Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- Ministerstwo Klimatu i Środowiska informuje:
Konieczność poprawy jakości powietrza to dziś wyzwanie cywilizacyjne. Wszyscy, niezależnie od wieku czy poglądów, oddychamy tym samym powietrzem i każdy z nas powinien dbać o to by spełniało ono określone normy. Nowa kampania informacyjno-edukacyjna „Czyste Powietrze - zdrowy wybór. Twój wybór!” zachęcając Polaków do korzystania z dotacyjnego programu Czyste Powietrze odpowiada na to wyzwanie.
- Polska to nasz wspólny dom, a poprawa jakości powietrza to nasz wspólny cel. To jak szybko go osiągniemy, zależy m.in. od tego kiedy z polskich domów znikną nieefektywne i wysokoemisyjne źródła ciepła. Mając świadomość jak ważną rolę w tym procesie odgrywają działania informacyjne i edukacyjne realizujemy kampanię „Czyste Powietrze - zdrowy wybór. Twój wybór! – powiedział minister Michał Kurtyka.
Edukacja społeczna jest jednym z elementów przeciwdziałania zanieczyszczeniom powietrza. Wzrost świadomości ekologicznej wśród społeczeństwa, ma bezpośrednie przełożenie na większą troskę o jakość powietrza i tym samym jego poprawę, a to nadrzędny cel przyświecającym działaniom Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Poprzez kampanię „Czyste Powietrze - zdrowy wybór. Twój wybór!” resort klimatu wraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Stowarzyszeniem Program Czysta Polska edukuje Polaków w zakresie działań mających na celu ograniczenie smogu w kraju.
- Problem zanieczyszczenia powietrza dotyczy niemal całej Polski, ale szczególnie dotkliwy jest w regionie małopolski, województwie śląskim oraz dolnośląskim. Widzimy powagę sytuacji i konieczność prowadzenia działań na różnych płaszczyznach, w tym poprzez kampanie edukacyjne – zaznaczył Bartłomiej Orzeł, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. programu Czyste Powietrze.
Po szeregu wielostronnych konsultacji i analiz, w maju 2020 r. program „Czyste Powietrze” został przebudowany m.in. uproszczone zostały zasady przyznawania dotacji oraz wniosku o dotację. Niemniej jednak nawet najprostsze wnioski mogą stanowić barierę w ubieganiu się o dotacje przez np. osoby starsze. Dlatego przez realizowaną kampanię, chcemy inspirować do niesienia pomocy innym. Współpraca, wsparcie i pomoc sąsiedzka to elementy, które wyróżniają tą kampanię od poprzednich.
- Program Czyste Powietrze jest największym projektem proekologicznym w polskiej historii i jednocześnie najważniejszym projektem służącym skutecznej walce ze smogiem w naszym kraju. Dotychczas w ramach programu złożono już ponad 222 tys. wniosków na łączną kwotę ponad 4 mld zł. Wierzę, że dzięki uruchomieniu kampanii te liczby będą jeszcze większe, co tym samym przełoży się na korzyści dla domowych budżetów i przede wszystkim wpłynie na poprawę jakości powietrza, którym oddychamy – mówi wiceprezes NFOŚiGW Paweł Mirowski.
Ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna realizowana jest wspólnie przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Stowarzyszenie Program Czysta Polska. W ramach kampanii przewidziano emisję spotów telewizyjnych i radiowych oraz liczne działania edukacyjne skierowane m.in. do jednostek samorządu terytorialnego, pracowników gmin oraz ekspertów ds. termomodernizacji.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)
kom/ maja/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.03.2021, 15:44 |
Źródło informacji | mkis |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |