Newsletter

Nowa strategia PZU: uproszczenie struktury, koncentracja na ubezpieczeniach, cyfryzacja, ekspansja w sektorze zdrowotnym

04.12.2024, 09:13aktualizacja: 04.12.2024, 09:29

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

fot. PAP - kadr z filmu
fot. PAP - kadr z filmu
Nowa strategia realizowana pod hasłem „Z pewnością przyszłość” umocni pozycję lidera zarządzania ryzykiem o wielkiej skali i partnera, który daje pewność w czasach zagrożeń - mówi Artur Olech, prezes PZU SA. Efektem działań w obszarze biznesu ubezpieczeniowego ma być 7,5 mld złotych dodatkowych przychodów do 2027 roku.

Grupa PZU SA przyjęła strategię działania na lata 2025-2027. Plan rozwoju został osadzony na czterech filarach biznesowych. Zakładają one uproszczenie struktury, w tym konsolidację aktywów bankowych, koncentrację na rozwoju podstawowej działalności ubezpieczeniowej, rozwój poprzez modernizację w obszarze cyfrowym i inwestycje w sektor zdrowotny oraz zaangażowanie w budowę odporności społecznej, dzięki działaniom prewencyjnym i edukacyjnym.

„To bardzo ambitna strategia. Już rozpoczęliśmy proces przejścia na model operacyjny zbudowany wokół business unitów, czyli dywizji biznesowych skoncentrowanych na danych grupach klientów i częściach biznesu” - informuje Artur Olech.

Grupa ma utrzymać 20 proc. marży operacyjnej w ubezpieczeniach na życie i zwiększyć przychody brutto z ubezpieczeń o 7,5 mld złotych do 36,2 mld złotych, zysk ma wzrosnąć z 4,3 mld zł do 6,2 mld zł w 2027 r.

PZU upraszcza strukturę aktywów grupy kapitałowej, dlatego ubezpieczyciel podpisał list intencyjny z Pekao SA, dotyczący zbycia udziałów w Alior Banku do Banku Pekao SA. Planowana sprzedaż ma na celu konsolidację aktywów bankowych pod parasolem Banku Pekao. Po tej transakcji PZU dalej utrzyma kontrolę nad aktywami bankowymi, ale w innym modelu, który wyklaruje się do końca 2025 r.

„Celem transakcji jest zwiększenie wartości dla Grupy PZU, dzięki zapewnieniu przejrzystej struktury dla akcjonariuszy i możliwość wypracowania większej wartości. Kapitał z uwolnionych aktywów bankowych będzie przeznaczony na rozwój biznesu PZU i udział Grupy w zachodzących procesach transformacji polskiej gospodarki” - informuje Artur Olech.

Według prezesa efekt synergii z uproszczenia struktury aktywów oraz struktury organizacyjnej to 400 mln złotych dodatkowych oszczędności, które osiągnie Grupa PZU do 2027 r.

Grupa PZU w nowym horyzoncie strategicznym zamierza zwiększyć rentowność biznesu ubezpieczeniowego.

„W ubezpieczeniach na życie wzmocnimy pozycję lidera. Mamy świadomość trendów demograficznych w naszym społeczeństwie, zwłaszcza w kontekście pokolenia silver i osób z wyżu demograficznego. Dlatego będziemy rozwijali nowe produkty życiowe, zdrowotne, ale także sportowe i benefitowe” - podkreśla Artur Olech. „Da to impuls do wzrostu wartości nowego biznesu o ponad 35 proc. i osiągnięcie marży operacyjnej powyżej 20 proc.” - dodaje.

Ubezpieczyciel podkreślił, że na polskim rynku w ubezpieczeniach majątkowych masowych dostrzegalna jest luka ubezpieczeniowa. Ponad 60 proc. nieruchomości Polaków nie ma wystarczającego pokrycia ubezpieczeniowego w przypadku wystąpienia realnych szkód. Dzięki m.in. powszechności we wszystkich kanałach dystrybucji i rozwoju know-how, Grupa osiągnie ponad 30 proc. wzrost przychodów z tych ubezpieczeń i poprawi wskaźnik COR (combined ratio – tzw. współczynnik mieszany) do poziomu poniżej 90 proc.

W obszarze bancassurance, Grupa PZU chce zanotować wzrost liczby ubezpieczonych klientów w bankach z Grupy Kapitałowej PZU o ponad 50 proc.

W segmencie ubezpieczeń majątkowych korporacyjnych Grupa w perspektywie strategii wypracuje progres powyżej 25 proc. przychodów z ubezpieczeń, m.in przez udział w największych inwestycjach, w tym w zielonej transformacji KPO.

Istotnym elementem budującym biznes będzie skoncentrowanie relacji z klientami w cyfrowej platformie mojePZU. Dzięki umocnieniu roli platformy jako centralnego kanału dla klientów, Grupa ma osiągnąć wzrost użytkowników do 8 mln osób, z 4,9 mln obecnie.

PZU chce także wzmacniać w społeczeństwie zaufanie i upowszechniać wizerunek marki zaangażowanej społecznie. 

„Grupa PZU identyfikuje się jako lider zarządzania ryzykiem o wielkiej skali i partner, który daje pewność w czasach zagrożeń. Za trzy lata Grupa PZU będzie bardziej zyskowna, efektywniejsza kosztowo, a jej uproszczona struktura organizacyjna pozwoli pełniej skupić się na obsłudze oraz satysfakcji klientów i zapewniać jeszcze wyższą stopę zwrotu dla akcjonariuszy” - podsumował prezes PZU SA.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ WIDEO
Wideo do bezpłatnego wykorzystania w całości (bez prawa do edycji lub wykorzystania fragmentów)
Data publikacji 04.12.2024, 09:13
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ