Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Pierwsze miejsce w rankingu UFG cieszy nas tym bardziej, że w 2022 roku generalny wynik jakości danych na rynku jest wyższy niż w poprzednich latach. Wynik odzwierciedla nasze działania projakościowe, umożliwiające coraz bardziej precyzyjną analizę ryzyka, co jest z dużą korzyścią dla klientów” – mówi Piotr Matysiak, członek zarządu ds. ubezpieczeń detalicznych i sprzedaży w Grupie ERGO Hestia.
O miejscu w rankingu decyduje wskaźnik końcowy, składający się z 8 wskaźników cząstkowych wszechstronnie badających jakość sprawozdawanych danych. Pod uwagę brane są między innymi takie aspekty jak terminowość oraz zgodność z danymi zawartymi w rejestrach rządowych, jak na przykład Centralna Ewidencja Pojazdów. Każdy ze wskaźników bada osobno poprawność danych polisowych i szkodowych. Znaczenie ma więc odpowiedni rejestr danych zarówno w momencie sprzedaży ubezpieczenia, jak i likwidacji szkody.
„Pierwsze miejsce w rankingu jakości danych UFG było naszą ambicją. Mamy świadomość znaczenia wysokojakościowych danych, korzystamy z nich wraz z całym rynkiem. Oczywiście nie osiągnęlibyśmy takich wyników bez zaangażowania naszych pracowników, a także działań jakie wdrożyliśmy w ostatnim czasie i nad jakimi pracujemy. W 2018 roku w ERGO Hestii połączyliśmy obszar procesów obsługi klienta i agenta z obszarem likwidacji szkód. Dzięki temu udało się ujednolicić przepływ danych, co przy ponad trzech milionach klientów jest kluczowe. Dużą wagę przywiązujemy także do wykorzystania najnowszych technologii i coraz śmielej sięgamy po możliwości jakie w zarządzaniu danymi daje tzw. uczenie maszynowe – mówi Kazimierz Majdański, członek zarządu odpowiedzialny za obszar operacji i likwidacji szkód. – Pracujemy także nad wykorzystaniem potencjału chmury, czyli z jednej strony nieograniczonego i łatwego dostępu do danych, a z drugiej najwyższego poziomu ich bezpieczeństwa. Powołaliśmy także osobne biuro odpowiadające za cyfryzację w coraz bardziej skomplikowanych procesach, które ma pracować nad nieustającą poprawą jakości danych w naszej organizacji”.
ERGO Hestia w rankingu osiągnęła wskaźnik na poziomie 94,26%. To najlepszy wynik w całym sektorze ubezpieczeniowym, a także historyczny rekord sopockiego ubezpieczyciela.
Jak podkreślają przedstawiciele UFG pielęgnowanie wysokiej jakości danych, leży w interesie całego rynku ubezpieczeniowego.
„Na danych przekazanych przez każdy pojedynczy zakład ubezpieczeń, korzysta cały sektor ubezpieczeń komunikacyjnych – podkreśla Łukasz Łodziana koordynator ds. współpracy z UFG z ramienia ERGO Hestii. – Sam ranking jest odzwierciedleniem wiarygodności przekazywanych do Ośrodka Informacji danych. To ma realny wpływ m.in na poprawność cen ubezpieczeń. Pozwala to nam na lepsze dostosowanie oferty i efektywne działanie procesów, co przekłada się na realne korzyści dla klientów” – dodaje.
Ranking jakości danych został zrealizowany po raz dwunasty. Jego celem jest promocja wysokiej jakości danych przekazywanych do Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego przez ubezpieczycieli komunikacyjnych.
Zestawienie powstaje w oparciu o podział ubezpieczycieli na trzy grupy zakładów, zróżnicowane pod względem liczby danych przekazywanych do bazy UFG, a tym samym zróżnicowane pod względem udziału w rynku.
Źródło informacji: Ergo Hesita
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 23.02.2023, 09:45 |
Źródło informacji | Ergo Hesita |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT