Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Atmosfera ochronna jest masowo stosowana w pakowaniu produktów świeżych, ponieważ wydłuża okres przydatności do spożycia. Wydłużenie okresu przydatności wynika z zastosowania dwutlenku węgla, który tworzy barierę biostatyczną. Każde obniżenie zawartości dwutlenku węgla powoduje niekorzystne mikrobiologicznie zjawiska w produkcie.
Amerykanie, którzy w latach trzydziestych XX wieku wymyślili pakowanie produktów spożywczych z zastosowaniem atmosfery ochronnej, podkreślali jej zalety, jednak wskazywali również jej słabość polegającą na tym, że dwutlenek węgla jako czynnik aktywny w tej formie pakowania, jest wchłaniany przez zapakowany produkt, co osłabia barierę, a w konsekwencji powoduje szybsze namnażanie bakterii w żywności. Pomimo, że w 2011 r. zgłosili teoretyczne zastrzeżenie patentowe eliminujące tę słabość to nie opracowali opłacalnej technologii produkcji, która pozwoliłaby na jej zastosowanie w praktyce. Udało się to firmie Pomona Company, która swój wniosek patentowy zgłosiła w 2013 r. i od tego okresu wprowadziła na rynek produkt pod marką Absorber MEGA CO2, stosowany obecnie w produktach przeznaczonych na eksport.
Produktem zainteresował się angielski koncern opakowaniowy Linpac Packaging Production, z którym Pomona Company podpisała umowę na wdrożenie absorberów MEGA CO2 na rynku europejskim.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.08.2016, 15:53 |
Źródło informacji | Pomona Company Ltd |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT