Newsletter

Aplikacja IKO ma 10 lat i 7,3 mln użytkowników

16.03.2023, 12:29aktualizacja: 16.03.2023, 12:37

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PKO BP
PKO BP
Bankowa aplikacja mobilna IKO PKO Banku Polskiego wystartowała 10 lat temu. Od początku działania użytkownicy logowali się do niej ponad 6,6 mld razy, wykonując ponad 1,7 mld transakcji na łączną kwotę ponad 480 mld złotych.

Aplikacja mobilna IKO PKO Banku Polskiego w trakcie dekady dynamicznie się rozwinęła i urosła. Liczba aktywnych aplikacji IKO przekroczyła rekordowe na polskim rynku bankowym 7,3 mln. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo średnio wykonują w IKO co sekundę 7 płatności mobilnych w internecie, co minutę – 326 przelewów, co godzinę – 237 tysięcy logowań, codziennie – 22,5 mln tapnięć (dotknięć ekranu).

Obecnie IKO ma ponad 100 funkcji i będzie nadal rozbudowywana. Rozwój aplikacji IKO jest jednym z istotnych elementów strategii PKO Banku Polskiego na lata 2023-25. W jej ramach bank będzie rozwijać ekosystem usług pozabankowych i poszerzać ofertę usług dodanych (VAS). Stworzony ekosystem będzie dostępny również dla osób, które nie posiadają rachunku w największym polskim banku .

„Klienci poszukują coraz bardziej innowacyjnych i użytecznych rozwiązań, pomagających im w codziennym bankowaniu i zarządzaniu finansami. Wygodna, praktyczna i bezpieczna aplikacja IKO daje im ogrom możliwości korzystania z usług bankowych i coraz szerzej także pozabankowych” – podkreśla Katarzyna Dziwulska, dyrektor Pionu Strategii i Transformacji Cyfrowej w PKO Banku Polskim. 

Na początku aplikacja służyła głównie do płatności mobilnych, była dostępna dla klientów PKO Banku Polskiego korzystających z telefonów komórkowych, zaś sieć akceptacji liczyła kilka tysięcy terminali płatniczych w Polsce. Na koniec 2013 roku aplikacja IKO miała już 100 tys. użytkowników i za jej pomocą mogli oni m.in. zapłacić w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacić gotówkę z bankomatu, wykonać przelew na numer telefonu, sprawdzać saldo i historię rachunku. Jednocześnie aplikacja PKO Banku Polskiego stała się bazą do stworzenia i uruchomienia w 2015 roku systemu płatności mobilnych BLIK.

W ciągu 10 lat klienci PKO Banku Polskiego coraz chętniej sięgali po mobilną bankowość - w grudniu 2016 roku liczba aktywnych aplikacji IKO przebiła 1 mln. Aktywacji przybywało systematycznie - 2 mln w listopadzie 2017 roku, 4 mln – w październiku 2019 roku, 5 mln w październiku 2020 roku, a 7 mln w październiku 2022 roku. Obecnie jest 7,3 mln aktywnych aplikacji IKO. 

„W kolejnych miesiącach i latach będziemy dokładać do IKO kolejne elementy i funkcje, które będą wspomagać klientów w załatwianiu ich codziennych spraw. Największy polski bank z coraz szerszym wachlarzem usług mobilnych wciąż będzie dostępny w zasięgu ręki każdego swojego klienta” – zapowiada Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.

Dużą popularnością cieszy się możliwość zakupu biletów komunikacyjnych. Od startu usługi w lipcu 2019 roku użytkownicy IKO kupili w ten sposób 33,5 mln biletów – najczęściej w Warszawie i Trójmieście. Natomiast od momentu wprowadzenia w IKO opłat za autostrady (październik 2020 r. ) kierowcy zapłacili za 2,3 mln przejazdów przez bramki bez konieczności zatrzymywania się.

Użytkownicy IKO chętnie korzystają także z asystenta głosowego, który działa w aplikacji od ponad dwóch lat i ma już 1 mln unikalnych użytkowników. To oparte na sztucznej inteligencji narzędzie ułatwiające codzienne bankowanie za pomocą mówionych (i pisanych) poleceń. Na początku rozumiał ponad 70, a obecnie 310 tematów rozmów prowadzonych językiem naturalnym (wystarczy powiedzieć np. „pchnij stówkę do Janka”) i nadal będzie ich przybywać. 

Aplikacja mobilna PKO Banku Polskiego jest najpopularniejszą aplikacją bankową w Polsce z szerokim wachlarzem funkcji. Jest bardzo dobrze oceniana - klienci dwóch największych sklepów z aplikacjami wystawili prawie 1 mln ocen, których średnia to 4,8 na 5 możliwych gwiazdek.

Źródło informacji: PAP MediaRoom
 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.03.2023, 12:29
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ