Newsletter

Metodyka Agile buduje poczucie przynależności do firmy

30.06.2023, 10:55aktualizacja: 30.06.2023, 11:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/Kadr z filmu
PAP/Kadr z filmu
Dzięki metodyce Agile zespoły mogą się lepiej organizować - dowodzą warsztaty przeprowadzone podczas konferencji „IT manager of tomorrow” przez Martę Grzesiczek oraz Kaję Kalmus – obie pełnią rolę Agile Coacha, w ING Hubs Poland. Wydarzenie było przeznaczone dla managerów i leaderów wspierających lub chcących wspierać zespoły „zwinne”.

Agile to koncepcja, która pozwala „zwinnie” zarządzać pracą osób i zespołów. A także „zwinnie” wytwarzać produkty, dzięki szybkiej interakcji z klientem i poznaniu jego oczekiwań. Zamawiający na podstawie wycinków projektu może natychmiast określić, czy jest to produkt, o który prosił.

„Kiedy organizacja postanawia być bardziej >>zwinną<<, czyli działać według zasad Agile, najczęściej ustanawia grupę zapaleńców, tzw. grupę transformacyjną, która pomaga pracownikom przejść z jednego stanu do pracy >>zwinnej<<. To nie jest zamknięty proces, to trwa i będzie trwało, bo to rodzaj ewolucji. Ludzie uczą się nowego sposobu pracy, ale przede wszystkim oduczają się tego, co robili do tej pory” – wyjaśnia Marta Grzesiczek. 

Ekspertki podczas konferencji kierowanej do kadry zarządzającej zespołami dzieliły się praktyczną wiedzą. 

„Próbowałyśmy podpowiedzieć, gdzie w zespołach >>zwinnych<< i organizacjach >>zwinnych<< znajduje się menedżer. W jaki sposób ma postępować, jakimi narzędziami może się wspierać” – informuje Kaja Kalmus.

Ekspertki oparły warsztaty o dwa narzędzia z Managementu 3.0, które są ogólnodostępne, a także o trzy coachingowe zadania, jakie można wykorzystać w swojej pracy. 

„Pokazaliśmy >>Delegation poker<<, który pozwala menedżerom ocenić poziom delegowania danego zadania lub odpowiedzialności do zespołu. Drugie narzędzie to >>Moving motivators<<, pomagające menedżerom pracować nad motywacją pracowników” – wylicza Kaja Kalmus.

Firmy IT muszą jak najszybciej odpowiadać na potrzeby klientów, a rynek jest bardzo zmienny i dynamiczny. 

„Agile jest nam potrzebny do dostarczania szybciej dobrej wartości dla klienta. Do odpowiadania na jego potrzeby i dowiadywania się, czy faktycznie podążamy z pracami w dobrym kierunku” – podkreśla Marta Grzesiczek.

Według ekspertek efekty i korzyści z zastosowania technik „zwinnych” są łatwe do zaobserwowania. 

„Widzimy, że zespoły zwiększają swoje zaangażowanie w prace i biorą na siebie odpowiedzialność za dostarczany produkt. Pracownicy sami chcą się rozwijać, rozwijać narzędzia, które wytwarzają i zdecydowanie łatwiej im się współpracuje z menedżerami. Widzimy też ich zaangażowanie w samorozwój, co buduje poczucie przynależności do firmy” – podsumowuje Kaja Kalmus.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 30.06.2023, 10:55
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ