Pobierz materiał i Publikuj za darmo
NOWY JORK, 22 września 2016 r. /PRNewswire/ - Nowe sprawozdanie powiązanego z Organizacją Narodów Zjednoczonych zrzeszenia Better Than Cash (Lepsze niż gotówka) odsłania dziesięć konkretnych kroków, które pomogą rządom i firmom pozbyć się gospodarki zdominowanej przez gotówkę i korzystać z cyfryzacji płatności.
Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20120919/CG77018LOGO
To nowe sprawozdanie zostało opublikowane w chwili, gdy McKinsey Global Institute ujawnił przewidywania, iż finansowanie cyfrowe może prowadzić do wzrostu krajowego produktu brutto o 3,7 bilionów USD do 2025 r., stworzyć we wszystkich dziedzinach razem 95 milionów nowych miejsc pracy i zaoszczędzić 110 miliardów USD z wycieków pieniędzy w rozwijających się krajach.
Spora liczba dowodów potwierdza zalety przejścia z gotówki na płatności cyfrowe, ale realizacja tego zamiaru jest często trudna dla samych rządów. Częściowo jest to wynikiem tego, że pomyślne wprowadzenie gospodarki, w której płatności cyfrowe stałyby się powszechnie dostępne, wymaga wspólnego wysiłku szeregu podmiotów w sektorze publicznym i prywatnym.
Sprawozdanie zrzeszenia Better Than Cash badało 25 krajów, w tym także Indie, Nigerię, Tanzanię, Ghanę, Brazylię i Meksyk. Wyłoniło ono dziesięć czynników przyspieszenia, czyli środki, które regularnie sprawdzały się pod kątem budowania gospodarki o szeroko dostępnych płatnościach cyfrowych.
"Nowe sprawozdanie instytutu McKinsey Global Institute na temat finansów cyfrowych dla wszystkich powinno pobudzić przywódców krajów słabo rozwiniętych do szybkiego stworzenia gospodarki, w której płatności cyfrowe będą szeroko dostępne - powiedziała dr Ruth Goodwin-Groen, dyrektor generalna zrzeszenia Better Than Cash Alliance. - Dzisiaj też opublikowaliśmy sprawozdanie, które pokazuje, jak rządy i firmy mogą szybko porzucić gotówkę. Zbudowanie gospodarki cyfrowej może wymagać sporo pracy, ale jak pokazują nowe dane, można tego w pełni dokonać i spowoduje to inkluzyjny rozwój, który pomoże samym ludziom pozbyć się ubóstwa".
Sprawozdanie podkreśla też nieustannie rosnące znaczenie przejścia na płatności cyfrowe. Zgromadzone w sprawozdaniu dane są dowodem korzyści, które przynoszą płatności cyfrowe, na przykład:
- Indie zaoszczędzą 2 miliardy USD, stosując cyfryzację dotacji na paliwa, co ograniczy wycieki gotówki,
- w Tanzanii cyfryzacja płatności firm w portach zapobiegła kradzieżom gotówki o rocznej wartości 175 milionów USD i potencjalnie może podnieść krajowy produkt brutto o 1,8 miliarda USD,
- Brazylia zaoszczędziła ponad 30% w kosztach transakcji zasiłków dla mieszkańców,
- w wyniku zainstalowania 20 000 punktów sprzedaży, Meksyk doświadczył 17% wzrostu tego typu transakcji od 2014 do 2015 roku,
Analiza dowodów pozwoliła na ustalenie 10 kroków, które pozwolą innym krajom na przyspieszenie ich inicjatyw prowadzących do oszczędzania finansów, podnoszenia przychodów podatkowych i poszerzenia możliwości, w jaki sposób ich obywatele mogą prowadzić lepsze życie.
10 czynnikami przyspieszenia są:
1. wspieranie infrastruktury umożliwiającej przyjmowanie przez przedsiębiorstwa mikro, małe i średnie, co rozpowszechni płatności w tym samym stopniu przez konsumentów, tak samo jak przez wielkich płatników,
2. wykorzystanie istniejących sieci lub platform do dostarczenia produktów i usług cyfrowych płatności w celu szybszego rozpowszechnienia usług płatności cyfrowych w sposób, który obniża koszty,
3. stworzenie wspólnej infrastruktury cyfrowej dla podmiotów, która ograniczy przeszkody wejściowe i wesprze innowacje zarówno w instytucjach publicznych, jak i prywatnych,
4. umożliwienie interoperacyjności, co obniży przeszkody, które ograniczają transakcje cyfrowe do jedynej platformy płatności, powodując wzrost wdrażania i przyjmowania płatności,
5. stworzenie programu jednoznacznej identyfikacji dostępnego dla podmiotów sektora, tak samo prywatnego, jak i publicznego, co posłuży do sprawdzania tożsamości, nada impet płatnościom cyfrowym i finansowemu włączeniu ludności. Konieczne są reguły ochrony konsumentów, które zapewnią prywatność, bezpieczeństwo i zarządzanie danymi,
6. cyfryzacja rutynowych sytuacji użytkowania, w których znajdują się osoby, w celu wyższego komfortu przy posługiwaniu się płatnościami cyfrowymi i podniesienia zakresu transakcji cyfrowych,
7. cyfryzacja płatności dokonywanych przez państwo, wspierająca ekosystem płatności cyfrowych poprzez zaoszczędzanie kosztów i poszerzanie dostępu mieszkańców do płatności,
8. cyfryzacja kwitów państwowych, usprawniająca komfort podczas płatności cyfrowych pomiędzy osobami fizycznymi i firmami, ostatecznie prowadząca do ograniczenia uników i podniesienia wpływów. Sprawą kluczową jest współpraca z sektorem prywatnym,
9. wprowadzenie przepisów, które będą wspierały innowacyjność i odpowiedzialną praktykę, poprzez zrozumienie luk i przeszkód zawartych w obecnych przepisach prawnych, z włączeniem wszystkich zainteresowanych stron,
10. realizacja zasad, które motywują do wygody w płatnościach cyfrowych i usprawniają ją, prowadząc do szybszej i bardziej powszechnej dostępności płatności cyfrowych i przejścia na nie.
Zrozumienie tych czynników przyspieszenia pomoże państwom wprowadzić środki na miarę, które najlepiej wdrażają tę wiedzę na odpowiednich rynkach. Sprawozdaniu towarzyszy zestaw narzędzi, które w konkretny sposób pomogą osobom ustalającym zasady i ważnym zainteresowanym osobom przy stwarzaniu takich programów.
Zrzeszenie Better Than Cash Alliance to globalne partnerstwo rządów, firm i organizacji międzynarodowych, które przyspiesza przejście z płatności gotówkowych na płatności cyfrowe, aby ograniczyć ubóstwo i wspierać wzrost z włączeniem wszystkich. Jako sekretariat służy Fundusz Rozwoju Kapitałowego Organizacji Narodów Zjednoczonych.
Więcej informacji można uzyskać na www.betterthancash.org i śledząc @BetterThan_Cash.
Źródło: Better Than Cash Alliance
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 22.09.2016, 14:53 |
Źródło informacji | PR Newswire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |