Pobierz materiał i Publikuj za darmo
OKNOPLAST to firma rodzinna, która powstała w 1994 r. W tym roku przedsiębiorstwo świętuje więc 25-lecie działalności. Z tej okazji przedstawiciele firmy podsumowali swoją historię i przedstawili największe punkty zwrotne z perspektywy biznesu. Na konferencji, która odbyła się 4 czerwca, z ramienia Grupy OKNOPLAST wystąpili m.in. Mikołaj Placek – prezes zarządu, Tomasz Radecki – dyrektor handlowy w Grupie OKNOPLAST, Magdalena Cedro-Czubaj - dyrektor marketingu oraz Mike Żyrek - dyrektor badań i rozwoju.
25 lat sukcesu pełnego wyzwań
„Na przestrzeni 25 lat działalności mierzyliśmy się z wieloma wyzwaniami biznesowymi, które tak naprawdę ukształtowały nas jako firmę. To dzięki nim udało nam się osiągnąć tak duży sukces – tłumaczył Mikołaj Placek, prezes zarządu Grupy OKNOPLAST. – Historia OKNOPLAST rozpoczyna się w 1994 r. Kiedy mój ojciec Adam Placek otworzył firmę, od razu założył, że będziemy się trzymać rozwiązań z najwyższej półki. Na pierwszym miejscu postawiliśmy jakość, a nie niską cenę – co na tamte czasy w Polsce było naprawdę rzadką strategią. To była od początku nasza przewaga i tym wyróżnialiśmy się na rynku”.
Dzięki ponadstandardowej jakości produktów do 2004 r. OKNOPLAST cieszył się pozycją lidera w Polsce, będąc jedną z największych firm sprzedających okna z PCV i aluminium w naszym kraju. Natomiast wejście Polski do Unii Europejskiej otworzyło przed przedsiębiorstwem nowe szanse rozwoju. „Zdawałem sobie wtedy sprawę z tego, że jeśli chcemy się rozwijać dalej, to musimy wyjść na rynki europejskie. Uznaliśmy, że aby eksportować, musimy inwestować w jakość. I to się absolutnie sprawdziło – tłumaczył Mikołaj Placek. – W pierwszej kolejności weszliśmy na rynek niemiecki, na którym w tym roku świętujemy 15-lecie naszej działalności”.
Pierwszy salon firmowy w Niemczech zlokalizowany został w Iggingen koło Stuttgartu. Początki nie były łatwe, ale dzięki ponadstandardowej jakości produktów OKNOPLAST zdobył serca tego narodu. Obecnie firma znajduje się wśród czołowych producentów okien PVC w Niemczech. W kolejnych latach przedsiębiorstwo zdobywało nowe rynki – w 2007 r. włoski, a w 2010 r. francuski.
Udana sukcesja rozpędza firmę
Kolejnym wyzwaniem, przed którym stanął OKNOPLAST, była zmiana pokoleniowa. W 2008 roku stery w firmie przejął Mikołaj Placek. Proces sukcesji, który trwał w sumie 14 lat, został bardzo skrupulatnie przygotowany i zaplanowany. Sprawnie przeprowadzona sukcesja w biznesie powinna być kolejnym etapem w życiu firmy i tak było w przypadku OKNOPLAST. Prawidłowe i świadome wdrożenie rozwiązań sukcesyjnych pozwoliło na przygotowanie firmy na różnego rodzaju zdarzenia, np. ogólnoświatowy kryzys ekonomiczny oraz na warianty dalszego rozwoju, w tym ekspansję.
„Dla mnie rozwój firmy był od początku głównym celem, który także napędzał moje działania. Innowacyjność jest jednym z kluczowych elementów rozwoju naszej firmy, ponieważ produkty oferowane przez nas są z segmentu premium. Jesteśmy przedsiębiorstwem, które kształtuje trendy, a bez innowacyjności nie byłoby to możliwe – tłumaczy Mikołaj Placek, prezes Grupy OKNOPLAST – Przez 25 lat wprowadziliśmy na rynek ponad 50 innowacyjnych rozwiązań, które wyznaczają trendy całej branży”.
Rekordowe wyniki finansowe firmy
Dzięki obranej przed 25 laty strategii biznesowej OKNOPLAST świętuje dziś wielki sukces i rocznicę swojej działalności. Firma obecna jest na 13 rynkach, zatrudnia ponad 1850 pracowników i należy do ścisłej czołówki producentów okien i drzwi z PVC w Europie. W 2018 r. Grupa OKNOPLAST osiągnęła obrót na poziomie 720 mln zł. 75% całkowitego przychodu stanowi sprzedaż na rynkach zagranicznych. W swojej grupie skupia trzy fabryki i trzy marki operujące w różnych segmentach rynku.
„Rok do roku osiągamy założone przez nas cele, co nas motywuje do dalszego działania. Do 2018 roku obsłużyliśmy ponad 1 670 000 klientów w całej Europie, a tendencja wzrostowa utrzymuje się w bieżącym roku – podsumowuje prezes Mikołaj Placek. – Co więcej, zdecydowaliśmy się na inwestycje w Ochmanowie pod Krakowem. Nowa infrastruktura pozwoli poprawić efektywność procesów produkcyjnych i logistyczno-magazynowych, a w efekcie zwiększyć moce produkcyjne. Bez wątpienia będzie to miało wpływ na nasz obrót w przyszłych latach”.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.06.2019, 14:29 |
Źródło informacji | OKNOPLAST |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Prawo.pl: zaledwie 30 proc. urzędów gotowych do przystąpienia do systemu e-Doręczeń PAP
Od 1 stycznia 2025 r. ma zacząć obowiązywać system e-Doręczeń, czyli elektronicznych odpowiedników listów poleconych za potwierdzeniem odbioru. Termin ten był już kilkukrotnie przesuwany i podobnie może być również tym razem. Trwają bowiem prace legislacyjne nad ustawą wprowadzającą dla podmiotów publicznych 12-miesięczny okres przejściowy - czytamy na Prawo.pl.- 04.12.2024, 12:29
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
World’s Largest Biometric System for Banks by DERMALOG Protects the Accounts of Over 64 Million Customers
- 04.12.2024, 12:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS