Newsletter

Nawet 380 mld zł na inwestycje w gaz, OZE i SMR-y: oto strategia Grupy ORLEN do 2035 roku

10.01.2025, 14:40aktualizacja: 13.01.2025, 11:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Fot. PAP/M. Kmieciński (1)
Fot. PAP/M. Kmieciński (1)
Bezpieczeństwo energetyczne i realizacja celów klimatycznych, ale również wierność wartościom, takim jak rzetelność, odpowiedzialność, wiarygodność oraz uczciwość - takie priorytety na kolejną dekadę nakreślił prezes zarządu ORLEN podczas prezentacji nowej strategii największej firmy w Polsce i całej Europie Środkowej.

Strategia Grupy ORLEN do 2035 roku przewiduje przede wszystkim realizację gigantycznych, gdyż sięgających od 350 do 380 mld zł, inwestycji m.in. w zwiększenie wydobycia gazu, budowę czterech morskich farm wiatrowych, wielkoskalowych magazynów energii i co najmniej dwóch małych elektrowni jądrowych (SMR). 

„Naszym podstawowym celem jest zapewnienie polskim obywatelom i przedsiębiorstwom bezpieczeństwa. Dziś nie chodzi przede wszystkim o podnoszenie wartości firmy czy zysk akcjonariuszy, ale poczucie współodpowiedzialności za przyszłość kraju i regionu, za którego granicą toczy się wojna. To bezpieczeństwo zostanie wzmocnione właśnie dzięki największemu programowi inwestycyjnemu i modernizacyjnemu w historii polskiej energetyki” - powiedział Ireneusz Fąfara, prezes zarządu i dyrektor generalny ORLEN.

W strategii zatytułowanej „Energia jutra zaczyna się dziś” ORLEN zobowiązał się osiągnąć w ciągu 10 lat m.in. wzrost mocy zainstalowanej w OZE z obecnych 1,3 GW do 12,8 GW, budowę wielkoskalowych magazynów energii o pojemności 1,4 GW czy dostarczenie do 27 mld m sześć. gazu (głównie z Norwegii i Ameryki Północnej).

„Dostrzegamy rosnące zapotrzebowania i popyt właśnie na gaz jako paliwo przejściowe. Oczywiście, jest ono emisyjne, jednak dużo mniej od wydobycia i zużywania węgla. Dlatego ten typ inwestycji traktujemy jako gwarancję utrzymania dynamicznego rozwoju i przeprowadzenia skutecznej dekarbonizacji całej Europy Środkowej” - przekonywał prezes zarządu ORLEN.  

ORLEN planuje również poszerzyć grono aktywnych uczestników swego programu lojalnościowego VITAY do 10 milionów, wzrost udziału w krajowym rynku energii elektrycznej dla samochodów elektrycznych do poziomu 33 proc., a także rozbudowę krajowej sieci punktów ultraszybkiego ładowania prądem stałym o 5,8 tys. instalacji. 

Prezes zarządu ORLEN zilustrował nową strategię jako cztery filary, opierające się na fundamencie ładu korporacyjnego (budującego spójną, zintegrowaną, cyfrową organizację) oraz dekarbonizacji aktywów i transformacji energetycznej. 

„Są nimi kolejno: maksymalizacja wartości Grupy, realizacja przemyślanych inwestycji, osiąganie stabilnych zwrotów oraz odpowiedzialne zarządzanie kapitałem” - podkreślał Ireneusz Fąfara.

Prezes największej firmy w Polsce i naszym regionie Europy dodał również, że z jego perspektywy kluczowym aspektem jest kierowanie się jasnymi wartościami: rzetelnością, odpowiedzialnością, wiarygodnością oraz uczciwością.

„Tego oczekują od nas Polacy: abyśmy zarówno poprzez codzienną pracę, jak i realizację tych ambitnych inwestycji, wzmacniali zaufanie do naszej marki, a im samym gwarantowali poczucie bezpieczeństwa. Zarówno, jeśli chodzi o aspekt energetyczny i finansowy, jak i kwestie klimatyczne” - konkludował prezes zarządu ORLEN.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 10.01.2025, 14:40
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ