Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Instytucje, rządy i producenci powinni działać pod parasolem jednolitej polityki, a przemysł spożywczy - brać pod uwagę zrównoważony rozwój oraz mierzyć się z problemami zdrowotnymi współczesnych społeczeństw.
Tak podsumować można wyniki prezentacji i konferencji, jakie toczyły się w trakcie wczorajszych, uroczystych obchodów 150-lecia Nestlé w Brukseli.
Zgromadziły one ponad 300 osobistości ze świata polityki Unii Europejskiej, ambasadorów, przedstawicieli unijnych instytucji, organizacji pozarządowych oraz ekspertów, by poddać debacie kierunki rozwoju żywienia w XXI wieku, w świetle przemian demograficznych oraz zmian wzorców zachowań konsumentów oraz by przedstawić zobowiązania Nestlé jako globalnego lidera rynku spożywczego wobec społeczeństwa.
Luis Cantarell, wiceprezes Nestlé odpowiadający za operacje firmy w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce Północnej (region EMENA) przyznał: "30% populacji Unii Europejskiej cierpi na otyłość. To problem, z którym trzeba walczyć już dziś". W ciągu ostatnich dwóch lat firma Nestlé usunęła 8600 ton cukru ze swojego portfela produktów żywnościowych i napojów, a także 260 ton sodu i 440 ton tłuszczów nasyconych. Nestlé zapowiedziało, że ogłosi nowe zobowiązania dla żywienia i zdrowia jeszcze w tym roku.
Luis Cantarell podkreślił, że z wyzwaniem pomoże mierzyć się ogólnounijna polityka, która wyznaczy ramy dla przemysłu spożywczego: "dziś istnieje 28 różnych, narodowych rozwiązań tego samego problemu. Chcemy by zastąpił je jednolity, długoterminowy i silny program ramowy, który stworzy równe warunki dla wszystkich uczestników rynku i zachęci do wprowadzenia innowacji w żywieniu".
Nestlé, poza zmianami w portfolio obecnych produktów, pracuje również nad rozwijaniem zindywidualizowanych rozwiązań odżywczych. Firma prowadzi badania jak uwarunkowania genetyczne i inne czynniki indywidualne określają, jaki sposób żywienia ma najlepszy wpływ na człowieka i pomaga walczyć z chorobami lub im zapobiegać.
O Nestlé
Nestlé w Polsce jest wiodącą firmą w obszarze żywienia, zdrowia i dobrego samopoczucia z portfolio ponad 1500 produktów i prawie 90 marek, w tym m.in. NESCAFE, WINIARY, GERBER, PRINCESSA, KIT KAT, LION, NESQUIK, NAŁĘCZOWIANKA, MANHATTAN oraz PURINA. Nestlé działa na polskim rynku od ponad 20 lat. Firma zatrudnia aktualnie 4500 pracowników w 8 lokalizacjach. W 2015 roku sprzedaż Nestlé w Polsce osiągnęła ponad 3 mld zł.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 22.06.2016, 10:48 |
| Źródło informacji | Nestlé |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
PARP i Sektorowe Rady ds. Kompetencji razem dla biznesu
- 05.11.2025, 16:22
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PARP
-
Image
Finnlines spotyka się z ambasadą Włoch w Warszawie w związku z rozwojem działalności
Firma żeglugowa Finnlines prowadzi stały dialog z ambasadą Włoch w Polsce, aby naświetlić swoje bieżące inwestycje w kraju, w tym nowe zawinięcie do Gdyni w ramach serwisu Morza Północnego oraz rosnącą liczbę pasażerów na trasie do Szwecji.- 05.11.2025, 14:47
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Finnlines
-
Image
Zbliża się XXI edycja Kongresu Consumer Finance
Organizator zaprasza do udziału w Kongresie Consumer Finance, który jest największym dorocznym spotkaniem przedstawicieli sektora consumer finance, poświęconym bieżącym wyzwaniom i przyszłości rynku finansów konsumenckich.- 05.11.2025, 14:02
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Centrum Myśli Strategicznych
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ