Newsletter

Paolo Pininfarina: historia naszej firmy to opowieść o nieustannym dążeniu do innowacji

30.03.2023, 13:57aktualizacja: 30.03.2023, 14:42

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

EMP
EMP
Legendarna włoska firma designerska Pininfarina wspólnie z polskimi projektantami zaprojektuje produkcyjną wersję Izery – polskiego samochodu elektrycznego. Prawie stuletnia historia przedsiębiorstwa z Turynu to opowieść o ciągłych innowacjach.

Pininfarina została założona w 1930 roku, czyli 93 lata temu. Obecnie szefem rady nadzorczej jest wnuk założyciela Battisty Pininfarina - Paolo. Jak do tej pory firma zaprojektowała około 1200 samochodów dla takich marek jak m.in. Maserati, Lancia, Alfa Romeo, Rover, Peugeot, Honda, Volvo, Cadillac czy Bentley. 

„Przede wszystkim cenimy innowacyjność, ale także zmysłowość w projektowaniu. Oznacza to, że nie chcemy tworzyć dekoracyjnego designu. Ma być on czysty i zmysłowy, a to rodzaj elegancji najtrudniejszy do wyrażenia w projekcie. Design Pininfariny musi być elegancki” - mówi Paolo Pininfarina.
 
Ze strony polskiego producenta nad projektem samochodów Izera czuwa Tadeusz Jelec, polski projektant pracujący wcześniej m.in. dla Jaguara. „Jako bardzo młodego człowieka zafascynowała mnie historia tej firmy i sposób, w jaki uwzględnia ona swoją filozofię projektową. To, jak o filozofii działania studia stylistycznego opowiada Paolo Pininfarina, w zupełności przekłada się na filozofię naszej marki, opierającą się na prostocie i czystości linii, form, kształtu” - wyjaśnia Tadeusz Jelec. 

Jednym z najsłynniejszych projektów firmy Pininfarina jest, zaprezentowana w 1947 r., CISITALIA. „To arcydzieło mojego dziadka, arcydzieło Pininfariny, ale też kamień milowy włoskiego designu. Konstrukcja CISITALII jest jak wizja projektu przyszłości, projektu lat 60. (…) Ogólnie rzecz biorąc, architektura i proporcje tego samochodu w czasach w których on powstawał były absolutnie innowacyjne i futurystyczne” - mówi Paolo Pininfarina. 

Samochód został okrzyknięty dziełem sztuki a w 1960 roku trafił na wystawę Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Nowym Jorku. 

Ten duch innowacji oraz najlepszego włoskiego designu jest widoczny we wszystkich projektach realizowanych przez lata przez Pininfarinę. Kolejne pokolenia rodziny stworzyły niesamowitą historię.

„Chcemy to kontynuować. Jesteśmy bardzo zdeterminowani. Jak powiedziałem wcześniej, najpierw innowacja, a potem muzeum jako konsekwencja. To opowieść o ciągłych innowacjach” - podkreśla Paolo Poninfarina, który oprowadzał Tadeusza Jelca po muzeum znajdującym się w siedzibie firmy.  

„Celem naszej współpracy z Pininfariną jest sięgnięcie do stylistycznego DNA, które zaprezentowaliśmy wcześniej, przedstawiając publicznie prototypy demonstracyjne Izery w 2020 r. Ponadto rozwinięcie go oraz uaktualnienie języka stylistycznego marki uwzględniające trendy rynkowe oraz parametry platformy, na której powstanie Izera. Proces projektowania samochodu jest wieloetapowy, a aktualizacja designu w stosunku do prototypów jest naturalna i przebiega w sposób ewolucyjny. Cieszę się, że tą drogę możemy przejść razem z naszymi partnerami” - podkreślał z kolei Jelec. 

W trakcie wymiany podglądów na temat najwspanialszych modeli zaprojektowanych przez Pininfarinę Tadeusz Jelec wyraził nadzieję, że ten duch innowacji i najlepszego włoskiego designu wzbogaci także stylistyczny projekt Izery. „Wspaniale. I niech to trwa dalej – dodał. 

Przed polskimi i włoskimi projektantami sporo pracy. Pierwsze auta marki Izera powinny zjechać z taśmy produkcyjnej pod koniec 2025 r. 

Źródło informacji: PAP MediaRoom
 

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
embeduj wideo
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 30.03.2023, 13:57
Źródło informacji PAP MediaRoom
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii