Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Umowa na trzeci etap modernizacji oddziału PKP Intercity Remtrak w Idzikowicach została podpisana 13 września 2019 r. Zadanie inwestycyjne, o wartości 135 mln zł brutto, realizuje konsorcjum firm, w którym liderem jest Przedsiębiorstwo AGAT S.A., a partnerem Hochtief Polska S.A.
Szeroki zakres prac modernizacyjnych
Głównym celem inwestycji jest dalsze podnoszenie jakości napraw taboru kolejowego i usług świadczonych w tym zakresie na rzecz PKP Intercity. Trzeci etap rozbudowy oddziału zakłada m.in. budowę trzech hal produkcyjnych w ramach jednego kompleksu. Będą w nich wykonywane naprawy zestawów kołowych i wózków, umożliwią one także naprawy lokomotyw i wagonów. Obecnie trwają już prace wykończeniowe w halach, po których możliwy będzie montaż specjalistycznych maszyn.
Zadanie inwestycyjne obejmuje również budowę dodatkowych budynków i pomieszczeń: budynku warsztatowo-socjalno-administracyjno-diagnostycznego, akumulatorowni, portierni, magazynów na podzespoły, części, materiały, gazy techniczne, oleje i smary. Przebudowana i rozbudowana zostanie również zewnętrzna i wewnętrzna infrastruktura techniczna oraz istniejący układ torowy.
Oddział w Idzikowicach ma za sobą już dwa etapy rozbudowy, zakończone odpowiednio w 2017 i 2018 roku. Wówczas zakład powiększył się o nową halę produkcyjną wyposażoną w wiele specjalistycznych stanowisk naprawczych. Pozwoliło to m.in. usprawnić proces naprawy wagonów i zwiększyć efektywność.
„Silna branża kolejowa jest bardzo ważnym elementem naszej stale rozwijającej się gospodarki. Konsekwentny rozwój PKP Intercity i jej spółki zależnej PKP Intercity Remtrak pokazuje, że nasz narodowy przewoźnik myśli przyszłościowo, realizując inwestycje służące dalszemu umacnianiu swojej pozycji rynkowej, zapewniając coraz więcej stabilnych miejsc pracy” – mówi Janusz Kowalski, sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.
Konsekwentne rozszerzanie kompetencji rynkowych
Zakończenie modernizacji oddziału w Idzikowicach pozwoli znacząco zwiększyć liczbę i zakres prac wykonywanych dla PKP Intercity. Umożliwi wykonywanie i zapewnienie przewoźnikowi 100% napraw okresowych na 3., 4. i 5. poziomie utrzymania wszystkich typów wagonów, 100% napraw zestawów kołowych oraz 60% napraw lokomotyw elektrycznych.
Efektem będzie większe uniezależnianie się spółki od podmiotów zewnętrznych, szczególnie w przypadku naprawy zestawów kołowych. Pozwoli to na szybkie, elastyczne, a także efektywne kosztowo reakcje na bieżące potrzeby taborowe. Przełoży się to bezpośrednio na sprawną obsługę pasażerów. Zakończenie procesu modernizacji zakładu spowoduje także redukcję kosztów napraw wagonów i lokomotyw poprzez wykonywanie większości napraw podzespołów we własnym zakresie.
„Poprzez rozwój swoich kompetencji, a co za tym idzie stałe zwiększanie możliwości napraw i prac technicznych realizowanych we własnym zakresie, spółka PKP Intercity Remtrak istotnie przyczynia się do długofalowego rozwoju naszej spółki i całej Grupy Kapitałowej PKP Intercity – przekonuje Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.
Chcąc podnosić stale poziom świadczonych przez nas usług, inwestujemy równolegle zarówno w nowoczesny tabor, jak również w zaplecza techniczne, które są niezbędne do utrzymania dobrego stanu technicznego floty pociągów. Rozwój możliwości i kompetencji PKP Intercity Remtrak zapewni nam bezpieczeństwo w tym zakresie” – zapowiada Adam Laskowski, członek zarządu PKP Intercity ds. inwestycyjnych.
Inwestycja w rynek pracy i rozwój przyszłych kadr
Zakończenie trzeciego etapu modernizacji oddziału w Idzikowicach ma również istotne znaczenie z punktu widzenia regionalnego rynku pracy. Docelowo pracę w oddziale na terenie Idzikowic znajdzie bowiem od 400 do 450 nowych pracowników, co przełoży się łącznie na ponad 800 miejsc pracy.
PKP Intercity Remtrak inwestuje także w wykształcenie przyszłych specjalistów. Spółka podpisała właśnie umowy stypendialne z technicznymi szkołami ponadgimnazjalnymi w Opocznie i Drzewicy. To rozszerzenie rozpoczętej w 2019 roku współpracy, kiedy to PKP Intercity Remtrak objął patronatem obydwie placówki.
„Charakterystyczne dla branży kolejowej jest zjawisko ‘luki pokoleniowej’, która powoduje trudności w znalezieniu odpowiedniej liczby wysokiej klasy specjalistów. Myślimy długofalowo, dlatego rozwijamy współpracę ze szkołami technicznymi, aby wychowywać przyszłych pracowników” - mówi Zbigniew Ciemny, prezes PKP Intercity Remtrak.
Plany dalszego rozwoju
Równolegle w maju br. PKP Intercity Remtrak wydłużyło do 31 grudnia 2021 roku umowy dzierżawy części przedsiębiorstwa naprawy taboru byłego Wagon Opole i opracowuje obecnie długoterminowy plan rozwoju opolskiego przedsiębiorstwa uwzględniający przygotowanie do jego przejęcia. PKP Intercity Remtrak zamierza rozwinąć Wagon Opole i zwiększyć zatrudnienie w zakładzie. Plany uwzględniają, że zakład w Opolu wraz z obecnymi oddziałami spółki w Warszawie i Idzikowicach będą wykonywać naprawy wagonów zabezpieczające w pełni potrzeby eksploatacyjne PKP Intercity. Potencjalna rozbudowa zakładu w Opolu pozwoliłaby także na wykonywanie napraw okresowych lokomotyw.
PKP Intercity
PKP Intercity to największy polski operator kolejowy, który łączy centra dużych miast oraz popularne ośrodki turystyczne w kraju. Spółka realizuje największy w swojej historii program inwestycyjny w tabor i zaplecza techniczne. W ramach strategii taborowej „PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” Spółka wyda ok 7 mld zł na wyższy komfort pasażerów. Kupi i zmodernizuje wagony, lokomotywy, składy zespolone oraz przebuduje stacje postojowe. Po zakończeniu programu pociągi PKP Intercity będą zestawione w blisko 80 proc. z nowego lub zmodernizowanego taboru.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 03.07.2020, 16:51 |
Źródło informacji | PKP Intercity |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Andersen rozszerza globalną ofertę usług wyceny w 10 krajach Azji i Pacyfiku
- 22.11.2024, 09:30
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Business Wire
-
Image
BingX otwiera Strefę Innowacyjnych Rozwiązań na rynku spot, aby maksymalnie wykorzystać potencjał rynku byka
- 22.11.2024, 09:27
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Orsted: za dwa lata ruszamy z produkcją energii z morskiej farmy wiatrowej PAP
„Orsted wspólnie z PGE realizuje projekt Baltica 2. Jest to największy kiedykolwiek zrealizowany w Polsce projekt energetyki odnawialnej o mocy 1,5 GW” – mówiła Agata Staniewska-Bolesta, dyrektorka zarządzająca Orsted Offshore Polska, podczas konferencji Offshore Wind Poland 2024.- 22.11.2024, 09:19
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom