Newsletter

Badanie: internet rzeczy, robotyzacja i sztuczna inteligencja napędzą gospodarkę

18.09.2019, 14:10aktualizacja: 18.09.2019, 14:10

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Internet rzeczy, robotyzacja oraz sztuczna inteligencja będą główną siłą napędową transformacji biznesowej w ciągu najbliższych 3 lat - ocenia raport firmy KPMG.

KPMG stworzyło zestawienie 10 kluczowych technologii dla transformacji biznesu na podstawie badania, w którym udział wzięło ponad 740 przedstawicieli firm technologicznych.

Na pierwszym miejscu respondenci wskazali internet rzeczy (IoT), czyli możliwość bezpośredniego komunikowania się urządzeń i przesyłania przez nie danych. Technologia ta pozwala na bardzo szczegółowe śledzenie oraz analizowanie zarówno zachowań ludzi, jak i pracy maszyn.

Jak wynika z badania KPMG, robotyzacja procesów biznesowych (ang. RPA – Robotics Process Automation) znalazła się wśród liderów zestawienia – jest to druga najczęściej wskazywana technologia, która istotnie wpłynie na cyfrową transformację przedsiębiorstw. KPMG zwraca uwagę, że np. w biurach na całym świecie zautomatyzowane boty wykonują obecnie wiele podstawowych zadań, szczególnie w obszarze funkcji finansowej. Coraz częściej wspierają one procesy podejmowania decyzji, czyli obszar, który wcześniej był w domenie ludzi.

Technologia RPA, jest obecnie postrzegana jako wiodąca technologia w ramach grupy tzw. Inteligent Automation, ale również coraz częściej dodawane są do niej elementy uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji, która wskazywana jest jako trzecia kluczowa technologia.

Według raportu, jedną z istotnych nowych technologii będzie blockchain, czyli rodzaj rozproszonych rejestrów. Jak podano, przewiduje się, że światowe wydatki na rozwiązania typu blockchain w 2022 r. wyniosą 11,7 mld USD. (PAP)

mww/ je/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 18.09.2019, 14:10
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ