Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z czym wiąże się prowadzenie biznesu online?
W ostatnich latach handel elektroniczny zyskał na popularności. Powstaje coraz więcej mniejszych i większych biznesów w sieci. Jednak prowadzenie sprzedaży internetowej to coś więcej niż tylko wystawianie produktów na konkretnej domenie. Z tym rodzajem działalności wiąże się znacznie więcej obszarów, spośród których można wyróżnić:
- Logistyka i transport - wlicza się w to nie tylko samą wysyłkę produktów, ale także konieczność magazynowania towarów, współpracę z dystrybutorami i firmami kurierskimi, obsługę zwrotów i reklamacji;
- Księgowość - każda działalność gospodarcza w Polsce wymaga zarejestrowania. Z tym zaś powiązana jest sieć różnych działań, takich jak rozliczanie podatków, prowadzenie dokumentacji czy archiwizacja;
- Marketing - promocja sklepu internetowego to niezwykle istotny obszar prowadzenia biznesu. Z uwagi na dużą konkurencję sprzedawcy powinni należycie zadbać o ten obszar, w szczególności zaś o marketing internetowy. Istotne są takie działania jak prowadzenie bloga, social mediów, copywriting czy usługa newslettera;
- Działalność internetowa - założenie sklepu online wymaga wykupienia konkretnej domeny oraz prowadzenia sklepu, czyli wstawiania produktów, uzupełniania o opisy, tworzenie intuicyjnego formularza zakupowego itp.
Jak widać, ze sprzedażą online wiąże się wiele różnych aspektów. Na szczęście obecnie powstają w tym zakresie różnorodne rozwiązania, które bazują na outsourcingu pewnych obszarów biznesowych. Jednym z nich jest właśnie fulfillment, który odnosi się do logistyki.
Usługa fulfillment dla biznesu - co warto o niej wiedzieć?
Jedną z firm, która świadczy tego typu usługi, jest InPost. Przedsiębiorcy mogą dowiedzieć się wszystkiego na stronie https://inpost.pl/fulfillment - tam również można skontaktować się z opiekunem klienta, który przedstawi ofertę uwzględniającą potrzeby konkretnego sprzedawcy. Na samym początku jednak warto się dowiedzieć, na czym ona dokładnie polega.
Fulfillment InPost jest kompleksową obsługą zamówień w sklepie internetowym. To innowacyjne rozwiązanie, które pozwala na zlecenie obsługi logistyki od magazynowania aż po wysyłkę produktów klientom. Co jeszcze w chodzi w zakres usługi?
- Integracja z systemem informatycznym sklepu internetowego,
- Magazynowanie towarów,
- Pakowanie przesyłek,
- Wydawanie paczek do doręczenia,
- Dostawa produktów do klienta,
- Obsługa zwrotów.
Ważnym aspektem zarządzania logistyką jest posiadanie magazynów i sortowni w centralnym miejscu w kraju, z którego łatwiej dystrybuować produkty do różnych zakątków kraju. InPost dzięki temu w ramach swojej usługi gwarantuje, że zamówienia złożone do godziny 20:00 trafią do odbiorcy już w następnym dniu roboczym. Dzięki temu sprzedawcy mogą spełniać oczekiwania klientów, szczególnie te powiązane z szybką dostawą.
Zalety korzystania z usługi fulfillment
InPost Fulfillment działa w różnych branżach, takich jak moda, zdrowie i uroda, chemia domowa czy elektronika. Przekłada się to na możliwość podjęcia współpracy z wieloma właścicielami sklepów internetowych. Sprzedawcy również czerpią wiele korzyści na tej usłudze. Poza szybką dostawą, zalicza się do nich także:
- Oszczędność czasu i pieniędzy - obowiązki związane z obszarem logistyki są delegowane, dlatego można przeznaczyć więcej czasu na prowadzenie biznesu. Znikają również koszty magazynowania i zatrudniania pracowników do obsługi wysyłki.
- Usługi dodatkowe - wlicza się w nie wsparcie opiekuna klienta w całym procesie, a także możliwość dostosowania produktów i przesyłek do wymagań klientów (np. zagranicznych).
Fulfillment to rodzaj outsourcingu, który pozwala na zaoszczędzenia czasu i kosztów ponoszonych na magazynowanie produktów i wysyłkę. Jednym z takich usługodawców na polskim rynku jest firma InPost. Dzięki temu sprzedawcy mogą zlecić cały proces obsługi zamówień profesjonalistom.
Źródło informacji: Inpost
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.01.2023, 15:12 |
Źródło informacji | Inpost |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |