Newsletter

Gem4me MarketSpace: nowy gracz na rynku messengerów

06.05.2020, 15:06aktualizacja: 06.05.2020, 15:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Gem4me MarketSpace - grafika
Gem4me MarketSpace - grafika
Komunikacja ustna staje się luksusem, na który stać nas tylko w gronie najbliższych osób. W szerszym kręgu komunikacyjnym preferujemy różne urządzenia techniczne, nie chodzi tu o zwykłe wiadomości SMS. Nowy gracz na tym rynku - messenger Gem4me - aktywnie konkuruje o możliwość przekazywania myśli, uczuć i pragnień użytkowników.

We współczesnym świecie messengery dynamicznie zastępują rozmowy telefoniczne. Dochody operatorów z usług głosowych spadają od kilku lat, podczas gdy konsumpcja ruchu internetowego, w tym za pośrednictwem popularnych messengerów, tylko rośnie, co wskazuje na zmianę w strukturze komunikacji. Z jednej strony komunikacja głosowa zmienia się w komunikaty tekstowe i dźwiękowe, z drugiej strony za pomocą messengerów nie tylko korespondujemy, ale także wykonujemy bezpłatne połączenia. Dotyczy to szczególnie połączeń międzynarodowych. Właśnie te trendy doprowadziły do sytuacji, w której każda szanująca się sieć społecznościowa i każdy operator telekomunikacyjny opracowują własny messenger.

W 2016 roku pojawiła się natywna wersja nowego messengera - Gem4me MarketSpace, która nie należy do żadnego operatora, ale jest opracowywana w oparciu o pieniądze niezależnych inwestorów. Messenger jest dostępny dla Androida, iOS, a także w wersji internetowej. Na dzień dzisiejszy ponad 11 milionów użytkowników zainstalowało messenger.

Do podstawowych funkcji Gem4me MarketSpace należą wszystkie elementy, które współczesny użytkownik potrzebuje dzisiaj do wygodnej komunikacji: czaty grupowe i indywidualne, czaty publiczne z nieograniczoną liczbą osób, wiadomości głosowe, komunikacja głosowa, wysyłanie różnych plików, naklejek itp.

Charakterystyczną cechą aplikacji jest to, że Gem4me MarketSpace jest pozycjonowany jako „messenger ludowy”. Na warunkach crowdfundingu inwestorami projektu może być każdy, kto w zamian za inwestycje otrzyma akcje firmy i bezpośredni udział w opracowaniu i testowaniu messengera.

Głównym twórcą messengera jest Synesis - międzynarodowa IT-firma z siedzibą w Mińsku, która specjalizuje się w tworzeniu platform monitorowania bezpieczeństwa publicznego i zarządzania wydarzeniami publicznymi, w opracowywaniu gier online, aplikacji mobilnych i botów czatowych, a także prowadzi własne badania w dziedzinie sztucznej inteligencji, przechowywania i przetwarzania Big Data.

Firma Synesis została wybrana, ponieważ była głównym twórcą w branży komunikacyjnej takich znanych rozwiązań programowych, jak system zarządzania dokumentami Alfresco, messenger Viber, system wyszukiwania według zdjęcia Yandex, programowe rozwiązania bezpieczeństwa AlgoSec, kasyna społecznościowe Slotomania i Gambino.

Obecnie programiści koncentrują się na refaktoryzacji aplikacji, ponieważ jest to najważniejsze i konieczne na nowoczesnym, wysoce konkurencyjnym rynku. Według Denisa Gałki, szefa studia opracowania Gem4me MarketSpace: „Refaktoryzacja jest próbą nadążenia za aktualnymi trendami rynkowymi. Żyjemy w dynamicznym czasie, który dyktuje własne warunki konkurencji. To jest stały wyścig. W każdej branży, a zwłaszcza w branży IT, zawsze można zrobić coś, co już istnieje jeszcze lepszym i zacząć robić to trzeba jak najwcześniej. Najpierw stworzyliśmy messenger, dziś już rozpoczęliśmy testowanie globalnego marketplace’a MarketSpace i aktywnie szukamy sposobów na wdrożenie nowej funkcjonalności. Tak więc projekt staje się czymś więcej niż „zwykłym messengerem”, ponieważ w dziedzinie komunikacji nie ma granic doskonałości.”

Omówmy bardziej szczegółowo, co wyjątkowego messenger Gem4me może nam dziś zaoferować. Na podstawie messengera utworzono globalny marketplace nowej generacji - platformę handlową MarketSpace. Obecnie MarketSpace jest w fazie testów beta, na platformie znajduje się już ponad 1000 marketów/sklepów.

Celem utworzenia marketplace’a jest umożliwienie każdej firmie i indywidualnym przedsiębiorcom łatwego tworzenia własnych sklepów, a tym samym uzyskania dostępu do nowej grupy odbiorców, w tym poza ich krajem lub regionem. Klienci z kolei mają możliwość wyboru towarów i usług na podstawie ich geolokalizacji, a dzięki obecności messengera - wyjątkową okazję do bezpośredniej komunikacji ze sprzedawcami, możliwość wyboru towarów i usług na podstawie rankingów i opinii innych klientów.

Według opinii programistów, w najbliższej przyszłości w messengerze pojawi się możliwość natychmiastowego i bezpiecznego przekazu środków, a także pojawią się inne funkcje, które już są opracowywane. Programiści zapowiadają także rozwój usługi streaminingu (transmisje online), która jest istotnym elementem nowoczesnej komunikacji. Gem4me nie zapomina o aspekcie społecznym - w tej chwili są prowadzone badania dotyczące wdrożenia funkcjonalności dla osób niedowidzących.

Podobnie jak Telegram, Gem4me ma tematyczne kanały informacyjne, które każdy może subskrybować i otrzymywać odpowiednie wiadomości w swoim obszarze zainteresowań. Zasadniczo jest to nowa wersja mediów, która jest wygodniejsza dla użytkownika ceniącego swój czas.

Podsumowując, możemy powiedzieć, że dzisiaj messenger Gem4me MarketSpace rozwija się dokładnie w kierunku, w którym rozwija się cały międzynarodowy przemysł komunikacyjny. Mamy nadzieję, że w niedalekiej przyszłości programiści zachwycą użytkowników innowacyjną funkcjonalnością messengera i szerokimi możliwościami platformy handlowej MarketSpace.

Jeśli chcecie Państwo osobiście przetestować messenger Gem4me MarketSpace, możecie pobrać go na swój smartfon w Google Play lub AppStore, możecie także skorzystać z wersji internetowej dla komputera (https://web.gem4me.com/login).

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 06.05.2020, 15:06
Źródło informacji GN Telecom Limited
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ