Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Albert Einstein zwykł powtarzać „Jeśli chcesz, aby Twoje dzieci były inteligentne, czytaj im bajki. Jeśli chcesz, żeby były bardziej inteligentne, czytaj im więcej bajek”. Właśnie ta myśl sprawiła, że grupa rodziców ze Słowacji oraz Czech postanowiła stworzyć Readmio - aplikację mobilną pełną bajek, które ożywają, gdy czytasz je na głos. Po udanym przyjęciu przez użytkowników w Słowacji, Czechach i Wielkiej Brytanii, te interaktywne opowieści trafią do polskich domów.
Readmio wykorzystując technologię rozpoznawania głosu sprawia, że zwykłe czytanie bajek staje się dla dziecka niesamowitym przeżyciem. Aplikacja na bieżąco identyfikuje na jakim fragmencie opowieści jest czytający ją rodzic i urozmaica historię o odpowiednie dźwięki oraz odgłosy, dzięki czemu dodatkowo pobudza wyobraźnię i odbiór historii u dziecka. Jak to działa w praktyce? Załóżmy, że czytamy bajkę „Trzy małe świnki”, w której wilk puka do drzwi. Aplikacja, śledząc głos rodzica, w odpowiednim momencie odtworzy właściwy dźwięk, którym w tym przypadku będzie pukanie do drzwi.
Twórcy Readmio po udanym debiucie aplikacji na Słowackim i Czeskim rynku, a także w Wielkiej Brytanii, zdecydowali się na ekspansję swojego rozwiązania do Polski. „Smok Wawelski”, „Szewczyk Dratewka” czy „Pan Twardowski”. To tylko niektóre z bajek dostępnych w Readmio. Oprócz klasycznych polskich bajek, w aplikacji znajdziemy również znane na całym świecie bajki, takie jak „Brzydkie kaczątko” czy „Kot w butach”, bajki ludowe, baśnie, bajki na dobranoc, opowieści edukacyjne oraz legendy z całego świata. Dodatkowo aplikacja przy każdej bajce służy podsumowaniem z morałami z niej płynącymi oraz ewentualnymi tematami do dyskusji z dzieckiem po lekturze.
„Wybór Polski jako kolejnego kraju, w którym będziemy oferować nasze rozwiązanie, był dość naturalnym ruchem. Bardzo się z tego cieszę, bo polskie baśnie są różnorodne, a jednocześnie bardzo bliskie naszym sercom. Przecież wszyscy wychowaliśmy się na opowieściach o Macku Uszku czy Lolku i Bolku - komentuje Jozef Šimko, CEO Readmio. - Wierzymy, że Readmio zaoferuje nowy poziom doświadczeń dzieciom oraz zagwarantuje rodzicom jeszcze większą satysfakcję z wspólnych lektur ze swoimi pociechami. Interaktywne opowieści nie tylko bawią dzieci, ale także edukują je i budują silniejszą więź z rodzicami. Pomagają również poszerzać słownictwo, rozwijać wyobraźnię i zastanawiać się nad otaczającym światem poprzez opowieści” - dodaje Šimko.
Readmio nie tylko wprowadza na polski rynek bajki z całego świata w polskiej wersji językowej, ale też zaoferuje opowieści polskich autorów rodzicom i dzieciom w innych krajach. To dodatkowy element poszerzający horyzonty kulturowe najmłodszych czytelników i ich rodziców.
Polska wersja aplikacji mobilnej Readmio jest dostępna do pobrania w Google Play i App Store. W najbliższych miesiącach spółka zapowiada ekspansję na kolejne rynki oraz wzbogacenie aplikacji o kolejne wersje językowe, takie jak język hiszpański czy włoski.
Źródło informacji: Readmio
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 24.04.2023, 08:00 |
Źródło informacji | Readmio |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
70 lat Totalizatora Sportowego: miliardy złotych na polski sport i kulturę PAP
Totalizator Sportowy (TS), który działa od roku 1955, przekazał przez 70 lat istnienia miliardy złotych na wsparcie polskiego sportu i kultury. To m.in. dofinansowanie infrastruktury sportowej w największych miastach Polski, ale i na szczeblu lokalnym. To także wspieranie kultury wysokiej, ale i tej masowej. Z okazji 70-lecia TS zainaugurował m.in. program „Gdy grasz, wszystko gra”, a do grona ambasadorów marki LOTTO dołączył znany koszykarz Marcin Gortat.- 16.09.2025, 12:41
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
GAC przyspiesza ekspansję na rynku europejskim, traktując Polskę jako punkt wyjścia
- 16.09.2025, 08:51
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Kolmar Korea tworzy „czyste piękno” dzięki przełomowym rozwiązaniom, od ekologicznych opakowań po prace badawczo-rozwojowe
• Jest laureatem międzynarodowych nagród za innowacje w obszarze opakowań, obejmujących papierowe tubki, papierowe opakowania do kosmetyków w sztyfcie i papierowe pojemniki.
• Kolmar plasuje się na 125. miejscu w rankingu magazynu TIME wyróżniającym "Najlepsze firmy na świecie pod względem zrównoważonego rozwoju 2025”, będąc jedyną koreańską firmą kosmetyczną na liście.- 16.09.2025, 08:50
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ