Newsletter

MG: branża kosmetyczna jedną z najszybciej rozwijających się gałęzi polskiej gospodarki (komunikat)

08.04.2015, 16:59aktualizacja: 08.04.2015, 16:59

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MG informuje:

Według wstępnych danych wartość polskiego rynku kosmetyków oraz produktów do pielęgnacji i higieny ciała w 2014 r. powinna przekroczyć 3,4 mld euro. Plasuje to Polskę w czołówce najdynamiczniej rozwijających się rynków w Europie.

Wytwarzane w Polsce kosmetyki wysyłane są do ponad 130 krajów świata. Duży popyt na polskie wyroby istnieje zarówno wśród tradycyjnych już odbiorców - krajów Europy Środkowo-Wschodniej (40 proc. eksportu), jak i na wiodących rynkach kosmetycznych Starego Kontynentu. Największymi indywidualnymi odbiorcami wyprodukowanych w Polsce kosmetyków są Rosja (15,3 proc.), Wielka Brytania (12,1 proc.) i Niemcy (11,9 proc.). Znaczący udział w eksporcie mają globalne koncerny posiadające zakłady produkcyjne w Polsce, przy czym eksport wewnątrz grup jest aspektem operacyjnym.

Polski rynek kosmetyczny zaliczany jest do jednego z najbardziej rozdrobnionych. Dodatkowo obecność na rynku wielu czołowych, światowych koncernów powoduje, że postrzegany jest on w skali europejskiej jako unikalny. Korporacje międzynarodowe to liderzy polskiego rynku, którzy osiągają największe dochody ze sprzedaży. Natomiast większość krajowych firm to osoby fizyczne prowadzące indywidualną działalność gospodarczą i niewielkie firmy, które zaspokajają lokalne potrzeby i wypełniają nisze rynkowe. Istotnymi graczami są podmioty zależne od wielkich koncernów międzynarodowych. Ważne są również polskie przedsiębiorstwa średniej wielkości, do których należą m.in.: Bell, Bielenia Kosmetyki Naturalne, DAX Cosmetics, Ingot, Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris, Oceanic oraz Ziaja Ltd Zakład Produkcji Leków.

Lokalni producenci zbudowali w Polsce unikalną pozycję rynkową. Skuteczna konkurencja z międzynarodowymi koncernami jest możliwa dzięki wysokiej jakości polskich produktów, konkurencyjnej cenie i systematycznie rosnącemu zaufaniu klientów do rodzimych marek. Wprawdzie sytuacja gospodarcza zwiększyła sprzedaż tańszych produktów, niemniej jednak wszystko wskazuje na to, że Polacy chętnie sięgają po coraz lepsze jakościowo, estetycznie opakowane, skuteczne i tańsze produkty krajowe.

Coraz większe nakłady sektor kosmetyczny inwestuje również w B+R, które skoncentrowane są w obszarach badania preferencji konsumenckich, poprawy właściwości oraz jakości oferowanych produktów. Dla konsumentów coraz bardziej istotne są informacje o zastosowaniu metod „zielonej chemii”, ekologicznych i naturalnych surfaktantów, konserwantów innych niż parabeny, jak też stosowanie surowców organicznych, naturalnych, pochodzących ze źródeł odnawialnych, które są alternatywą dla surowców pochodzenia petrochemicznego. Istotną rolę odgrywają także opakowania, które powinny nadawać się do recyklingu i być przyjazne dla środowiska.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść. (PAP)

kom/ kfk/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.04.2015, 16:59
Źródło informacji MG
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ