Pobierz materiał i Publikuj za darmo
W dobie wyzwań
W ostatnich latach stanęliśmy przed wieloma nowymi, globalnymi wyzwaniami. Pandemia COVID-19, wojna w Ukrainie, kryzys energetyczny i klimatyczny to tylko niektóre czynniki, które zmieniły rzeczywistość wokół nas. Wpłynęły na nasze postawy i oczekiwania – również te konsumenckie.
Wyzwaniom tym muszą sprostać nie tylko organizacje międzynarodowe czy rządy, ale także biznes. Niezależnie od motywacji klienta - oszczędności, troski o klimat czy wygody - obecnie jest on coraz bardziej świadomy i wymagający. O tym, jak mogą wyglądać oczekiwania klienta w przyszłości oraz jak wyjść im naprzeciw opowiada Marina Dubakina.
Doświadczenie prawdziwego omnichannelingu
Pandemia COVID-19 zmieniła zasady prowadzenia biznesu i okazała się testem wytrzymałości i elastyczności m.in. w sektorze handlu. W obliczu tego wyzwania, IKEA postanowiła rozwinąć omnikanałowość, która opiera się na dopasowaniu kanałów sprzedaży do potrzeb klientów. Inwestycja w rozwinięcie możliwości zakupów w wybranym czasie i kanale sprzedaży: aplikacji, stronie internetowej oraz wprowadzenie większej liczby rozwiązań samoobsługowych, przyniosła konkretne efekty.
Jak tłumaczy Marina Dubakina:
„W IKEA zdaliśmy sobie sprawę, że pandemia COVID-19 zmienia rzeczywistość i wymaga od nas jeszcze większej elastyczności. W konsekwencji przyspieszyliśmy naszą transformację cyfrową w kierunku rozbudowy różnych kanałów sprzedaży – omnikanałowości. Stworzyliśmy środowisko, w którym sklepy stacjonarne i kanały cyfrowe uzupełniają się i pozwalają każdemu klientowi wybrać, gdzie i kiedy chce się z nami spotkać”.
„Dzięki przyjętej strategii, która zakładała zwiększenie dostępności oferty IKEA, m.in. poprzez rozbudowę Punktów Odbioru Zamówień IKEA, dostęp do tysięcy paczkomatów czy otwarcie nowych miejsc spotkań z klientami - Studia Planowania IKEA - wzmocniliśmy się zarówno w handlu stacjonarnym, jak i internetowym. W tym drugim przypadku zadbaliśmy nie tylko o odświeżenie i unowocześnienie naszej strony internetowej, ale także uruchomiliśmy >>najmniejszy sklep IKEA na świecie<< – czyli aplikację marki. Dzięki temu, w roku finansowym 2021 udział sprzedaży online w całkowitej sprzedaży IKEA wyniósł aż 29 proc, w porównaniu do 10 proc. przed pandemią”.
Cyrkularność i przystępność
„Ambicją IKEA jest dążenie do tego, aby do 2030 roku być biznesem cyrkularnym i pozytywnym dla klimatu. Globalnie IKEA pracuje nad tym, by począwszy od 2030 r. wszystkie oferowane klientkom i klientom produkty wykonywane były wyłącznie z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu” – mówi Marina Dubakina.
Dlatego w ofercie IKEA znajdziemy produkty przystępne cenowo, które jednocześnie mogą być ponownie przetwarzane, wykorzystywane lub zostały wyprodukowane z surowców odnawialnych. IKEA wprowadziła także usługę „Oddaj i zyskaj”. W jej ramach można odsprzedać w sklepach IKEA niektóre meble, które mogą zostać kupione przez kolejnych klientów. To sposób na przedłużenie ich cyklu życia oraz oferowanie produktów i usług, które pozwalają podejmować decyzje lepsze dla domu oraz środowiska.
IKEA odpowiada także na wyzwania klimatyczne i związane z tym zmiany na rynku energii, które są zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju People&Planet Positive. Zarówno IKEA Retail, jak i cała Grupa Ingka, przechodzą od kilku lat prawdziwą zieloną transformację. Do inwestycji w odnawialne źródła energii IKEA zachęca również swoich klientów, którym wraz ze spółką E.ON oferuje zakup i instalację paneli fotowoltaicznych. Marka dostrzega, że troska o planetę to coraz ważniejsza wartość dla klientów, dla których nie tylko cena ma znaczenie.
Wyzwania i potrzeby świadomych konsumentów
Trudnym wyzwaniom współczesności sprostać można także na drodze budowania relacji z klientami – dzięki zrozumieniu ich potrzeb i motywacji oraz kierowaniu się wartościami, które mają coraz większe znaczenie również w biznesie.
„Chcemy wychodzić naprzeciw oczekiwaniom naszych klientów, ale też doskonalić się każdego dnia. Zależy nam, żeby dzielić się swoimi doświadczeniami, inspirować innych i samemu czerpać inspiracje. Dyskusja podczas Europejskiego Forum Nowych Idei jest do tego doskonałą okazją” – przekonuje Marina Dubakina.
Jaki wpływ na konsumpcję dóbr mają trudne do przewidzenia czynniki zewnętrzne oraz towarzyszące im niepokoje społeczne? Na to i wiele innych pytań odpowiedzą uczestnicy EFNI podczas panelu „Konsument przyszłości: nadmiar, umiar, wygoda?”. Odbędzie się on 14 października o godz. 12:00 w sali Atrium C w hotelu Radisson w Sopocie.
Więcej na efni.pl
Źródło informacji: Konfederacja Lewiatan
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.10.2022, 09:15 |
Źródło informacji | Konfederacja Lewiatan |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Prof. Jacek Sierak z SGH: miasta nie wiedzą, jakich usług zdrowotnych będą potrzebować w przyszłości PAP
Władze miast powiatowych mają ograniczoną wiedzę, jeśli chodzi o to, jakie usługo zdrowotne będą u nich realizowane w przyszłości - wskazuje prof. Jacek Sierak, kierownik Katedry Ekonomiki i Finansów Samorządu Terytorialnego Szkoły Głównej Handlowej. „Są to inwestycje bezpośrednio miejskie, jak i innych podmiotów. W ostatnich latach duże miasta funkcjonowały w warunkach bardzo dużej niepewności finansowej. Trudno jest też zidentyfikować prawdziwą liczbę mieszkańców tych miast” - mówi ekspert.- 22.11.2024, 15:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Projekt Baltica 2 przechodzi z fazy przygotowania inwestycji do realizacji PAP
„Trwają przygotowania lądowej części projektu. Rok 2027 to etap instalacji morskich turbin wiatrowych i oddanie całego przedsięwzięcia do eksploatacji. A późnej kilkadziesiąt lat efektywnej produkcji zielonej energii dla polskich odbiorców” – mówił Bartosz Fedurek, prezes zarządu PGE Baltica, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024. Baltica 2 jest wspólnym projektem PGE i Ørsted.- 22.11.2024, 14:04
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Kraj kontrastów. Kazachstan stawia na rozwój turystyki i zaprasza do odwiedzin
Od kosmopolitycznej stolicy Astany przez spokojny region Ałmaty z malowniczymi górami, rwącymi rzekami i krystalicznie czystymi jeziorami po mistyczne pustynie Mangystau oraz starożytne miasta Jedwabnego Szlaku - Kazachstan ma wiele do zaoferowania. I doskonale zdaje sobie z tego sprawę.- 22.11.2024, 13:16
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ambasada Kazachstanu