Newsletter

Aplikacja lokalizacyjna dla nowego biznesu zwycięzcą Hackathonu Banku Pekao

26.02.2019, 13:38aktualizacja: 26.02.2019, 13:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/S.Leszczyński fot.1
PAP/S.Leszczyński fot.1
Aplikacja dla małych i średnich przedsiębiorców, która analizując dane z terminali płatniczych oraz dane publiczne wyszukuje najlepsze lokalizacje dla nowego przedsięwzięcia, np. kawiarni lub sklepu – to pomysł, który dał 6-osobowemu zespołowi studenckiemu „Codersi2” zwycięstwo w Hackathonie Pekao Coders.

Był to pierwszy z cyklu hackathonów Banku Pekao S.A. W weekend 22-24 lutego na Wydziale Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego w szranki stanęło 10 kilkuosobowych drużyn, złożonych ze studentów stołecznych uczelni.

Przez dwie doby uczestnicy rywalizacji pracowali nad innowacyjnymi rozwiązaniami z wykorzystaniem danych z terminali płatniczych oraz innych zanonimizowanych danych udostępnionych przez Ministerstwo Cyfryzacji. Zadaniem było zaproponowanie rozwiązania lub opracowanie modelu, dzięki którym w łatwy i przystępny sposób właściciele terminali będą mogli analizować i przetwarzać dane pomagające w rozwijaniu biznesu.

Większość pomysłów była skierowana do małych i średnich firm. „Zanim przystąpiliśmy do zadania, zrobiliśmy wywiady z kilkoma zaprzyjaźnionymi przedsiębiorcami. To pomogło nam zdefiniować problem, a dopiero potem rozpoczęliśmy pracę nad zadaniem” – powiedział Michał, jeden z uczestników hackathonu. Jego zespół zaprezentował aplikację umożliwiającą optymalizowanie stanu magazynów sklepowych, wykorzystującą dane z terminali i czytników kodów, a także kas fiskalnych.

Zdaniem Karola, członka zwycięskiej drużyny Codersów2, takie inicjatywy są jedyną okazją, by nauczyć się pracy w realnym środowisku. „Zamiast siedzieć w domu i oglądać filmy, spędziliśmy czas tutaj, kodując. Samemu nigdy nie nauczymy się tyle, co razem. To symulacja prawdziwej pracy zawodowej” – powiedział.

II miejsce zdobyła drużyna Codersi3, w której większość stanowiły kobiety. „Nasz projekt ma przybliżyć bank do klientów. Opracowaliśmy platformę, na której przedsiębiorca mógłby przewidywać nie tylko swój zysk, ale i profil przyszłych klientów; mógłby bezpośrednio do nich targetować swoje reklamy, nad którymi nawet nie musiałby się zastanawiać” – wyjaśniła Katarzyna z Codersów3, studentka Wydziału Psychologii SWPS na kierunku „Projektowanie Interakcji Człowiek-Technologia”.

Jej zdaniem, coraz więcej kobiet studiuje informatykę i dziedziny związane z nowymi technologiami. „Myślę, że już około 50% osób związanych z projektowaniem interfejsów, z informatyką – to dziewczyny” – powiedziała. Jak wyglądała jej droga do nowych technologii? „Uwielbiałam fizykę, interesowałam się matematyką i chemią. Moje pierwsze studia były związane z medycyną, ale nie skończyłam ich, bo w trakcie poczułam, że to nie jest to, co chcę robić. Teraz jestem we właściwym miejscu” – mówiła studentka.

III miejsce w hackathonie Banku Pekao S.A. zajęła drużyna „We make buttons”, która zaproponowała małym przedsiębiorcom m.in. grę wykorzystującą dane z terminali płatniczych.

Warszawski hackathon to pierwszy z cyklu maratonów programowania Banku Pekao S.A. Uczestnicy w interdyscyplinarnych zespołach mierzyli się z postawionymi przed nimi zadaniami pod okiem grupy mentorów. Kolejne hackathony odbędą się w Lublinie, Krakowie, Poznaniu, Gdańsku, Rzeszowie, Łodzi i Wrocławiu. Finał cyklu zaplanowano na przełom października i listopada w Warszawie.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 26.02.2019, 13:38
Źródło informacji Centrum Prasowe PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ