Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Niestety na rynku wtórnym przybyło aut ze szkodami. Pomimo, że oferta nieco odmłodniała i mamy najwięcej aut z Polski, to udział aut ze szkodami wzrósł do 38%.
W III kw. 2019 roku, przy 60% udziale aut z importu uśredniony odsetek odnotowanych szkód wynosił 36%, natomiast w III kwartale 2020 roku, przy 55% udziale aut z importu uśredniony odsetek szkód wzrósł do 38%.
Wydawać by się mogło, że skoro ilość aut z importu została ograniczona i obecnie przeważają w ofercie młodsze auta oraz te z rynku rodzimego, to ich ilość z bezszkodową przeszłością wzrośnie.
Niestety tak nie jest. Ilość aut z odnotowaną szkodą wzrosła o 2 pkt. procentowe.
“Zatem można stwierdzić, iż to nie auta z importu mają decydujący wpływ na szkodowość. Owszem, zawyżają one średnią wieku aut na rynku wtórnym, jednak najwyraźniej mają mniejszą liczbę odnotowanych szkód, niż auta z rodzimego rynku” - twierdzi Marek Trofimiuk, członek Zarządu serwisu autobaza.pl.
Toyota i Skoda to marki w których blisko 48% aut miało odnotowaną szkodę.
Potwierdzeniem tytułowej tezy może być fakt, iż wśród marek, gdzie odnotowano najwięcej szkód w III kwartale 2020 roku dominują Skoda i Toyota. W obu tych przypadkach udział odnotowanych szkód wynosi aż 48%, co oznacza, iż blisko połowa oferowanych na sprzedaż aut tych marek miała odnotowaną szkodę.
Toyota i Skoda są to dosyć popularne również na rynku wtórnym marki, jednak nie należą do ścisłej czołówki aut z importu. Wg. danych SAMAR na 2020 rok, Toyota jest na 11. miejscu najczęściej importowanych do Polski marek, a Skoda na 16. miejscu. Za to ich szkodowość jest o 10 pkt. procentowych większa niż średnia za kwartał.
Również Dacia, której próżno szukać na liście najczęściej importowanych aut, ma średnią szkodowość na poziomie 41%. Tj. o 3 pkt. procentowe więcej niż średnia kwartału.
Zestawiając TOP 10 najchętniej importowanych do Polski marek z odnotowanymi wśród nich szkodami, widać iż większość z nich oscyluje wokół średniej, a tylko dwie marki - BMW i Mercedes-Benz przekraczają średnią kwartału o 6 pkt. procentowych. To jednak nadal jest mniej niż u wymienionej wyżej Skody i Toyoty.
Z tego wynikać może, iż auta z importu wcale nie są gorsze od tych z naszego rodzimego rynku. Nawet wręcz przeciwnie.
Może jednak rzeczywiście “Niemiec płakał, jak sprzedawał...?”
Jednak auta z Polski mają jedną niepodważalną zaletę. O wiele łatwiej jest zweryfikować ich przeszłość np. na autobaza.pl
Źródło informacji: VIN-Info
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.12.2020, 08:00 |
Źródło informacji | VIN-Info |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu