Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Stelvio Quadrifoglio dostępny jest z najmocniejszym aluminiowym silnikiem benzynowym 2.9 V6 Bi-Turbo (z podwójną turbiną), opracowanym z wykorzystaniem technologii Ferrari i inżynieryjnego know-how, zapewniając maksymalną moc 510 KM przy 6500 obr./min. i generując maksymalny moment obrotowy 600 Nm z 2500 do 5000 rpm. Ta jednostka silnikowa dostępna jest ze specjalnie skalibrowaną ośmiobiegową, automatyczną skrzynią biegów, która umożliwia zmianę przełożeń w ciągu zaledwie 150 milisekund w trybie Race (wyścig). Ponadto, aby zmaksymalizować przyjemność z jazdy, model wyposażono standardowo w aluminiowe manetki (łopatki - do zmiany manualnej biegów) zintegrowane z kolumną kierownicy.
Wydajność silnika jest znakomita: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,8 sekundy i najlepsza w swojej klasie prędkość maksymalna 283 km/h. Sportowy SUV Alfa Romeo jest również niesamowicie ekonomiczny pod względem emisji i zużycia paliwa: dzięki elektronicznie sterowanemu systemowi wyłączania cylindrów i funkcji „sailing", dostępnej w trybie jazdy Advanced Efficiency.Po raz pierwszy silnik benzynowy o mocy 510 KM 2.9 V6 Bi-Turbo połączony jest z innowacyjnym systemem napędu na wszystkie koła Q4 (AWD), gwarantującym bezkonkurencyjną wydajność, przyczepność, przyjemność z jazdy i bezpieczeństwo we wszystkich sytuacjach na drodze bez względu na panujące warunki.
Co więcej, Stelvio Quadrifoglio jest wyposażony w ekskluzywną jednostkę sterującą zwaną Domain Chassis AlfaTM stanowiącą tzw. „mózg” i jako jedyny SUV w swojej klasie zapewnia w standardzie mechanizm różnicowy AlfaTM Active Torque wspomagający moment obrotowy. Standardowym wyposażeniem jest także innowacyjne, aktywne zawieszenie AlfaTM Active Suspension - system, który aktywnie i nieustannie kontroluje zawieszenia i amortyzatory, dopasowując je do obecnie panujących warunków na drodze. Nie wspominając już o tym, że Stelvio Quadrifoglio gwarantuje nienaganną obsługę i komfort dzięki zastosowanym układom zawieszenia AlfaLinkTM: z przodu ma podwójny system wahaczy z półwirtualną osią skrętną, z tyłu zastosowano zawieszenie wielowahaczowe MultiLink. W każdej sytuacji i przy wszystkich prędkościach jazda SUV-em Quadrifoglio o najbardziej bezpośrednim stosunku skrętu 12,1:1 (najlepszy wynik w kategorii SUV) jest swobodna i instynktowna.
Stelvio Quadrifoglio ma 2 najlepsze parametry w swojej klasie, które czynią z niego najbardziej wydajnego SUV-a w swoim segmencie: przy masie własnej wynoszącej 1830 kg, model ten ma najlepszy stosunek masy do mocy w swojej kategorii (3,6 kg/KM) i najlepszą moc właściwą (176 KM/l). Te niesamowite wyniki, kojarzone z wielką przyjemnością jazdy za kierownicą, zostały osiągnięte dzięki doskonałemu rozkładowi masy pomiędzy dwie osie i zastosowaniu ultralekkich materiałów, takich jak włókno węglowe w wale karbowym i aluminium zastosowane w silniku, zawieszeniu, hamulcach, drzwiach, nadkolach, masce i pokrywie bagażnika.
Kolejną wyjątkową cechą Stelvio Quadrifoglio jest jego innowacyjny, elektromechaniczny zintegrowany układ hamulcowy (IBS) - patent Alfy Romeo, który po raz pierwszy pojawił się w modelu Giulia - stając się nowym punktem odniesienia pod względem szybkości reakcji, długości hamowania (skraca czas hamowania) bez względu od nawierzchni drogi i zmniejszenia masy w porównaniu do konwencjonalnego układu hamulcowego.
Po premierze dostępne będą również na życzenie jeszcze bardziej efektywne ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe.
Ekstremalne osiągi i najnowocześniejsza technologia są wyraźnie odzwierciedlone w wyjątkowym stylu Stelvio Quadrifoglio, najdoskonalszej ekspresji włoskiego wzornictwa połączonego z unikalną stylistyką Alfy Romeo, i doskonałym współgraniu formy i funkcji, w masywnym, ale i jednocześnie zmysłowym nadwoziu. Najbardziej charakterystycznymi cechami wersji Quadrifoglio jest maska samochodu ze strukturalnymi wlotami powietrza do chłodzenia potężnego silnika, sportowe spoilery boczne i masywne nadkola w kolorze nadwozia oraz tylny dyfuzor z czteroma końcówkami wydechu.
Ten sam sportowy duch marki z domieszką typowo włoskiej elegancji znajduje się również we wnętrzu, które zostało „skrojone na miarę", niczym wykwintny i elegancki garnitur uszyty na specjalne zamówienie z zastosowaniem najlepszych materiałów o wysokiej jakości: włókno węglowe, tapicerka naturalna ze skóry i Alcantary. A w centralnej części deski rozdzielczej wbudowano wyświetlacz o przekątnej 8,8” AlfaTM Connect 3D NAV". Dodatkowo infotaiment system jest kompatybilny z nowym systemem audio zawierający system informacyjno-rozrywkowy Apple CarPlay lub Android Auto wprowadzającym do samochodu to, co najlepsze z Google.
Wideo z jazdy testowej Alfy Romeo Stelvio Quadrifoglio dostępne na stronie: http://video.alfaromeopress.pl/p/pl/pl/alfaromeo/post/31152
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 12.12.2017, 16:42 |
Źródło informacji | FCA Polska S.A. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Firma Yutong Bus dostarczyła do Ameryki Łacińskiej już 500 szt. nowego modelu vana – V6
- 23.12.2024, 14:06
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Bezpieczeństwo jest największym luksusem - światowa premiera flagowego modelu Chery TIGGO 9
- 23.12.2024, 13:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
FPP: paragonowa biurokracja kontra cyfrowa rzeczywistość
Pracownicy i pracodawcy muszą gromadzić papierowe paragony, by udokumentować wydatki na posiłki w ramach benefitów żywieniowych, mimo że firmy od dawna stosują znacznie prostszy i nowocześniejszy mechanizm kontroli. Ten zbędny – zdaniem FPP, wymóg szczególnie kontrastuje z podejściem państwa do innych świadczeń społecznych, gdzie beneficjenci nie muszą w jakikolwiek sposób dokumentować swoich wydatków. Federacja Przedsiębiorców Polskich apeluje o naprawę tych przestarzałych przepisów.- 23.12.2024, 12:52
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Federacja Przedsiębiorców Polskich