Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Według niego, popularyzacja OZE oznaczać będzie rozbudowę sieci energetycznej, pojawiać się będą kolejne farmy wiatrowe, trwają prace nad magazynowaniem energii, a kolejnym trendem jest rozwój elektromobilności. „Te branże potrzebują miedzi, metali szlachetnych i nieżelaznych. Zakładamy, że w dłuższej perspektywie będzie rósł więc popyt na miedź, będą rosły ceny, jak również nasze zyski” – powiedział Radosław Żydok.
Podkreślił, że w projekcie polityki surowcowej państwa miedź i srebro określone zostały jako surowce kluczowe. „Polska ma zasoby miedzi i srebra na 50-60 lat. Dałoby się miedzi więcej eksploatować, ale w przyszłości będzie droższa. Musimy więc decydować, co jest ważniejsze: krótkoterminowy zysk czy zabezpieczenie długoterminowych dostaw surowca” – powiedział szef departamentu analiz regulacyjnych KGHM.
„Dziś mamy problem, że miedź jest kluczowym surowcem, a jednocześnie mamy złoża z rentownością na granicy zera” – mówił Radosław Żydok podczas debaty o polityce surowcowej, podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (13-15 maja 2019 r.).
„Warto myśleć o takim dostosowaniu podatków czy opłat wydobywczych pobieranych, aby maksymalizować zysk państwa i prowadzić jednocześnie gospodarkę racjonalną” – powiedział.
Uczestniczący w debacie były minister gospodarki Janusz Steinhoff podkreślał w tym kontekście, że – wskutek decyzji jeszcze poprzedniego rządu – podwyższono opodatkowanie wydobycia miedzi i srebra, wskutek czego obciążono jeden podmiot kwotą ponad 1 mld złotych rocznie. „Ta decyzja osłabiła wiarygodność naszego państwa. W efekcie wielu inwestorów w przemyśle wydobywczym zadaje sobie pytanie, czy w kraju o niestabilnym prawie podatkowym i niestabilnych warunkach prowadzenia biznesu warto inwestować” – powiedział Janusz Steinhoff.
„Kiedy ceny miedzi spadają poniżej 5 tys. USD wydobycie staje się nierentowne, tak jak to było w latach 2015-2016” – mówił Radosław Żydok, podkreślając, że mimo tego spółka każdego roku przeznacza 2 mln zł na inwestycje i utrzymuje wysoki poziom wydobycia.
Podkreślił, że KGHM pełni służebną rolę dla państwa, nie działa tylko dla zysku. „To praca dla tysięcy ludzi i ważny surowiec dla gospodarki. To skomplikowane równanie, które musi rozwiązać ustawodawca” – dodał Radosław Żydok. Wspomniał również o zgłaszanej przez biznes potrzebie zmian prawnych, aby opłacalne stało się odzyskiwanie odpadów. Jak powiedział, „dotychczasowe nowelizacje obciążają przemysł, który i tak stosuje wysokie standardy regulowane przez Unię Europejską”.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 20.05.2019, 13:55 |
Źródło informacji | Centrum Prasowe PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Odzyskiwanie należności w sektorze ubezpieczeń
Nieuregulowane płatności stanowią istotny problem w sektorze ubezpieczeniowym oraz czynnik, który może mieć negatywny wpływ na cash flow. Dlatego warto zapoznać się z możliwymi narzędziami windykacji miękkiej - tak, aby zwiększyć odzyskiwalność zaległych kwot, a jednocześnie zoptymalizować ten proces. Oto możliwe rozwiązania.- 20.05.2025, 15:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Biuro Informacji Gospodarczej InfoMonitor S.A.
-
Image
„Hydrate for Great Moments” - nowa kampania OSHEE z Igą Świątek
OSHEE, lider w segmencie napojów funkcjonalnych - rozpoczyna nowy rozdział w swojej komunikacji. Marka właśnie wystartowała z nową kampanią „Hydrate for Great Moments” z udziałem globalnej ambasadorki Igi Świątek. To odpowiedź na zmieniający się styl życia konsumentów - dynamiczny, pełen osobistych ambicji i codziennych momentów, które zasługują na uwagę.- 20.05.2025, 11:55
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: OSHEE
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ