Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Aplikacja mobilna IKO PKO Banku Polskiego w trakcie dekady dynamicznie się rozwinęła i urosła. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 7,3 mln. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 7 płatności mobilnych w internecie, co minutę – 326 przelewów, co godzinę – 237 tysięcy logowań, codziennie – 22,5 mln tapnięć (dotknięć ekranu).
Obecnie IKO ma ponad 100 funkcji i będzie nadal rozbudowywana. Rozwój aplikacji IKO jest jednym z istotnych elementów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-25. W jej ramach bank będzie rozwijać ekosystem usług pozabankowych i poszerzać ofertę usług dodanych (VAS). Stworzony ekosystem będzie dostępny również dla osób, które nie posiadają rachunku w największym polskim banku .
„Klienci poszukują coraz bardziej innowacyjnych i użytecznych rozwiązań, pomagających im w codziennym bankowaniu i zarządzaniu finansami. Wygodna, praktyczna i bezpieczna aplikacja IKO daje im ogrom możliwości korzystania z usług bankowych i coraz szerzej także pozabankowych” – podkreśla Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim.
Na początku aplikacja służyła głównie do płatności mobilnych, była dostępna dla klientów PKO Banku Polskiego korzystających z telefonów komórkowych, zaś sieć akceptacji liczyła kilka tysięcy terminali płatniczych w Polsce. Na koniec 2013 roku aplikacja IKO miała już 100 tys. użytkowników i za jej pomocą mogli oni m.in. zapłacić w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacić gotówkę z bankomatu, wykonać przelew na numer telefonu, sprawdzać saldo i historię rachunku. Jednocześnie aplikacja PKO Banku Polskiego stała się bazą do stworzenia i uruchomienia w 2015 roku systemu płatności mobilnych BLIK.
W ciągu 10 lat klienci PKO Banku Polskiego coraz chętniej sięgali po mobilną bankowość - w grudniu 2016 roku liczba aktywnych aplikacji IKO przebiła 1 mln. Aktywacji przybywało systematycznie - 2 mln w listopadzie 2017 roku, 4 mln – w październiku 2019 roku, 5 mln w październiku 2020 roku, a 7 mln w październiku 2022 roku. Obecnie jest 7,3 mln aktywnych aplikacji IKO.
„W kolejnych miesiącach i latach będziemy dokładać do IKO kolejne elementy i funkcje, które będą wspomagać klientów w załatwianiu ich codziennych spraw. Największy polski bank z coraz szerszym wachlarzem usług mobilnych wciąż będzie dostępny w zasięgu ręki każdego swojego klienta” – zapowiada Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób 33,5 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Trójmieście. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 r. ) kierowcy zapłacili za 2,3 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się.
Użytkownicy IKO chętnie korzystają także z asystenta głosowego, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat i ma już 1 mln unikalnych użytkowników. To oparte na sztucznej inteligencji narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 310 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać.
Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Jest bardzo dobrze oceniana - klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili prawie 1 mln ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 16.03.2023, 12:29 |
Źródło informacji | PAP MediaRoom |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |