Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ogromny sukces e-papierosów, które wg szacunkowych danych stosuje już ok. 30% palaczy w Europie, wyzwolił kreatywność firm promujących produkty, które poprzez działania marketingowe próbują odwoływać się do popularnej używki nowej generacji dla osób uzależnionych od nikotyny. Przykładami takich wyrobów są tzw. e-jointy, zawierające substancje pochodne konopi indyjskich oraz "suche e-papierosy" przeznaczone do podgrzewania mieszanek ziołowych.
"To zjawisko bardzo niebezpieczne dla branży e-papierosowej. Nasze produkty są przeznaczone wyłącznie dla osób uzależnionych od nikotyny, pozwalają skutecznie redukować szkody, jakie wywołuje dym papierosowy. Tymczasem urządzenia te tylko wyglądem przypominają e-papierosy lub wykorzystują ich technologię" - ostrzega Jerzy Jurczyński, rzecznik prasowy największej europejskiej sieci sprzedaży e-papierosów eSmokingWORLD. Lider rynku poinformował, że nie wprowadzi do sprzedaży zarówno w Polsce, jak i w sieci swoich zagranicznych sklepów, produktów zawierających jakiekolwiek substancje psychoaktywne oprócz nikotyny.
Zgodnie z definicją zawartą w znowelizowanej w połowie ub. roku Dyrektywie Tytoniowej, e-papierosy są produktami konsumpcyjnymi jednorazowego użytku albo wielokrotnego napełniania, które mogą być wykorzystywane do spożycia pary zawierającej nikotynę. Są nowoczesnymi używkami nikotynowymi, a nie wyrobami medycznymi lub produktami leczniczymi, które miałyby podlegać nadzorowi służb farmaceutycznych. Przepisy Dyrektywy mają zostać wprowadzone w Polsce i we wszystkich krajach członkowskich EU do połowy 2016 roku.
KONTAKT:
e-mail: biuroprasowe@esmokingworld.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 20.01.2015, 16:26 |
Źródło informacji | eSmokingWORLD |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |