Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Agile to koncepcja, która pozwala „zwinnie” zarządzać pracą osób i zespołów. A także „zwinnie” wytwarzać produkty, dzięki szybkiej interakcji z klientem i poznaniu jego oczekiwań. Zamawiający na podstawie wycinków projektu może natychmiast określić, czy jest to produkt, o który prosił.
„Kiedy organizacja postanawia być bardziej >>zwinną<<, czyli działać według zasad Agile, najczęściej ustanawia grupę zapaleńców, tzw. grupę transformacyjną, która pomaga pracownikom przejść z jednego stanu do pracy >>zwinnej<<. To nie jest zamknięty proces, to trwa i będzie trwało, bo to rodzaj ewolucji. Ludzie uczą się nowego sposobu pracy, ale przede wszystkim oduczają się tego, co robili do tej pory” – wyjaśnia Marta Grzesiczek.
Ekspertki podczas konferencji kierowanej do kadry zarządzającej zespołami dzieliły się praktyczną wiedzą.
„Próbowałyśmy podpowiedzieć, gdzie w zespołach >>zwinnych<< i organizacjach >>zwinnych<< znajduje się menedżer. W jaki sposób ma postępować, jakimi narzędziami może się wspierać” – informuje Kaja Kalmus.
Ekspertki oparły warsztaty o dwa narzędzia z Managementu 3.0, które są ogólnodostępne, a także o trzy coachingowe zadania, jakie można wykorzystać w swojej pracy.
„Pokazaliśmy >>Delegation poker<<, który pozwala menedżerom ocenić poziom delegowania danego zadania lub odpowiedzialności do zespołu. Drugie narzędzie to >>Moving motivators<<, pomagające menedżerom pracować nad motywacją pracowników” – wylicza Kaja Kalmus.
Firmy IT muszą jak najszybciej odpowiadać na potrzeby klientów, a rynek jest bardzo zmienny i dynamiczny.
„Agile jest nam potrzebny do dostarczania szybciej dobrej wartości dla klienta. Do odpowiadania na jego potrzeby i dowiadywania się, czy faktycznie podążamy z pracami w dobrym kierunku” – podkreśla Marta Grzesiczek.
Według ekspertek efekty i korzyści z zastosowania technik „zwinnych” są łatwe do zaobserwowania.
„Widzimy, że zespoły zwiększają swoje zaangażowanie w prace i biorą na siebie odpowiedzialność za dostarczany produkt. Pracownicy sami chcą się rozwijać, rozwijać narzędzia, które wytwarzają i zdecydowanie łatwiej im się współpracuje z menedżerami. Widzimy też ich zaangażowanie w samorozwój, co buduje poczucie przynależności do firmy” – podsumowuje Kaja Kalmus.
Źródło informacji: PAP MediaRoom
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 30.06.2023, 10:55 |
| Źródło informacji | PAP MediaRoom |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rusza XXVII edycja konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - innowacje, które zmieniają rzeczywistość
Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłasza start XXVII edycji konkursu „Polski Produkt Przyszłości” - jednego z najważniejszych przedsięwzięć promujących polskie innowacje. PARP wyróżnia projekty, które dzięki swojej nowatorskości, potencjałowi rynkowemu i użyteczności przyczyniają się do rozwoju gospodarki oraz wzmocnienia pozycji Polski na arenie międzynarodowej.- 06.11.2025, 16:28
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości
-
Image
Olsztynek: ORLEN otworzył pierwszy hub szybkiego ładowania samochodów elektrycznych
Przy trasie S7 na MOP Olsztynek Południe uruchomiony został pierwszy hub ładowania pojazdów elektrycznych sieci ORLEN Charge. „W perspektywie dwóch lat zamierzamy uruchomić ponad 50 takich hubów, wzdłuż głównych tras przejazdowych” - zapowiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. Sprzedaży Detalicznej ORLEN.- 06.11.2025, 13:05
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Go Global Travel przekształca się w Yanolja Go Global, rozpoczynając nową erę globalnych innowacji w branży turystycznej B2B
Zmiana marki odzwierciedla integrację firmy z Yanolja Group oraz jej misję promowania innowacji i globalnego rozwoju poprzez technologie i dane.- 06.11.2025, 13:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ