Newsletter

Do tworzenia innowacyjnych rozwiązań kluczowe jest przewidywanie potrzeb konsumentów

28.09.2023, 09:25aktualizacja: 28.09.2023, 09:35

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie
L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie
W obliczu globalnych konfliktów, inflacji i wobec oczekiwań klientów, którzy są coraz bardziej ostrożni w wyborach produktów czy usług, wiele firm rezygnuje z nakładów na innowacje. Tym bardziej umiejętność przewidywania trendów i potrzeba dostarczania konsumentom oczekiwanych przez nich innowacji nabiera kluczowego znaczenia.

Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, zauważa, że najbliższe lata przyniosą wiele nowych wyzwań, niepewności, ale także wiele możliwości co do kształtu i kierunku rozwoju wielu sektorów gospodarki. Firmy na całym świecie są coraz bardziej świadome tego, że najnowsze technologie oraz innowacje są w stanie pomóc im osiągnąć stawiane przez nich cele biznesowe, a także środowiskowe.

„W L’Oréal wierzymy, że obowiązkiem lidera branży jest projektowanie zrównoważonej przyszłości dla konsumentów , a jako firma beauty tech wiemy, że aby czynić piękno dostępnym dla każdego, potrzebne są najnowsze technologie. W związku z tym wdrażamy wiele opartych na sztucznej inteligencji rozwiązań do pielęgnacji skóry, spersonalizowane urządzenia do makijażu czy innowacje wspierające zrównoważoną produkcję i konsumpcję produktów naszych marek. Innowacje są ważne dla biznesu, ale zmiany nie zachodzą same - dlatego zainicjowaliśmy dyskusję wśród naszych partnerów, firm i ekspertów, którzy patrzą na innowacje z różnych stron” - powiedział Valéry Gaucherand.

„W szybko zmieniającym się świecie umiejętność przewidzenia trendów oraz potrzeb konsumentów ma ogromne znaczenie dla kreowania innowacyjnych rozwiązań” - dodał Adam Nitecki, dyrektor generalny ds. e-commerce L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. 

Odpowiedzi na pytanie: „Czego oczekują klienci?” daje badanie konsumenckie przeprowadzone przez agencję badawczą Kantar Polska. Według niego aż 54 proc. badanych konsumentek i konsumentów dostrzega innowacje w branży kosmetycznej. Polacy uważają, że innowacje powinny przede wszystkim służyć zmniejszeniu negatywnego wpływu na środowisko naturalne (90 proc. badanych), ale także zmianie i ulepszaniu istniejących już produktów oraz sprawniejszej produkcji, aby cena wyrobów była niższa (po 87 proc. badanych). Zdecydowanie lubią próbować i korzystać z nowych produktów czy rozwiązań oraz szukają o nich informacji (więcej niż połowa badanych - 52 proc.). Z innowacjami i wprowadzaniem nowych rozwiązań oraz sposobów działania styka się 42 proc. badanych. 1 procent mniej (41 proc.) często rozmawia ze znajomymi i rodziną o nowych produktach czy usługach. 

Adam Nitecki zaznaczył, że nawet w okresie ograniczonych możliwości finansowych Polacy wciąż preferują produkty o odpowiednim stosunku jakości do ceny. 

„Nieustająco poszukujemy innowacyjnych rozwiązań, które urozmaicą doświadczenia klientów. Z podwarszawskiej fabryki L’Oréal na polski rynek trafia ponad tysiąc nowych produktów kosmetycznych rocznie, w tym wiele przełomowych innowacji, które są efektem pracy naukowców z różnych stron świata” - dodał Adam Nitecki. 

Rektor Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie prof. Piotr Wachowiak powiedział, że kierowana przez niego uczelnia bardzo ceni sobie współpracę z partnerami biznesowymi.

„W Polsce współpraca badawcza między uczelniami wyższymi a praktyką gospodarczą nie wygląda jeszcze dobrze, ale myślę, że da się to usprawnić. Bo w rozwoju gospodarczym doszliśmy już do ściany, wykorzystujemy te tradycyjny czynniki, które dają rozwój. Tymczasem czynnikiem rozwojowym jest obecnie innowacyjność. Badania prowadzone przez wyższe uczelnie muszą być użyteczne dla biznesu” - powiedział prof. Wachowiak.

Donata Wolińska, dyrektor generalna ds. transformacji i zrównoważonego rozwoju L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, zauważyła, że w temacie projektowania przyszłości i napędzania trendów konsumenckich jednym ze sposób działania L’Oréal jest skupienie się na dostarczaniu nowych doświadczeń konsumentom.

„W L’Oréal wierzymy, że przyszłość będzie wielowymiarowa, obejmie sferę fizyczną, cyfrową i wirtualną. Jesteśmy pionierami technologii Web 2.0, między innymi w obszarze diagnozowania skóry, konsultacji wideo i wirtualnych makijaży, ułatwiających decyzje zakupowe, ale też poprawiających nasz wygląd w czasie spotkań na Teams. Badamy również Web 3.0 i budujemy fundamenty dla doświadczeń konsumentów w nowej rzeczywistości wirtualnej - Metaverse” - wyjaśniła Donata Wolińska. 

Podczas dyskusji uczestnicy panelu poszukiwali również odpowiedzi na pytania: czy jesteśmy gotowi na zwiększenie innowacyjności w Polsce? Jakie umiejętności są kluczowe i co musimy zmienić? 

„Prawdziwe innowacje wynikają z ducha przedsiębiorczości, zapału i zaangażowania we wdrażanie pomysłów” - podsumował Valéry Gaucherand, dyrektor generalny L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie. 

Spotkanie „Jak technologie i innowacje napędzają trendy konsumencie w Polsce?” odbyło się w ramach Forum Ekonomicznego w Karpaczu, w pierwszych dniach września 2023 r. W panelu uczestniczyli przedstawiciele L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie, a także firm badawczych, telekomunikacyjnych, technologicznych, doradczych, mediów oraz wyższych uczelni.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 28.09.2023, 09:25
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ