Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Nowe globalne badanie, przeprowadzone przez Webfleet w celu przybliżenia obecnego i przyszłego krajobrazu cyfryzacji flot, ujawnia, że większość menedżerów flot (58%) przewiduje wykorzystywać sztuczną inteligencję w ciągu pięciu lat.
- Badanie wykazało, że najbardziej znaczący wpływ technologii na zarządzanie flotą będzie miała sztuczna inteligencja (AI), uczenie maszynowe i pojazdy elektryczne (EV).
- Menadżerowie flot oczekują również zwiększenia inwestycji w cyfrowe technologie flotowe w ciągu najbliższych pięciu lat.
- Polscy decydenci flotowi twierdzą, że warto postawić na cyfryzację, ponieważ pomaga to obniżyć koszty operacyjne, poprawić bezpieczeństwo oraz uzyskać większą widoczność i kontrolę nad zasobami floty.
Amsterdam, 5 września 2024 r. - Jak wynika z nowego globalnego badania przeprowadzonego z okazji 25-rocznicy działalności firmy Webfleet, większość (58%) menedżerów flot przewiduje, że będzie korzystać ze sztucznej inteligencji w ciągu najbliższych pięciu lat.
Badanie zlecone przez Webfleet, cieszące się globalnym zaufaniem rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą, zostało przeprowadzone wśród 1800 decydentów flotowych w 15 krajach, aby przybliżyć obecny i przyszły krajobraz cyfryzacji floty [1]. Wyniki pokazują, że floty planują zwiększyć swoje inwestycje w cyfrowe rozwiązania flotowe w przyszłości i wskazują na rozszerzenie planów związanych z zastosowaniem sztucznej inteligencji i technologii pojazdów elektrycznych.
Pełny raport z badania można znaleźć tutaj: LINK
„Przejście na rozwiązania cyfrowe, w tym sztuczną inteligencję, nie jest dla nas zaskoczeniem i jest wyraźnym wskaźnikiem tego, dokąd zmierza przyszłość zarządzania flotą” - powiedział Jan-Maarten de Vries, President Fleet Management Solutions w Bridgestone Mobility Solutions.
„Nasze badanie podkreśla kluczową rolę, jaką cyfrowe rozwiązania flotowe odgrywają w zwiększaniu wydajności floty, obniżaniu kosztów i zwiększaniu bezpieczeństwa kierowców i pojazdów. Jest jasne, że inwestycje w te technologie będą nadal rosły”.
Zdecydowana większość menedżerów flot chce więcej inwestować w cyfryzację:
- 91% menedżerów flot oczekuje zwiększenia inwestycji w cyfrowe technologie flotowe w ciągu najbliższych pięciu lat.
- Ponad połowa menedżerów flot (52%) wskazała poprawę wydajności i zmniejszenie kosztów operacyjnych jako najbardziej przekonujący powód inwestowania w rozwiązania cyfrowe.
- 49% menedżerów flot uznało zwiększone bezpieczeństwo kierowców i pojazdów za główny powód inwestowania w technologię zarządzania flotą.
Oczekuje się, że sztuczna inteligencja i pojazdy elektryczne będą miały największy wpływ na zarządzanie flotą w przyszłości.
Sztuczna inteligencja, uczenie maszynowe i pojazdy elektryczne są postrzegane jako technologie, które będą miały największy wpływ na przyszłość zarządzania flotą.
- 32% menedżerów flot stwierdziło, że sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe będą miały największy wpływ na zarządzanie flotą w najbliższych latach, a na drugim miejscu uplasowały się pojazdy elektryczne (30%).
- 23% menedżerów flot już dziś korzysta ze sztucznej inteligencji, a 35% planuje to zrobić w ciągu najbliższych pięciu lat. Prawie wszyscy respondenci potwierdzają, że AI będzie miała znaczący wpływ na zarządzanie flotą w przyszłości, przy czym 62% respondentów oczekuje, że sztuczna inteligencja zoptymalizuje planowanie tras i logistykę, 56% uważa, że poprawi bezpieczeństwo kierowców, a 55%, że usprawni konserwację predykcyjną i zarządzanie aktywami.
- Tylko 21% menedżerów flot wyraziło obawy co do tego, jak sztuczna inteligencja zmieni ich dzień pracy, przy czym główne wątpliwości dotyczyły integracji procesów (53%) oraz prywatności i bezpieczeństwa danych (49%).
Menedżerowie flot potwierdzają, że pojazdy elektryczne są przyszłością dla flot komercyjnych, a ich popularność będzie rosła w nadchodzących latach:
- 85% menedżerów flot spodziewa się, że liczba pojazdów elektrycznych i hybrydowych w ich flocie zmieni się w ciągu najbliższych pięciu lat.
- Wśród tych, którzy deklarują, że zestaw pojazdów w ich flocie ulegnie zmianie, oczekuje się, że liczba pojazdów elektrycznych i hybrydowych wzrośnie prawie dwukrotnie - z 37% obecnie do 63% floty do 2029 roku.
Postępującą cyfryzację branży zauważają również polscy menedżerowie. W Polsce badanie objęło 150 decydentów, którzy wzięli udział w analizie. 91% spodziewa się większych inwestycji w cyfrowe rozwiązania w ciągu najbliższych pięciu lat. Polacy również wskazali te same najbardziej przekonujące powody, dla których warto postawić na cyfryzację: obniżenie kosztów operacyjnych (57%), zwiększone bezpieczeństwo kierowców i pojazdów (51%) oraz uzyskanie większej widoczności i kontroli nad zasobami floty (49%). Największy wpływ na zarządzanie flotą według polskich decydentów będą miały technologie związane z sztuczną inteligencją (29%). 13% menadżerów flot obecnie używa rozwiązań AI w zarządzaniu flotą, 41% planuje je wprowadzić w przyszłości, a 37% planuje to zrobić w ciągu najbliższych pięciu lat. 61% respondentów oczekuje, że sztuczna inteligencja zoptymalizuje planowanie tras i logistykę, 58% uważa, że obniży koszty operacyjne, a 54%, że poprawi bezpieczeństwo kierowców i analizy stylu jazdy. Poza sztuczną inteligencją, wysoki wpływ na zarządzanie flotą mogą mieć dla Polaków także pojazdy elektryczne (19%) oraz jazda autonomiczna (14%). Większość menadżerów (83%) oczekuje, że zestaw pojazdów w ich flocie ulegnie zmianie w ciągu najbliższych pięciu lat, z kolei 39% spodziewa się, że będzie posiadać w pełni autonomiczny pojazd w swojej flocie za 5-10 lat [2].
„Sztuczna inteligencja i pojazdy elektryczne to technologie transformacyjne, które nadal będą wspierać zarządzanie flotą. W Webfleet jesteśmy pionierami tych technologii, by ułatwiać ich wdrażanie we flotach, zawsze dbając o poprawę bezpieczeństwa, zrównoważonego rozwoju, produktywności i wydajności” - podsumowuje De Vries.
Webfleet będzie świętować 25-lecie innowacji telematycznych na targach IAA Transportation, które odbędą się w dniach 17-22 września w Hanowerze w Niemczech, prezentując nowego Asystenta AI na stoisku Bridgestone Fleet Care w hali 12, C54 oraz na stoisku Webfleet w hali 25, B60. Jako część Bridgestone Fleet Care, Webfleet zademonstruje, w jaki sposób integracja kompleksowego rozwiązania do zarządzania flotą z oponami Bridgestone, technologiami opon i rozwiązaniami serwisowymi umożliwia podejmowanie inteligentniejszych, bardziej połączonych decyzji dotyczących floty w celu zwiększenia zrównoważonego rozwoju, bezpieczeństwa, wydajności i produktywności.
O Webfleet
Webfleet to cieszące się globalnym zaufaniem rozwiązanie Bridgestone do zarządzania flotą. Korzysta z niego ponad 60 tysięcy klientów na całym świecie, w celu zwiększenia efektywności floty, bieżącego wsparcia kierowców, poprawy bezpieczeństwa, zachowania zgodności z przepisami i prowadzenia działalności w sposób bardziej zrównoważony. Od ponad 25 lat Webfleet zapewnia menedżerom flot wgląd w dane, które pomagają im w optymalizacji działań.
Webfleet realizuje misję firmy Bridgestone Mobility Solutions, która ma prowadzić świat w kierunku zrównoważonej przyszłości dzięki rozwiązaniom opartym na danych w obszarze mobilności, a także wspierać realizację The Bridgestone E8 Commitment. To globalne zobowiązanie, które jasno określa wartości, jakie firma obiecuje dostarczyć społeczeństwu, klientom oraz przyszłym pokoleniom w ośmiu kluczowych obszarach: energia, ekologia, wydajność, rozbudowa, ekonomia, emocje, ułatwienie i wzmacnianie. Stanowią one kompas do wyznaczania priorytetów strategicznych, podejmowania decyzji i działań we wszystkich obszarach działalności firmy.
Więcej informacji na stronie: webfleet.com. Obserwuj nas na X: @WebfleetNews oraz LinkedIn @Webfleet i @Bridgestone Mobility Solutions. Aby uzyskać więcej informacji na temat Grupy Bridgestone, odwiedź stronę Bridgestone.com lub Bridgestone Newsroom.
Źródła:
[1] Badanie zostało przeprowadzone przez agencję badań rynku OnePoll na próbie 1800 decydentów flot i właścicieli firm nadzorujących floty składające się z siedmiu lub więcej pojazdów. 40% respondentów posiada w swojej flocie głównie samochody dostawcze, 40% samochody ciężarowe, 20% samochody osobowe i 1% inne pojazdy. Badanie zostało przeprowadzone online od 18 kwietnia do 2 maja 2024 r. w Australii, Francji, Niemczech, Włoszech, Polsce, Hiszpanii, Holandii, USA, Wielkiej Brytanii, Belgii, Meksyku, RPA, Chile, Kolumbii i Zjednoczonych Emiratach Arabskich.
[2] Dane pochodzą z ankiety przeprowadzonej przez Webfleet wraz z agencją badań rynkowych OnePoll wśród 150 decydentów flotowych w Polsce. Decydent flotowy został zdefiniowany jako menedżer floty lub właściciel firmy posiadającej siedem lub więcej pojazdów.
Źródło informacji: Webfleet
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
POBIERZ ZAŁĄCZNIKI
Data publikacji | 05.09.2024, 10:48 |
Źródło informacji | Webfleet |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
„Dekarbonizacja - dlaczego ty, dlaczego teraz?”. 5. edycja międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit
Organizatorzy zapraszają 7 października 2024 w ICE Kraków przy ul. Konopnickiej 17 na 5. edycję międzynarodowego szczytu klimatycznego Carbon Footprint Summit, którego hasłem przewodnim jest tym razem dekarbonizacja.- 04.10.2024, 15:50
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: Carbon Footprint Foundation
-
Image
Debata prezesów na EKF Ubezpieczenia: nowe pokolenia klientów wymuszają zmianę naszych strategii biznesowych PAP
„Rynek ubezpieczeniowy przechodzi obecnie głęboką transformację pod wpływem klientów - zwłaszcza tych najmłodszych, którzy oczekują, że będziemy funkcjonować w sposób przypominający popularne platformy streamingowe. Nasze oferty i relacje z konsumentami mają być jasne, kompleksowe, intuicyjne. W związku z tym dotychczasowe modele biznesowe firm ubezpieczeniowych będą podlegały daleko idącym zmianom i modyfikacjom” - przekonywał Paweł Kacprzyk, prezes zarządu, Nationale-Nederlanden TU na Życie S.A.- 04.10.2024, 15:15
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Dla Grupy ORLEN wodór to ważny element w procesie dekarbonizacji PAP
Rola wodoru wydaje się być coraz ważniejsza w dekarbonizacji przemysłu, ciepłownictwa i zwiększeniu niezależności energetycznej Polski. „Wodór zostanie zastosowany tam, gdzie przyniesie najlepszy efekt ekologiczny, jak i biznesowy. Sektor, który ma największy potencjał to przemysł” - stwierdził Grzegorz Jóźwiak z Grupy ORLEN podczas debaty w ramach katowickiej konferencji Energy Days 2024.- 04.10.2024, 13:01
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom