Newsletter

Perspektywy dla branży projektowania wnętrz i aranżacji

17.02.2025, 14:39aktualizacja: 17.02.2025, 14:49

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Tooba.pl
Tooba.pl
Aktywność inwestycyjna w nieruchomości wzrasta, co przekłada się także na większy popyt w usługi projektowania i aranżacji wnętrz. Prognozy ekspertów są w tym zakresie bardzo optymistyczne. Analitycy sądzą, że rok 2025 może być przełomowy dla sektora nieruchomości i branży projektowej, dla których ubiegły rok nie był tak łaskawy.

Prognozy dla branży

Większość analityków przewiduje, że rok 2025 może być dla branży projektowej bardzo owocny. Nie wszystko jednak przemawia na korzyść tego segmentu.

„Mimo optymistycznych prognoz, warto zauważyć, że hamulcem dla rozwoju może okazać się m.in. wysoki poziom stóp procentowych, rosnące koszty materiałów oraz surowców, a także niedobór pracowników budowlanych” - mówi Anna Baranowska z portalu Urzadzaj.pl.

„Utrudnieniem mogą być także pogarszające się wskaźniki demograficzne oraz niepewna sytuacja geopolityczna. Te przeciwności nie powinny natomiast krytycznie wpłynąć na przyszłość branży projektowania i aranżacji wnętrz. W ostatnich latach usługa projektowania wnętrz stała się bowiem bardzo popularna wśród Polaków, co ma związek z rosnącą świadomością na temat znaczenia funkcjonalności, jak i estetyki przestrzeni, a także potrzebą indywidualizacji. Coraz częściej oczekujemy personalizacji na różnych gruntach naszego życia, także jeśli chodzi o aranżację wnętrz” - dodaje.

Wzrosty we wszystkich segmentach nieruchomości

Co na temat perspektyw dla branży projektowej można wnioskować z dostarczanych przez różne firmy danych? Jak podaje np. CBRE, w 2025 roku aktywność inwestycyjna w nieruchomości wzrośnie nawet o 15% na rynkach europejskich. W swojej prognozie firma określa rok 2025 jako przełomowy w tym aspekcie. Z kolei eksperci BauWatch podkreślają, że rekordowe nakłady na budownictwo mieszkaniowe w Polsce staną się motorem napędowych dla rynku nieruchomości - a co za tym idzie - również branży projektowania i aranżacji wnętrz. Prognozy te potwierdzają ponadto dane z raportu przygotowanego przez Spectis, według którego lata 2025-2026 będą znacznie lepszym okresem dla firm z sektora budowlanego (a więc firm budowlanych, projektowych i pokrewnych). Eksperci szacują, że tempo przyrostu wartości tego rynku będzie znacząco przewyższać poziom inflacji. Podobnie firma badawcza PMR prognozuje wzrost wartości sektora budowlanego o ok. 3%, szacując, że 2026 roku może ona przekroczyć ponad 10% PKB. Po trudnym 2024 roku kolejne lata mogą przynieść zatem wyraźne ożywienie w budownictwie.

Szukamy szybkich, gotowych rozwiązań

Analizując trendy dla branży projektowej, warto zwrócić uwagę na dynamiczny rozwój rynku prefabrykacji. Budownictwo modułowe zdobywa coraz większe zaufanie wśród Polaków, co może świadczyć o tym, że szukamy rozwiązań szybkich i gotowych - takich, które nie wymagają od nas dużego zaangażowania - oraz sprawdzonych i zaprojektowanych przez profesjonalistów. Analogicznie usługa projektowania i aranżacji wnętrz, pozwalająca na realizację funkcjonalnej, praktycznej i estetycznej przestrzeni z minimalnym zaangażowaniem Inwestora, może stawać się coraz bardziej pożądana.

Przyszłość architektów wnętrz: projekty premium

Optymistyczne prognozy dla branży projektowania i aranżacji wnętrz mogą zostać zagrożone przez coraz bardziej obecną AI. Temat ten został poruszony w trakcie 4 Design Days 2024, gdzie eksperci jednogłośnie zgodzili się co do tego, że AI przedefiniuje. Najprostsze oraz najtańsze projekty może przejąć AI. Warto uważnie przyglądać się temu zjawisku i być może rozważyć podniesienie usługi do standardu premium.

Źródło informacji: Tooba.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 17.02.2025, 14:39
Źródło informacji Tooba.pl
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ