Newsletter

InsERT ustanawia absolutny rekord - milion sprzedanych licencji systemów dla MŚP

14.05.2024, 09:52aktualizacja: 14.05.2024, 11:43

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

InsERT S.A.
InsERT S.A.
InsERT sprzedał łącznie milion licencji własnych programów. To największy producent oprogramowania dla MŚP w Polsce. Na zakup i korzystanie z tworzonych od 32 lat systemów zdecydowało się już ponad 500 tys. przedsiębiorstw.

InsERT, lider rynku oprogramowania dla małych i średnich firm w Polsce, powstał w 1992 roku. Tworzy programy dla MŚP, a wśród jego produktów znajdują się m.in. systemy do obsługi sprzedaży, księgowości, kadr i płac, ułatwiające prowadzenie e-sklepu czy fakturowanie online, a także kompleksowy system ERP oraz aplikacja dająca możliwość przyjmowania dowolnego typu rezerwacji, rejestracji, prowadzenia wynajmu, wypożyczeń czy organizacji zajęć. Zatrudnia ponad 340 pracowników.

„Sprzedaż milionowej licencji to oczywiście chwila refleksji nad ponad trzydziestoletnią historia InsERT-u i zmianami na rynku - towarzyszymy małym i średnim przedsiębiorcom od czasu ich gwałtownego rozwoju w latach 90. do dzisiaj” - mówi Bożena Szawlis, wiceprezes InsERT. - Zawsze byliśmy pełni podziwu dla przedsiębiorczości i ciężkiej pracy tych, którzy brali sprawy we własne ręce - od pierwszych hurtowni zakładanych w garażach po współczesne technologiczne start-upy. W dyskusjach gospodarczych chętnie przywołuje się duże korporacje, a rzadko kiedy do świadomości dociera fakt, że mikrofirmy zatrudniają 4 mln ludzi, co stanowi 25% zatrudnionych w Polsce. Ostatnie 30 lat to gwałtowny rozwój polskiej gospodarki czasami nazywany złotym wiekiem - warto pamiętać, że w obecnym PKB małe i średnie firmy mają  50% udziału. InsERT jest niewątpliwie beneficjentem tych zmian, czujemy się nie tylko dostarczycielem usług dla tego sektora, ale i jego częścią”.

Tworząc programy, InsERT od samego początku wsłuchiwał się w potrzeby firm małych i średnich, umożliwiając im codzienną działalność i rynkową ekspansję. Producent rozwijał się równie szybko, jak korzystające z jego produktów przedsiębiorstwa, nieustannie modernizując i rozszerzając ofertę. W efekcie do 8 maja br. sprzedał milion licencji swoich systemów. Z aplikacji Insertu skorzystało już ponad 500 tys. rodzimych przedsiębiorców, a wielostanowiskowe licencje umożliwiły instalację programów na kilku milionach komputerów. Systemy z logiem producenta codziennie wspierają w pracy kilkaset tysięcy osób i wystawiają ponad milion faktur.

„Po pierwszym roku działania InsERT-u ktoś z rodziny zapytał, co będziecie robić, jak już sprzedacie dziesięć tysięcy programów? Bo więcej się przecież nie da. Wtedy ta liczba wydawała mi się kosmiczna i odklejona od rzeczywistości. Jak więc sprzedać milion licencji? Przepis jest paradoksalnie bardzo prosty, ale już wykonanie niezmiernie trudne” - mówi Jarosław Szawlis, prezes InsERT. - Niezbędne są trzy czynniki - wszystkie związane z ludźmi. Po pierwsze nasi klienci. Ktoś musi chcieć program kupić. A potem kolejne 999 999 licencje. Oni powinni być przekonani, że nasze programy są dobre, stosunkowo niedrogie, funkcjonalne i niezawodne. To około 500 000 przekonanych firm. Po drugie nasi partnerzy. Ktoś musi chcieć programy sprzedawać. Wiem, że jest znacznie łatwiej, gdy ma się partnerów, z którymi się współpracuje w poczuciu wzajemnego zaufania i na korzystnych dla obu stron zasadach. A najlepiej co najmniej 1200 takich partnerów. Po trzecie nasi pracownicy i współpracownicy. Ktoś musi chcieć wyprodukować i dostarczyć przyzwoity towar na atrakcyjnych warunkach. I tu pojawia się też czwarty czynnik, niekontrolowalny - szczęście. Trzeba mieć ogromne szczęście do ludzi - a my je mamy od samego początku. Nasz obecny HR przy okazji rocznicowych nagród był zszokowany, jak dużą grupę pracowników InsERT-u stanowią ci z ponad 20-letnim stażem. To było dla nich nowe doświadczenie”.

Historia InsERT-u zaczęła się od Subiekta - jednego z pierwszych w Polsce komputerowych systemów obsługi sprzedaży, wykorzystywanego w większości firm rozpoczynających działalność w rodzącej się wolnorynkowej gospodarce. Twórcą Subiekta, do dziś najbardziej popularnego programu w swojej kategorii, był założyciel firmy, Jarosław Szawlis. Obecnie Subiekt jest częścią linii InsERT nexo/PRO oraz InsERT GT - zintegrowanych pakietów programów do zarządzania małą firmą.

W ciągu 32 lat istnienia, InsERT zdobył zarówno uznanie klientów, jak i branży, czego dowodem są liczne publikacje w opiniotwórczych mediach oraz wiele prestiżowych nagród. Systemy producenta obecne są także w szkolnictwie; decyzją Ministerstwa Edukacji Narodowej od 2007 roku programy linii InsERT GT są podstawą w nauczaniu i egzaminowaniu w szkołach średnich o profilu ekonomicznym. W 2023 roku na listę Centralnej Komisji Egzaminacyjnej trafiły także programy linii InsERT nexo/PRO i także mogą być wykorzystywane w procesie nauczania oraz realizacji egzaminów państwowych.

Producent posiada ogólnopolską sieć sprzedaży, w skład której wchodzi ponad tysiąc firm partnerskich. Partnerzy, poza sprzedażą programów InsERT-u, prowadzą również szkolenia z ich obsługi. Są także odpowiednio wykwalifikowani, by móc udzielać klientom niezbędnych informacji i porad, dokonywać prac instalatorskich.

W ciągu ostatnich kilku lat producent wprowadził na rynek kolejne produkty, które intensywnie rozwija, w tym m.in. Subiekta 123 - onlinową aplikację do fakturowania z prowadzeniem magazynu, InsERT nexo PRO - zaawansowaną wersję popularnych programów kompleksowo wspomagających zarządzanie, czy zarezerwuj.pl - onlinowy system rezerwacji, rejestracji, prowadzenia wynajmu, wypożyczeń lub organizacji zajęć.

www.insert.com.pl

Źródło informacji: InsERT S.A.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 14.05.2024, 09:52
Źródło informacji InsERT S.A.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ