Newsletter

MKiŚ: Rusza kampania „Czyste Powietrze - zdrowy wybór. Twój wybór!” (komunikat)

24.03.2021, 15:44aktualizacja: 24.03.2021, 16:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- Ministerstwo Klimatu i Środowiska informuje:

Konieczność poprawy jakości powietrza to dziś wyzwanie cywilizacyjne. Wszyscy, niezależnie od wieku czy poglądów, oddychamy tym samym powietrzem i każdy z nas powinien dbać o to by spełniało ono określone normy. Nowa kampania informacyjno-edukacyjna „Czyste Powietrze - zdrowy wybór. Twój wybór!” zachęcając Polaków do korzystania z dotacyjnego programu Czyste Powietrze odpowiada na to wyzwanie.

- Polska to nasz wspólny dom, a poprawa jakości powietrza to nasz wspólny cel. To jak szybko go osiągniemy, zależy m.in. od tego kiedy z polskich domów znikną nieefektywne i wysokoemisyjne źródła ciepła. Mając świadomość jak ważną rolę w tym procesie odgrywają działania informacyjne i edukacyjne realizujemy kampanię „Czyste Powietrze - zdrowy wybór. Twój wybór! – powiedział minister Michał Kurtyka.

Edukacja społeczna jest jednym z elementów przeciwdziałania zanieczyszczeniom powietrza. Wzrost świadomości ekologicznej wśród społeczeństwa, ma bezpośrednie przełożenie na większą troskę o jakość powietrza i tym samym jego poprawę, a to nadrzędny cel przyświecającym działaniom Ministerstwa Klimatu i Środowiska. Poprzez kampanię „Czyste Powietrze - zdrowy wybór. Twój wybór!” resort klimatu wraz z Narodowym Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Stowarzyszeniem Program Czysta Polska edukuje Polaków w zakresie działań mających na celu ograniczenie smogu w kraju.

- Problem zanieczyszczenia powietrza dotyczy niemal całej Polski, ale szczególnie dotkliwy jest w regionie małopolski, województwie śląskim oraz dolnośląskim. Widzimy powagę sytuacji i konieczność prowadzenia działań na różnych płaszczyznach, w tym poprzez kampanie edukacyjne – zaznaczył Bartłomiej Orzeł, Pełnomocnik Prezesa Rady Ministrów ds. programu Czyste Powietrze.

Po szeregu wielostronnych konsultacji i analiz, w maju 2020 r. program „Czyste Powietrze” został przebudowany m.in. uproszczone zostały zasady przyznawania dotacji oraz wniosku o dotację. Niemniej jednak nawet najprostsze wnioski mogą stanowić barierę w ubieganiu się o dotacje przez np. osoby starsze. Dlatego przez realizowaną kampanię, chcemy inspirować do niesienia pomocy innym. Współpraca, wsparcie i pomoc sąsiedzka to elementy, które wyróżniają tą kampanię od poprzednich.

- Program Czyste Powietrze jest największym projektem proekologicznym w polskiej historii i jednocześnie najważniejszym projektem służącym skutecznej walce ze smogiem w naszym kraju. Dotychczas w ramach programu złożono już ponad 222 tys. wniosków na łączną kwotę ponad 4 mld zł. Wierzę, że dzięki uruchomieniu kampanii te liczby będą jeszcze większe, co tym samym przełoży się na korzyści dla domowych budżetów i przede wszystkim wpłynie na poprawę jakości powietrza, którym oddychamy – mówi wiceprezes NFOŚiGW Paweł Mirowski.

Ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna realizowana jest wspólnie przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska, Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej oraz Stowarzyszenie Program Czysta Polska. W ramach kampanii przewidziano emisję spotów telewizyjnych i radiowych oraz liczne działania edukacyjne skierowane m.in. do jednostek samorządu terytorialnego, pracowników gmin oraz ekspertów ds. termomodernizacji.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ maja/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.03.2021, 15:44
Źródło informacji mkis
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ