Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- II Międzynarodowy Raport na temat zdrowia STADA 2020 to badanie obejmujące ponad 24 tys. respondentów z 12 krajów Europy. Autorzy raportu pytają o kierunki rozwoju ochrony zdrowia w Europie. Częścią raportu jest dodatek specjalny poświęcony obecnej sytuacji związanej z COVID-19 - badaniem objęto 6 tys. ankietowanych z 6 krajów (Niemiec, Włoch, Rosji, Serbii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii).
- 61% Europejczyków wyraziło zadowolenie z usług medycznych świadczonych podczas pandemii koronawirusa. Gdy mowa o przyszłości, pozostają jednak sceptyczni: 36% ankietowanych spodziewa się kryzysu finansowego, a 40% obawia się utraty pracy.
- Dodatek specjalny II Międzynarodowego Raportu na temat zdrowia STADA 2020 wykazał, że podczas kryzysu związanego z pandemią wzrosło uznanie dla pracowników opieki zdrowotnej. „Mam głęboką nadzieję, że lekarze, pielęgniarki i pracownicy aptek będą się cieszyć uznaniem i szacunkiem również po okresie pandemii“ - powiedział Peter Goldschmidt, prezes STADA.
Bad Vilbel, 17 czerwca 2020 r. - II Międzynarodowy Raport na temat zdrowia STADA 2020 pokazał jak Europejczycy postrzegają dziś kluczowe dla ochrony zdrowia kwestie. Tematem, który nadal wywołuje sporo emocji, jest możliwość wprowadzenia obowiązkowych szczepień, choć łącznie „za” było 82% Europejczyków. Co ciekawe, we wszystkich krajach zwolennicy byli w większości, a mieszkańcy Hiszpanii są w tej kwestii szczególnie otwarci: aż 94% z nich opowiedziało się za wprowadzeniem obowiązkowych szczepień. Nieco mniejsze poparcie odnotowano w Austrii (72%) i Szwajcarii (70%).
Niestety, spora część mieszkańców Europy nie posiada wystarczającej wiedzy na temat szczepionek. Jedynie co piąty Europejczyk wie, że może być zaszczepiony przeciwko odrze, wirusowemu zapaleniu wątroby typu A/B, ospie i wirusowi HPV.
Obawy wokół szczepienia przeciw koronawirusowi
42% ankietowanych wyraziło obawy związane z tym, że nie dysponujemy jeszcze szczepionką na koronawirusa. Jednocześnie 50% badanych martwi się o zdrowie i życie swoich bliskich i przyjaciół w przypadku zarażenia się wirusem, z czego 54% to kobiety, a 45% to mężczyźni. 40% badanych boi się utraty pracy, a 36% kryzysu finansowego spowodowanego koronawirusem. Najbardziej zaniepokojeni rosnącym bezrobociem są mieszkańcy Włoch (48%) i Rosji (53%).
Europejczycy zadowoleni z opieki medycznej podczas pandemii
61% respondentów opiekę medyczną podczas kryzysu wywołanego koronawirusem ocenia pozytywnie lub bardzo pozytywnie, 15% było wyraźne krytycznych, a pozostali byli neutralni. Opiekę medyczną w czasie trwania pandemii najwyżej ocenili mieszkańcy Hiszpanii (75%) oraz Wielkiej Brytanii (74%). Warto dodać, że to właśnie mieszkańcy tych krajów zmagali się ostatnio z wyjątkowo wysokimi wskaźnikami śmiertelności. Najniżej swój system opieki zdrowotnej ocenili Rosjanie - jedynie 31% odniosło się do niej pozytywnie.
Ogólnie 44% Europejczyków wyraziło głęboki szacunek dla pracy personelu medycznego, a jeden na czterech respondentów przyznał, że sytuacja związana z koronawirusem sprawiła, że pogłębili swoją wiedzę i docenili rolę leków.
Europejczycy coraz bardziej otwarci na medycynę cyfrową
W porównaniu z rokiem ubiegłym liczba Europejczyków skłonnych do przeprowadzania badań za pośrednictwem internetu znacznie wzrosła. W 2020 roku procent badanych otwartych na leczenie na odległość wzrósł do 70% z 54% w 2019 roku. Wydaje się jednak, że Belgowie i Niemcy pozostają sceptyczni, ponieważ odpowiednio „jedynie” 58% i 62% ankietowanych z tych krajów jest gotowych korzystać z telemedycyny.
Ekspert telemedycyny, dr Shari Langemak, twierdzi: „Pandemia koronawirusa w ogromnym stopniu wpłynęła na wzrost zainteresowania telemedycyną. Jeszcze kilka tygodni temu leczeniem na odległość interesowali się głównie lekarze i pacjenci otwarci na nowe technologie. Pandemia w sposób nagły sprawiła, że więcej osób spróbowało tej formy leczenia. Telemedycyna nie jest już produktem niszowym, ale coraz częściej jest postrzegana jako alternatywa dla wizyty w gabinecie lekarskim”.
Genetyka to nadal „grząski grunt”
Jak bardzo otwarci są Europejczycy na pozostałe innowacje w obszarze ochrony zdrowia? Wybiegając w przyszłość, połowa respondentów może być przychylna modyfikacji genów, o ile dotyczyłaby testów genetycznych mających zapobiec rozwinięciu się poważnej choroby. Druga połowa respondentów czułaby dyskomfort z tym związany: 16% wolałoby się poważnie rozchorować, niż pozwolić na modyfikację genów. Dodatkowe 16% bałoby się innych, nieprzewidywalnych dla organizmu efektów, a 17% liczyłoby na to, że choroba się jednak nie rozwinie. Ogólnie, jako dziedzina nauki, genetyka pozostaje niedoceniona. Tylko 55% respondentów wie, że choroby układu krążenia są uwarunkowane genetycznie. Jeszcze mniej respondentów ma świadomość, że dotyczy to chorób takich jak choroba Parkinsona (38%) lub osteoporoza (22%).
Międzynarodowy Raport na temat zdrowia STADA
Badanie reprezentacyjne online przeprowadzone przez instytut Kantar w imieniu STADA. Ramy czasowe: luty-marzec 2020 r. Próba: po około 2 tys. respondentów z Austrii, Belgii, Niemiec, Finlandii, Francji, Włoch, Polski, Rosji, Serbii, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii.
Dodatek specjalny dotyczący koronawirusa
Badanie reprezentacyjne online przeprowadzone przez instytut Kantar w imieniu STADA. Ramy czasowe: 23-27 kwietnia 2020 r. Próba: po ok. 1 tys. respondentów z Niemiec, Włoch, Rosji, Serbii, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii.
O firmie STADA Arzneimittel AG
STADA Arzneimittel AG to spółka giełdowa z siedzibą w Bad Vilbel, w Niemczech. Działalność firmy opiera się na dwóch filarach, tj. sektorze leków generycznych, w tym specjalistycznych produktów farmaceutycznych oraz produktów Zdrowia Konsumenckiego wydawanych bez recepty. STADA Arzneimittel AG sprzedaje swoje produkty do ok. 120 krajów. Na dzień 31 grudnia 2019 r., STADA zatrudniała 11100 osób na całym świecie. Polska jest jednym z kluczowych rynków dla firmy STADA, z dużym potencjałem rozwoju w najbliższej przyszłości. STADA oferuje w Polsce szerokie portfolio leków m.in.: leki przeciwbólowe, leki stosowane w zaburzeniach ośrodkowego układu nerwowego, w urologii, w cukrzycy oraz w chorobach układu sercowo-naczyniowego. Ważnym segmentem aktywności firmy jest rozwój segmentu produktów dostępnych bez recepty.
KONTAKT:
Donata Karpik
e-mail: d.karpik@publicdialog.pl
tel. 690 889 070
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 29.06.2020, 16:47 |
Źródło informacji | STADA |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Tumi inauguruje kampanię „Icons Tested” z udziałem międzynarodowych ambasadorów marki Lando Norrisa i Nelly Kordy
Celebracja indywidualnej doskonałości i ewoluującego designu w postaci dwóch najbardziej ikonicznych rodzin produktowych TUMI.- 04.09.2025, 15:24
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
ORLEN przekaże 370 jednostkom straży pożarnej 20 milionów złotych PAP
Zakończono kolejną edycję programu ORLEN na straży. Rekordowe środki w wysokości 20 mln zł trafią do prawie 370 jednostek Ochotniczej i Państwowej Straży Pożarnej w całej Polsce. Dzięki grantom strażacy będą mogli doposażyć swoje jednostki, szkolić kadry i wzmocnić bezpieczeństwo lokalnych społeczności. W odpowiedzi na duże zainteresowanie, budżet projektu został zwiększony dwukrotnie w porównaniu do poprzedniej edycji i był najwyższy w historii programu.- 04.09.2025, 14:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
3 miliony klientów zatankowało taniej w wakacyjnej promocji ORLEN PAP
Sukcesem zakończyła się wakacyjna promocja ORLEN na paliwo. Przez dwa letnie miesiące wzięło w niej udział blisko 3 mln klientów, którzy wykorzystali o około 20 proc. więcej kuponów na tańsze tankowanie niż w ubiegłoroczne wakacje. Z możliwości promocyjnego ładowania korzystali również posiadacze „elektryków”. Liczba pojazdów zarejestrowanych w aplikacji ORLEN CHARGE wzrosła w wakacje o ponad 60 proc., a liczba ładowań o ponad 80 proc.- 04.09.2025, 12:58
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ