Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polski rynek gastronomii na przestrzeni ostatnich lat bardzo się zmienił. Przybyło nowych lokali, a te które już istnieją, coraz chętniej się zmieniają, pracując nad jakością oferty i usług. Nie sposób pominąć również nowych trendów, wśród których bardzo zauważalny staje się rozwój sektora „Street Food” stanowiącego już niemal osobną kategorię.
Wyniki drugiej części raportu "Polska na Talerzu 2015" potwierdzają, że przedstawiciele branży gastronomicznej z optymizmem patrzą w przyszłość. Według 59% badanych szefów kuchni i właścicieli lokali, potencjał gastronomii się zwiększa, a 50% z nich zauważa rosnącą ilość gości w swoich lokalach.
Według przedstawicieli lokali gastronomicznych, klienci za wizytę płacą średnio 24 zł.
"Średnia suma, którą klienci zostawiają w lokalach, to dowód na rosnącą popularność dań stosunkowo tanich i szybkich. Jest to także zbieżne z rosnącą popularnością posiłków przygotowywanych na określoną porę dnia - w tym wypadku głównie lunch, na którym wyrosła kategoria 'Street Food' stanowiąca trend światowy" - podsumowuje Szymon Kraus z organizacji Street Food Polska.
Polska gastronomia nie pozostaje bierna wobec nowych trendów. Rozważne ich wdrożenie zadeklarowało blisko trzy czwarte ankietowanych, twierdząc, że wykorzystuje niektóre nowości w swoim lokalu. Zauważalna jest też dynamika i różnorodność oferty.
Przedstawiciele branży zaczęli dostrzegać istotną rolę profesjonalnego przygotowania kadry, ale wskazują jednocześnie na wyzwania w zakresie znalezienia rzetelnych pracowników. Właśnie dlatego blisko 60% zadeklarowało, że inwestuje w szkolenia swojego zespołu.
"Branża gastronomiczna w Polsce jest jednym z szybciej rozwijających się obszarów, ale u podstaw tego zjawiska nie leżą tylko czynniki ekonomiczne. To zmiana przyzwyczajeń Polaków, większa otwartość i rosnący trend spędzania czasu poza domem, ze znajomymi, często przy dobrym posiłku. Właśnie dlatego rozwój tej branży w Polsce rozpatrujemy także w aspekcie jakościowym. Własna gastronomia to dla wielu coraz częściej styl życia oraz pasja i to wyraźnie widać w wynikach drugiej części raportu ‘Polska na Talerzu 2015'" - podsumowuje Eric Poirier, prezes MAKRO.
Raport opracowany na podstawie badania IQS.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.01.2016, 17:45 |
Źródło informacji | Makro Cash & Carry |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Odliczamy dni do targów Future China i Maison Shanghai 2025
- 27.08.2025, 16:25
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Business performance up on previous year: LBBW delivers strong result in the first half of the year
- Sustained growth: operating profit before tax, excluding integration costs from Berlin Hyp, increases to €759 million (previous year: €731 million).
- Successful core business: income improves across all customer segments, with the strongest growth in the Corporate Customers business.
- Allowances for losses on loans and securities slightly below previous year - model adjustments unchanged at €880 million.
- Common equity Tier 1 (CET 1) capital ratio rises to 16.6 percent. - Outlook confirmed: profit before tax above €1 billion for the full year.- 27.08.2025, 16:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Deskorolka, na której Tony Hawk wykonał historyczną „dziewięćsetkę”, główną atrakcją aukcji w Julien’s Auctions
- 27.08.2025, 15:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ