Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Kiedy powstawała firma HEUTHES nie było jeszcze Internetu i do dystrybucji oprogramowania wykorzystywano BBS, modemy oraz linie telefoniczne. W taki sposób pracowało się ponad 30 lat temu przed upowszechnieniem sieci. Dzisiaj HEUTHES tworzy najbardziej zaawansowane technologie, programy i aplikacje” - Wojciech Grzybek, prezes zarządu HEUTHES Sp. z o.o.
Pierwszym produktem stworzonym w firmie był język opisu informacji wraz z kompilatorem i przeglądarką HEUTHES, który można określić jako poprzednika współczesnych stron WWW. Natomiast pierwszą ważną datą w rynkowej działalności firmy był rok 1990, kiedy to HEUTHES wdrożył system ROR (bankowy system obsługi kont osobistych) w 43 oddziałach Pomorskiego Banku Kredytowego w Szczecinie (obecnie Pekao SA), a następnie w 60 kolejnych oddziałach zarówno PBKS SA (obecnie Pekao SA), jaki i innych, dużych banków, jak np. Powszechny Bank Gospodarczy (obecnie Pekao S.A.).
Najdłużej działającym systemem firmy HEUTHES jest GRYFBANK, który został wdrożony w 1992 roku i w dalszym ciągu jest rozwijany dla codziennej pracy tysięcy pracowników banków. Tak długi okres użytkowania jest możliwy dzięki implementacji w systemie najważniejszej technologii firmy - KOBADIBUS (ang. Knowledge Base Driven Banking System - Sterowany Bazą Wiedzy System Bankowy), która umożliwia swobodne definiowanie produktów bankowych wraz z zasadami ich działania i księgowania. Bank może samodzielnie przygotować i następnie zaoferować klientom nowe, różnorodne produkty z minimalnym udziałem producenta oprogramowania. W takim podejściu do budowania systemów informatycznych zawiera się filozofia HEUTHES mówiąca o uzyskiwaniu przewagi funkcjonalnej i rynkowej dzięki przewadze technologicznej.
Dobra współpraca z bankami była fundamentem powstania kolejnego, autorskiego rozwiązania HEUTHES - systemu GRYFCARD, który wspiera banki w rozliczaniu operacji dokonywanych kartami płatniczymi. Pozwala na automatyzację obsługi procesów kartowych, obsługę większej liczby klientów, a także ma bezpośredni wpływ na usprawnienie pracy i redukcję kosztów działania banku oraz bezpieczeństwo funkcjonowania kart płatniczych. Pierwsze wdrożenie systemu GRYFCARD rozpoczęło się w 1994 r. w Pomorskim Banku Kredytowym w Szczecinie (obecnie Pekao SA).
Kolejnym ważnym systemem w historii firmy jest również MULTICENTAUR PAYMENT HUB. To rozwiązanie, które tworzy połączenie pomiędzy wszystkimi systemami w banku i główny „hub transakcyjny” pośredniczący w komunikacji z otoczeniem Banku i jego Klientem. System MULTICENTAUR PAYMENT HUB pracuje w bankach od 1996 r. i jest stale rozwijany.
W 1999 r. HEUTHES postanowił przenieść swoje doświadczenie producenta systemów bankowych na rynek produktów dla sektora MŚP. W ten sposób, w 2000 r. firma wprowadziła na rynek Internetowy System Obsługi Firmy - ISOF-ERP. System klasy ERP, który pozwala na prowadzenie firmy przez przeglądarkę internetową, z dowolnego miejsca i o dowolnej porze. To zintegrowany system informatyczny szczególnie dla firm terytorialnie rozproszonych, posiadających oddziały, filie, magazyny, pracowników mobilnych i pracujących zdalnie.
Od chwili powstania firma HEUTHES wyspecjalizowała się w produkcji kompleksowych rozwiązań informatycznych dla sektora finansowego, a także zaawansowanych systemów dla firm. Firma dysponuje zespołem doświadczonych specjalistów, a także zaawansowanym oprogramowaniem przeznaczonym do rozwijania systemów informatycznych. Firma zdobywa liczne nagrody i rok do roku plasuje się na wysokich miejscach we wszelkiego rodzaju rankingach dla firm z branży IT. W rankingu miesięcznika Bank, w 2023 roku firma HEUTHES znalazła się na 5 miejscu wśród dostawców oprogramowania dla bankowości.
Źródło informacji: HEUTHES Sp. z o.o.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.04.2024, 10:46 |
Źródło informacji | HEUTHES Sp. z o.o. |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT