Newsletter

Metodyka Agile buduje poczucie przynależności do firmy

30.06.2023, 10:55aktualizacja: 30.06.2023, 11:02

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

PAP/Kadr z filmu
PAP/Kadr z filmu
Dzięki metodyce Agile zespoły mogą się lepiej organizować - dowodzą warsztaty przeprowadzone podczas konferencji „IT manager of tomorrow” przez Martę Grzesiczek oraz Kaję Kalmus – obie pełnią rolę Agile Coacha, w ING Hubs Poland. Wydarzenie było przeznaczone dla managerów i leaderów wspierających lub chcących wspierać zespoły „zwinne”.

Agile to koncepcja, która pozwala „zwinnie” zarządzać pracą osób i zespołów. A także „zwinnie” wytwarzać produkty, dzięki szybkiej interakcji z klientem i poznaniu jego oczekiwań. Zamawiający na podstawie wycinków projektu może natychmiast określić, czy jest to produkt, o który prosił.

„Kiedy organizacja postanawia być bardziej >>zwinną<<, czyli działać według zasad Agile, najczęściej ustanawia grupę zapaleńców, tzw. grupę transformacyjną, która pomaga pracownikom przejść z jednego stanu do pracy >>zwinnej<<. To nie jest zamknięty proces, to trwa i będzie trwało, bo to rodzaj ewolucji. Ludzie uczą się nowego sposobu pracy, ale przede wszystkim oduczają się tego, co robili do tej pory” – wyjaśnia Marta Grzesiczek. 

Ekspertki podczas konferencji kierowanej do kadry zarządzającej zespołami dzieliły się praktyczną wiedzą. 

„Próbowałyśmy podpowiedzieć, gdzie w zespołach >>zwinnych<< i organizacjach >>zwinnych<< znajduje się menedżer. W jaki sposób ma postępować, jakimi narzędziami może się wspierać” – informuje Kaja Kalmus.

Ekspertki oparły warsztaty o dwa narzędzia z Managementu 3.0, które są ogólnodostępne, a także o trzy coachingowe zadania, jakie można wykorzystać w swojej pracy. 

„Pokazaliśmy >>Delegation poker<<, który pozwala menedżerom ocenić poziom delegowania danego zadania lub odpowiedzialności do zespołu. Drugie narzędzie to >>Moving motivators<<, pomagające menedżerom pracować nad motywacją pracowników” – wylicza Kaja Kalmus.

Firmy IT muszą jak najszybciej odpowiadać na potrzeby klientów, a rynek jest bardzo zmienny i dynamiczny. 

„Agile jest nam potrzebny do dostarczania szybciej dobrej wartości dla klienta. Do odpowiadania na jego potrzeby i dowiadywania się, czy faktycznie podążamy z pracami w dobrym kierunku” – podkreśla Marta Grzesiczek.

Według ekspertek efekty i korzyści z zastosowania technik „zwinnych” są łatwe do zaobserwowania. 

„Widzimy, że zespoły zwiększają swoje zaangażowanie w prace i biorą na siebie odpowiedzialność za dostarczany produkt. Pracownicy sami chcą się rozwijać, rozwijać narzędzia, które wytwarzają i zdecydowanie łatwiej im się współpracuje z menedżerami. Widzimy też ich zaangażowanie w samorozwój, co buduje poczucie przynależności do firmy” – podsumowuje Kaja Kalmus.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 30.06.2023, 10:55
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ