Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Badanie przeprowadzonego przez niezależną agencję badawczą IPSOS, na zlecenie iHouse.pl, ogólnopolskiego portalu nieruchomości, pokazało, że z usług agentów nieruchomości korzysta 47% Polaków - zarówno mężczyzn jak i kobiet, z czego dwie trzecie korzystało z takich usług przynajmniej dwa razy. Najczęściej są to osoby w przedziale wiekowym od 30 do 39 lat oraz od 50 do 60 lat, głównie aktywni zawodowo mieszkańcy dużych miast. Co ciekawe, aż 64% z osób, które korzystały z usług pośredników, współpracowały z nimi co najmniej dwa razy! Klienci najczęściej korzystali z usług specjalistów przy zakupie mieszkania (49%), sprzedaży mieszkania (31%) i przy poszukiwaniu mieszkania do wynajęcia (28% respondentów).
Grzechy główne agentów
Jako główne powody niezadowolenia ze współpracy z pośrednikiem respondenci podali niski standard obsługi oraz brak umiejętności dostosowania się do indywidualnych potrzeb klienta. Kolejnym elementem budzącym niezadowolenie ankietowanych był niski poziom wiedzy na temat rynku nieruchomości, a także nierzetelność partnera. Ponadto 61% badanych stwierdziło, że agent powinien umieć doradzić w czynnościach prawnych oraz wesprzeć w sporządzaniu i kompletowaniu dokumentów.
Agent w służbie klienta - jak go znaleźć?
Agenci powinni mieć świadomość, że klienci na rynku nieruchomości mogą mieć negatywne doświadczenia z przeszłości. Obecnie bardzo popularne jest dzielenie się w Internecie opiniami na temat negatywnych, ale na szczęście również pozytywnych, praktyk ze strony agentów. Jak w gąszczu miliona ofert obecnych w sieci znaleźć odpowiedniego partnera do zakupu, sprzedaży czy wynajmu nieruchomości? Z rozwiązaniem przychodzi portal: www.iHouse.pl, który oferuje wyszukiwarkę agentów, uwzględniającą oceny przyznane przez klientów, w obszarach wiedza branżowa, szybkość reakcji na zapytania i zdolności negocjacyjne. Każdy z agentów może otworzyć swój profil - dedykowaną stronę internetową, na której poza pełnymi danymi kontaktowymi i zdjęciem agenta, znajdują się także opinie i komentarze klientów oraz ogłoszenia obsługiwane przez danego pośrednika.
Od 1 stycznia 2014 roku pośrednikiem nieruchomości może zostać każdy. To doskonały czas, by zarówno klienci jak i agenci sami uregulowani rynek, co daje duże szanse na rozwój biznesu ambitnym i odpowiedzialnym agentom. A jest o co walczyć, bo według badań "Czy Polacy potrzebują agentów" z usług agentów zamierza skorzystać 33% ankietowanych.
KONTAKT:
Marta Rakoczy
tel. kom. +48 605-073-929
e-mail: m.rakoczy@contrust.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 13.10.2014, 16:03 |
Źródło informacji | iHouse.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
NIKE, Inc. Announces Senior Leadership Changes to Accelerate Growth and Drive Win Now Action Plan
Amy Montagne Becomes President, Nike. Phil McCartney Becomes EVP, Chief Innovation, Design & Product Officer. Nicole Graham Becomes EVP, Chief Marketing Officer. Tom Clarke Becomes Chief Growth Initiatives Officer. Heidi O’Neill to Retire.- 06.05.2025, 09:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
HEIDELBERG holds its ground in a difficult market environment in FY 2024/25 - targets achieved, significant increase in incoming orders compared to previous year
• Sales and adjusted EBITDA margin at previous year's level according to preliminary figures.
• Free cash flow excluding special items clearly positive at around € 50 million.
• Rising order intake compared to previous year lays the foundation for a good start to FY 2025/26.
• Additional, positive order impetus expected from China Print trade fair in May.
• Adjusted EBITDA margin to rise to around 8 percent in FY 2025/26.- 06.05.2025, 09:29
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
ORLEN dwukrotnie zwiększył fundusz wsparcia dla straży pożarnych
W tym roku koncern rozdysponuje rekordową pulę aż 20 milionów złotych. „ORLEN na straży” to wsparcie dla jednostek Ochotniczej i Państwowej Straży Pożarnej. Granty o wartości do 150 tys. zł będą przeznaczone na zakup nowoczesnego sprzętu i specjalistyczne szkolenia.- 05.05.2025, 15:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: ORLEN
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ