Pobierz materiał i Publikuj za darmo
LONDYN--(BUSINESS WIRE)-- Arthur D. Little (ADL) opublikował dzisiaj swój raport 2023 CEO Insights Study, podkreślający, że liderzy największych światowych firm są pewni siebie, pomimo obecnych zawirowań. Sześćdziesiąt trzy procent oczekuje stabilnej lub pozytywnej perspektywy gospodarczej w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat.
Ta informacja prasowa zawiera multimedia. Pełna treść informacji prasowej znajduje się tutaj: https://www.businesswire.com/news/home/20230221005438/pl/.
Pomimo spowolnienia, prezesi firm koncentrują się na rozwoju - połowa twierdzi, że wejdzie na nowe rynki, a 30 procent spodziewa się, że będzie rosnąć szybciej niż cały rynek. Nawet ostrożni CEO oczekują zwiększenia inwestycji w rozwój, przy czym 40 procent wydaje więcej, a 55 procent utrzymuje wydatki na stałym poziomie. Jednocześnie czołowi prezesi stają się prawdziwie wielozadaniowi, łącząc innowacje z optymalizacją kosztów.
Wiara prezesów w przyszłość może wynikać z lekcji wyniesionych z pandemii, która zmusiła wiele firm do przekształcenia swoich operacji. Dziewięćdziesiąt jeden procent CEO rozumie, że rozwijanie dopasowanych do potrzeb możliwości, które napędzają optymalizację i wydajność, a także innowacyjność i wzrost, jest obecnie kluczowe. Prawdopodobnie doprowadzi to do zmiany koszyka możliwości, pozwalając firmom na uwolnienie ich pełnego potencjału w przyszłości.
W poszczególnych regionach występują jednak różnice w obrazie sytuacji. Trzydzieści osiem procent europejskich prezesów w pięciu największych gospodarkach: Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii spodziewa się pozytywnych perspektyw gospodarczych w ciągu najbliższych trzech do pięciu lat, podczas gdy w Ameryce Północnej jest ich zaledwie 25 procent, a w Azji 10 procent.
CEO postrzegają innowacje technologiczne jako najbardziej krytyczny czynnik wzrostu firmy i wykraczają poza digitalizację, aby objąć technologie takie jak AI, robotyka i automatyzacja. Patrzą również w przyszłość - 60 procent chce badać nowe technologie, a 27 procent uważa, że metawersum i wirtualna rzeczywistość będą miały wpływ na ich biznes.
Co ciekawe, 80 procent prezesów uważa, że skupienie się na kwestiach środowiskowych, społecznych i zarządzaniu (ESG) zapewnia przewagę konkurencyjną, a nie jest jedynie kosztem przestrzegania przepisów. W rzeczywistości 41 procent prezesów uznaje to za wyższy priorytet niż wszystkie inne inicjatywy.
Francesco Marsella, Managing Partner i Global Practice Leader, Strategy & Organization w Arthur D. Little, komentuje: „W czasach spowolnienia gospodarczego konwencjonalna mądrość biznesowa nakazuje ciąć koszty i skupić się na przetrwaniu. Pomimo obecnych wyzwań i wielu mrocznych prognoz makroekonomicznych na rok 2023, większość prezesów, z którymi rozmawialiśmy, optymistycznie patrzy w przyszłość, pracując z pasją, przedsiębiorczością i kreatywnością, aby zarządzać wydajnością dzisiaj, jednocześnie budując przyszłość. Widzą możliwości w przeciwnościach, patrząc poza obecny kryzys, aby zapewnić bardziej pozytywną przyszłość dla swoich firm i szerszego społeczeństwa”.
W swoim raporcie 2023 CEO Insights Study, Arthur D. Little przeprowadził wywiady z blisko 250 globalnymi prezesami kierującymi firmami o obrotach powyżej 1 mld USD. Pięćdziesiąt pięć procent badanych zatrudniało ponad 10 000 osób. Respondenci badania zostali podzieleni pomiędzy kluczowe branże i regiony geograficzne, aby zapewnić niezrównany wgląd w umysły osób kierujących największymi organizacjami na świecie.
Pełny raport, zawierający rekomendacje ADL, można pobrać na stronie: https://tinyurl.com/ypc7yvx4.
Wersja źródłowa dostępna na businesswire.com: https://www.businesswire.com/news/home/20230221005438/pl/.
Źródło: Arthur D. Little
KONTAKT:
Więcej informacji można uzyskać od:
Cate Bonthuys / Sue Glanville
Catalyst Comms
tel. +44 7715 817589
e-mail: info@catalystcomms.co.uk
Źródło informacji: Business Wire
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.02.2023, 13:30 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |