Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Kapituła konkursowa doceniła wdrożenie w Polsce nowatorskiego programu wzmacniania aktywności lokalnej połączonej z realizacją założeń gospodarki o obiegu zamkniętym, który umożliwił powstanie jednych z pierwszych w Polsce kawiarenek naprawczych. Doceniono też fakt, że kampania edukacyjna, prowadzona przez Fundację Veolia Polska w social mediach, dociera do ponad 70 tys. odbiorców.
„Lider ESG” to tytuł przyznawany firmom i instytucjom, które realizują wyróżniającą się strategię ESG, oferują innowacyjne produkty i usługi wspierające ochronę środowiska lub zrównoważony rozwój oraz prowadzą skuteczne kampanie informacyjne i promocyjne w tym obszarze.
„Tę nagrodę uważamy za wyróżnienie przede wszystkim dla kawiarenek i niezwykle zaangażowanych i wierzących w ideę ludzi, którzy za nimi stoją – mówi Izabela Rakuć-Kochaniak, prezes zarządu Fundacji Veolia Polska, dyrektor ds. CSR Veolia Energia Polska. – Kawiarenki pomagają ludziom integrować się poprzez wzajemną pomoc, a jednocześnie uczą dbania o planetę. Cieszy nas, że jesteśmy pierwszą firmą, która w sposób systemowy wspiera ruch kawiarenek naprawczych w Polsce” – dodaje.
Obecnie realizowana jest trzecia edycja programu, a jego celem jest wzmacnianie miejskich innowacji społecznych wokół idei zero waste, integracja społeczności lokalnych oraz inkluzywność grup wykluczonych. Z badań świadomości i postaw ekologicznych przeprowadzonych w tym roku przez instytut SW Research na zlecenie Fundacji Veolia Polska w lipcu br. wynika, że 76% Polaków chętnie skorzystałoby z kawiarenki, gdyby działała w pobliżu. Kawiarenka naprawcza to cykliczne spotkania w stałym miejscu, poświęcone wspólnemu naprawianiu rzeczy i spędzaniu czasu w gronie osób z sąsiedztwa czy środowiska. W ramach programu działają kawiarenki zajmujące się naprawą rowerów, odzieży, mebli, sprzętu dla osób z niepełnosprawnościami, produkcją ozdób z metalu pozyskanego z przetopionych puszek po napojach czy produkcją i naprawą łodzi. Spotkania te inicjują stowarzyszenia, fundacje czy grupy nieformalne, które chcą wesprzeć integrację lokalnych środowisk, ale także wzmocnić grupy swoich podopiecznych i zaoferować im nowe kompetencje.
Ruch kawiarenkowy ma wymiar międzynarodowy: tzw. repair cafes działają od 2009 r m.in. w Holandii, Belgii, Niemczech, we Francji, w Wielkiej Brytanii, Stanach Zjednoczonych, Indiach czy Japonii. Szacuje się, że na całym świecie działa ok. 2200 kawiarenek naprawczych.
Czy w Polsce mają także szansę na rozwój? Z badań zleconych przez Fundację Veolia Polska, wynika, że 52% społeczeństwa deklaruje, że chciałoby wdrożyć w swoim życiu zasady zerowaste, czyli żyć bez generowania odpadów. Jednocześnie 28% dostrzega przeszkody: brak wsparcia systemowego, a 25% - wysoki koszt takiego życia oraz brak wystarczającej wiedzy na ten temat. Dlatego Fundacja Veolia Polska opracowała raport NAPRAWIACZE ŚWIATA, który objaśnia najnowsze trendy zmieniające życie w miastach w obliczu wyzwań wynikających ze zmian klimatu, przybliża dobre praktyki i daje wskazówki, jak samemu włączyć się do „naprawiania świata”.
Kanały społecznościowe: NaprawiaMY z Veolią Facebook oraz Instagram. Więcej o Fundacji Veolia Polska – czytaj tutaj
[1] ESG – skrót oznaczający kluczowe czynniki oceny działalności pozafinansowej przedsiębiorstw: E – Środowisko (z ang. environmental), S – Społeczna odpowiedzialność (z ang. social responsibility) i G – Ład korporacyjny (z ang. corporate governance). Dawniej - CSR: corporate social responsibility (z ang. odpowiedzialność społeczna przedsiębiorstw).
KONTAKT:
Agnieszka Łukasiak
Fundacja Veolia Polska
tel. 667 692 850
e-mail: agnieszka.lukasiak@veolia.com
-
Anna Hincz
Fundacja Veolia Polska
tel: 667 623 511
e-mail: anna.hincz@veolia.com
Źródło informacji: Fundacja Veolia Polska
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 12.12.2022, 12:28 |
Źródło informacji | Fundacja Veolia Polska |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Main sponsor Schüco thrilled by sporting success. Schüco dresses Germany's tallest statue in a football jersey of Arminia Bielefeld
Bielefeld. Schüco, the specialist in windows, doors and façades, has kitted out the tallest statue in Germany in the football jersey of DSC Arminia Bielefeld. It is the long-time sponsor's way of giving a gift to all the fans upon the team reaching the final of the German Cup. In fact, Arminia Bielefeld has reached the final of the German Cup for the first time in the club's 120-year history - and has done so as a third division team.- 19.05.2025, 13:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: APA-OTS
-
Image
W ramach współpracy z Meteomatics KISTERS wprowadza sprawdzony w USA system wykrywania gradu do Europy
- 19.05.2025, 10:50
- Kategoria: Nauka i technologie
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Huawei prezentuje rozwiązanie dla centrów danych AI, wprowadzając branżę w nową erę inteligentnego przetwarzania danych
- 19.05.2025, 10:12
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ