Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Jak wynika z danych Ministerstwa Finansów średnia ważona detaliczna cena sprzedaży papierosów w 2014 r. wyniosła 644,42 złotych w przeliczeniu na 1 000 sztuk papierosów, tj. 12,88 PLN za paczkę 20 szt. papierosów. Średnia konsumpcja papierosów wśród osób palących wynosi 18 szt. papierosów dziennie, co oznacza, że średnie miesięczne wydatki palacza w Polsce związane z zaspokajaniem głodu nikotynowego wynoszą około 348 złotych miesięcznie.
"Osoba zarabiająca minimalne wynagrodzenie, a takich osób w Polsce jest 8,8% wśród wszystkich zatrudnionych, która jest uzależniona od nikotyny, wydaje na papierosy blisko 1/3 miesięcznego wynagrodzenia (27%)" - wylicza Jerzy Jurczyński ze stowarzyszenia eSmoking Association.
Zgodnie z najnowszymi danymi GUS, minimalne wynagrodzenie miesięczne wynosi obecnie ok. 1 286 złotych. Przeciętne miesięczne wynagrodzenie brutto w sektorze przedsiębiorstw wynosi w Polsce 4 025 złotych tj. około 2 870 złotych netto. Najwięcej osób zatrudnionych w Polsce (11,1%) zarabia między 3 895 złotych a 4 674 złotych brutto. Jeśli są oni osobami palącymi, wydają na papierosy tradycyjne 12,5% - 10,5% miesięcznych zarobków.
"Dla osób najmniej zarabiających, papierosy elektroniczne są wielokrotnie tańszą i zarazem wielokrotnie mniej szkodliwą alternatywą. Niska cena papierosów elektronicznych przeciwdziała też rozwojowi szarej strefy wyrobów tytoniowych - umożliwia osobom o najniższych dochodach na zaspokajanie potrzeb wynikających z uzależnienia od nikotyny z wykorzystaniem legalnej alternatywnej używki" - mówi Jerzy Jurczyński z eSmoking Association.
Średnie wydatki miesięczne związane z używanie papierosa elektronicznego wynoszą 40 - 100 złotych. Zakup urządzenia to jednorazowy wydatek od kilkudziesięciu do kilkuset złotych w zależności od marki i modelu produktu.
eSmoking Association: www.esmokingassociation.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 18.09.2015, 18:07 |
Źródło informacji | eSmoking Association |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |