Wprowadzenie nowego Planu dla Chorób Rzadkich, odpowiednie zarządzanie wiedzą ekspercką, efektywna diagnostyka i wczesne włączenie leczenia - to kluczowe rekomendacje ekspertów płynące z trzeciej odsłony debaty z cyklu „Healthcare Policy Summit” poświęconej chorobom rzadkim.- 01.07.2024, 16:42
- Kategoria: Zdrowie i styl życia
- Źródło: Instytut Rozwoju Spraw Społecznych